Inlägg från: Tittij |Visa alla inlägg
  • Tittij

All inclusive- bra/dåligt?

Det beror ju på hur det ser ut dit ni åker. Tex Mauritius och Maldiverna har ju inte så många andra restauranger att välja på, och äter man på hotellet nästan alla mltider så är det ju klart att det lönar sig med all-incluisve.

Är det däremot en ort med många mysiga restauranger och caféer så är det ju roligare att kunna gå ut på kvällarna och äta och se nåt annat än hotellet.

Läs på lite om er ort, så ser ni vad som ni tycker är trevligast :)

• Tittij

Saker och ting blir ju vad man gör dem till. Vi var i Egypten för ett år sen och bodde på lyxhotell och valde att skippa all-inclusive, då vi ville leta mysiga restaruranger.

Tvärr var Sharm El Sheik världens ände och helt totaluselt när det gällde restauranger, så vi åt alla måltider på hotellet iallfall.. Och på ett sånt fint hotell fanns det 4 restauranger att välja mellan. Maten var helt ok, så det beror ju som sagt helt på vad som finns för valmöjligheter :)

Det är svårt att råda dig då det kan va både jättebra och hemskt :)

• Tittij

Jag bara svamlar märker jag.. :)
    DEt jag ville säga var att även om vi åt alla mat på hotellet så var vi ändå ute varje kväll och såg oss omkring, gick in till stan och tog en fika eller en glass, kikade i affärer..

Man behöver ju verkligen inte bli inlåst på hotellet bara för att man äter där..

Svar på tråden All inclusive- bra/dåligt?