• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hej Jodie ocg välkommen till vår GI-tråd! Ja, nu har det verkligen stått stilla ett tag och sen jag började med nystarten i måndags har jag till och med gått upp några hekto

Antar att det blir så när man börjar införa kohydrater igen i kosten. Hitills har jag lagt till kolhydrater i ett mål om dagen som tex gröt till frukost eller dinkelpasta/råris till lunchen.

Har inte märkt någon skilland på vågen för övrigt av motionen men känner mig piggare och lite fastare i hullet efter mina promenader.

Tänkte inhandla mig en typ yogamatta så jag kan träna hemma med situps, armhävningar och så tänkte jag testa pilates.

Min kusin köpte Windsor Pilates från TV-shop och blev supernöjd, det ska tydligen vara jättejobbigt men väldigt effektivt!

Jag var en gym-människa förut men har så mycket övervikt nu att jag bara skulle skämmas att gå dit, i alla fall i början.

Jag gifter mig den 25/8 och hoppas verkligen kunna fixa några kilon till.

Nu står vågen på 80 så mitt första mål är att komma under det, sen under 75 osv.

Kommer ta 5 kilo i taget.

Någon som tycker det känns lite konstigt att äta så himla mycket fett??

Jag tänker ägg,bacon, kött , ost osv.

Det är ju sån skillnad om man jämnför med Viktväktarna tex. Någon som vet vad jag menar?

• lotta49

Minoo: ja, det är alltid svårt med frukosten och variera. Tyvärr blir det ju nästan bara ägg i alla former eller youghurt.

Jag brukar strö lite rostade solrosfrön över youghurten med en tsk honung för att få lite variation.

Sen kan man ju alltid göra en smoothie om man vill ha annat men jag skulle nog ha svårt att bli mätt på bara det.

Har hört någonstans ifrån att man kan göra miso soppa med tofu i och äta på morgonen, det ska tydligen vara väldigt nyttigt.

Har dock inte prova det själv just till frukost utan bara när jag ätit japanskt ute.

Jag brukar fräsa upp lite champinjoner och någon tomat till äggen på morgonen, oftast blir det då en omelett och då känns det inte lika slentriant.

Lycka till!

• lotta49

Jodie : Grattis till minskningen av ditt midjemått, härligt kämpat !

• lotta49

Minoo: Hur fungerar det förresten att kombinera nutrilett och GI? Ser du några resultat?

• lotta49

Ja, det blir lätt samma här. Har tröttnat på ägg till frukost så då blir det bara naturell youghurt med lite solrosfrön till lunch.

Försöker äta en stadig lunch, oftast en stor sallad med skinka eller en biff med wokade eller stekta grönsaker.

På kvällen blir det oftast ägg då tillsammans med lite skinka och några grönsaker.

Känner att jag tappat fantasin litegrann vad gäller variation av grönsaker vilket resulterar i att jag då slarvar med dem.

Nu har jag som sagt börjat med lite kolhydrater men jag vill verkligen ha den där extra skjutsen och funderar på att ta till någon typ av pulvershake för att få lite fart på det hela.

Jag har testat naturdiets barer men jag är lite skeptisk till färdiga shaker så då vill jag nog blanda själv.
    Det var därför jag undrade lite om Nutriletten.

• lotta49

youghurt till frukost menar jag

• lotta49

Har samma problem här, verkar som om det kan vara grönsakerna eller äggen kanske??

Vet att man kan bli gasig av ägg men svullen?

Ingen aning faktiskt. Vet inte riktigt heller hur man ska bli av med det.

• lotta49

Hej! Ojojoj, vad det syndades i dag Men lillasyster fyllde 18 år och vi hade grillfest med diverse tillbehör.

Sen tog jag en bit tårta till kaffet, kunde inte motstå. Jag får ta en extra lång promenad i morgon bitti för att försöka kompa så gott det går.

Åhh, jag har fåt lite goda tips på helgsnacks som tex ostchips.

Du tar din favvo-ost, river den eller tar färdigriven, sen lägger du som små högar på en plåt och in i ugnen på 175 grader tills de fått färg och ser knapriga ut.

Sen ölkorvar, dipp med grönsaker samt skinkrullar med philadelphia i, mums !

Om du sen är i nystarten kan du lägga till lite rostade sojabönor samt solroskärnor i stället för nötter.

Tyvärr är det bara ölen som fattas men det får man ju avgöra själv om man vill unna sig eller vara strikt !

• lotta49

Förstår precis vad du menar, men oftast är det ju vikten mest i vätska som vi ser på vågen. Det kan ju skilja så mycket som 1-2 kilo från 1 vecka till en annan.

Däremot med måttbandet får man ju verkligen se resultatet, då har det ju tagit som det ska.

Nej, vad nöjd med dig själv och kämpa på, du är ju jätteduktig !

• lotta49

Min helg har också varit fullspäckad med kalas på fredagen, ute på lördagen på krogen(fyy ) samt mors dagfirande och mammas födelsedag i går.

Har verkligen försökt tänka på vad jag stoppar i mig men det har varit svårt. Dock åt vi på restaurang i går och min mamma hade faktiskt varit jättegullig och beställt wokade grönsaker till min köttbit i stället för potatis .

Dock har jag bestämt mig för att börja köra camebridge tillsammans med min kost, typ byta ut frukosten mot en shake eftersom jag i princip spyr på ägg, skinka eller youghurt numera.

Har beställt ett prova-på-kit via nätet och tänkte testa och se om jag gillar det.

Annars står jag stadigt stilla på mina 80 kilo, det händer inget mer. Har måttat mig också och det är samma sak där .

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?