• nyår07

GI:are, finns ni där ute?

lotta49 - kul att ses här istället!
    :)

Är också en GI-are, och kört rivstarten i 4 veckor = -4 kg och 2-3 cm i midjan.
    Så, känns kul och motiverande.

Var onyttig i helgen pga. weekendresa, men ska på det igen idag redan. Mycket motion och nyttig mat är mitt recept för långsiktighet.

vill ned cirka 5-6 kg till, men det är cm som är det viktiga.

kul om vi kan ge varandra inspiration, framför allt med maträtter.

favoriten just nu är lax med pestotäcke - hemlagad pesto.
    In i ugn så får laxen god smak och peston blir lite krispig.
    mums!

• nyår07

pinjenötter, olivolja, parmesanost, basilika och soltorkade tomater (blir sk. röd pesto).

mixa ihop allt och tillsätt olja efter önskad konsistens.

superenkelt och supergott

• nyår07

lotta49 - du ska se att du klarar det!

Ett litet steg bakåt ibland gör inget, låt inte skuldkänslorna ta över bara.

När jag är bortbjuden så har jag tackat nej till allt som jag inte ska äta enligt rivstarten.
    Dock, en gång blev vi enbart bjudna på smörgåstårta - så där kunde jag inte säga nej, tog dock enbart en bit.

Jag ser till att jag blir mätt på sallad och kött/fisk och tackar nej till efterrätt.

Däremot har jag ofta efterrätt hemma, enligt GI/rivstart - för att på så sätt kompensera, och för att känna att jag inte förbjuder mig till det goda.

Favoriten är chokladmousse, dvs. smält mörk choklad blandat med vispad grädde som sedan får stå i kylen tills man nått önskad fasthet.
    mums!!

• nyår07

lotta49 - upplevt exakt samma sak.
    Hade superont i huvudet första veckan varje dag, sedan mår jag riktig bra.

då vi varit borta i helgen så fuskade jag, och märker redan på min mage efter 3 dagars fusk att den inte är helt 100....

så gi funkar bra för min kropp!

• nyår07

varför inte göra en coleslaw? - riven fänkål med gräddfil och majonäs, lite citronsaft i och salt.....mums!

• nyår07

vågen går snarare upp (några hg) numera, men cm går nedåt - så jag är nöjd, även om jag vill ned i kg också!

tränar rätt mycket, promenader och cykling. cyklar minst 1 mil varje morgon innan frukost tex.

Måste prova din fetaost creame,låter väldigt god!!

• nyår07

här kommer lite ork!

känner mig faktiskt mer motiverad ju mer jag tränar, så det är inte så svårt att orka.

så har jag tagit hjälp av mamma och en kompis som också vill gå ned lite. bestämmer att träffas för promenad etc.

att man sedan ser skillnad, gör ju inte motivationen mindre!!

• nyår07

Duchess - provade fetaostcreamen ikväll, mums!!

får prova din blomkålsmos också Lotta49!

Jag kör lite efter eget huvud. Undviker kolhydrater så mycket det går - men följer inte speciella recept mer än som inspirationskälla. Antar dock att jag är mer rivstart än nystart....

• nyår07

lotta49 - provade ditt recept på blomkålsmos ikväll till kalkonkorv.
    Det var verkligen supergott, och mättande.

Tack så mycket för tipset, det lär lagas fler gånger....

• nyår07

har inte mätt mig på flera dagar nu, men vågen snurrar runt det samma.

kollar inte hur mycket kolhydrater jag äter, men känner att så länge kroppen känns bra så kan man ju inte få i sig allt för lite iaf.

bröd ska jag försöka undvika även framöver - känner att det är så lätt att fasta i "frallfällan".
    Bjuds alltid på frallor på jobb, och bättre att alltid hoppa över!

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?