• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

*snart brud* : Vad kul för dig, då märker du ju att det ändå händer grejer i kroppen.

Själv har jag mnassor på G just nu. Nästa vecka ska jag till storstan och bli fotad för fitness Magazine. Det är ett reportage som handlar om kroppsdelar man inte är nöjd med. Så får man träningstips och blir plåtad och intervjuad.

Det ska verkligen bli superkul och lite pirrigt också!

• lotta49

Självklart får ni fråga. I alla år som jag pendlat upp och ner i vikt har jag aldrig lyckats få bukt på "limpan" som sitter på rumpan.

Detta har inneburit problem med såväl jeans som kjolar. Det har alltid varit ett komplex vilket resulterat i att jag ibland tackat nej till en fest bara för att jag inte hittat kläder som passat.

Jag har nu fått träningstips och lite kostråd för att hitta formen igen. Kan säga att det var ett rätt saftigt träningsprogram hon snickrat ihop åt mig så det blir en riktig utmaning.

Dessutom skulle jag förutom frukost, lunch o middag lägga till mellanmål bestående av frukt samt keso eller kesella.

Jag skall om jag ökar träningsdosen lägga till ytterligare kolhydrater i någon form för att inte bryta ner musklerna.

Det kommer verkligen bli tufft!

• lotta49

Hej igen! Jag har inte vägning förrän nästa onsdag så jag har verkligen stålsatt mig själv för att inte gå dit och kika i förväg.

Här kommer mitt träningsprogram om ni vill få lite ideér. Har man ett gummiband, en fitnessboll, matta och kanske några hantlar i garderoben kan man i stort sett göra alla övningar hemma om man inte vill masa sig iväg till ett gym:

TRÄNING

Fortsätta med promenader minst 45 min/dag

Styrka på gym dag 1 (Ben, bröst, armar)

Utfall
    Marklyft
    Rumplyft
    Knäböj
    Hantelpress
    Armhävningar
    Dips
    Bicepscurl

Styrka på dag 2 (Rygg, mage)

Latsdrag
    Rodd
    Ryggresningar
    Crunches
    Planka
    Sidoresningar på boll, med rotation

Avsluta båda styrkepassen med intervaller på löpband, cykel eller stepmaskin.
    5 min lugnt tempo
    Intervaller 30sek snabbt 30sek lättare x 10st
    5 minuter nedvarvning

1 pass distanslöpning 5-10km, variera gång med löpning i början om det blir för tungt.

1 pass gruppträning valfri.

?Glöm inte att stretcha efter varje pass?

• lotta49

Ja, det är ett riktigt grisprogram men skam den som ger sig. Har dock inte kommit iväg till gymet än, har lite skräck för att visa mig där med min stora kropp så därför blir det just nu bara raska promenader så att jag blir riktigt svett.

Men tanke är att jag ska komma iväg, har ju ett träningskort som ligger och skriker i plånboken

• lotta49

Apropå brorsor så har min börjat träna på gymet jag har kort till så jag funderar på om jag kanske kan haka på där.

• lotta49

Förresten, hur går det med kilon och centrimetrar för er alla? Som sagt väg och mätdag på onsdag men jag kan skriva in vad jag ligger på just nu.
    (frivilligt så klart)

lotta49
    Vikt: 83,2 kg
    Midjemått: 102 cm

• lotta49

Vad hurtiga och duktiga ni är! Själv var jag ute med min kusin och gick i morse men hon går i en helt annan takt än jag så jag tänkte ta en extrapromis om en stund.

Vi ska ju på värsta 40-kalaset i kväll med grillbuffe och fri dryck så jag måste ha motion med mig i bagaget om jag skall lyckas.

Och så om inte det vore nog så ska vi ha kalas för min stora tös i morgon så det blir också tufft. Oj oj oj, hur ska det gå??

OBS! Just nu har vi 30 grader varmt här..

• lotta49

Absolut måste vi unna oss i bland, bara det inte blir allt för ofta

Sen ska man inte glömma att vi faktiskt svettas bort en massa överflöd också

Nej, nu ska vi snart i väg så ha det så gott i värmen så återkommer jag snart om hur det gått för mig!

• lotta49

Hej allihop! Ja, gårdagen blev ju som den blev. Dock var jag noga med att inte ta om mer mat samt delade jag en pyttetårtbit med min m2b. Dock blev det en del dryck så självklart hade man lite ångest för det när man vaknade i morse.

Dock tror jag att jag kompenserat ganska bra för det genom att i dag ha klippt gräset i 30 min samt promenerat raskt i 60 minuter. Jag var dyngsur när jag kom hem!

I dag hade vi ju också kalas hemma där jag endast tog en smakbit av tårtan som jag gjort, sen endast kaffe.

Var rätt stolt över mig själv då jag för GÄRNA tog om en bit utan problem!!

I morgon skall jag till gymet och fixa ett nytt medlemskort då jag tappat det gamla. Dax att verkligen köra igång nu när jag fått ett program jag kan följa.

Dock behöver jag införskaffa lite nya träningskläder, man vill ju inte skämmas ihjäl när man kliver dit för första gången!!

• lotta49

Tjoho, i dag är jag glad! Vägdag och vågen visade -2 kilo. Och det trots den något onyttiga lördagen och tårtbiten på söndagen.

Ja, jag kanske inte var så slarvig som jag trodde

Härligt, då är det bara tre kilo till mitt första delmål.
    Jag har satt vart femte kilo som delmål och när jag fixat det skall jag unna mig något.

Ingenting i matväg dock utan kanske ett fint plagg eller en god parfym. Måste belöna mig själv så att jag verkligen känner att det är värt den här tuffa resan.

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?