• Thailands brud

All inclusive- bra/dåligt?

Jag har varit enormt negativ till all inclusive men har mer och mer börjat fundera över det...

Vi har planer att åka på bröllopsresa i december och hittade en resa till Mexiko med All inclusive på vrålvräkigt hotell där verkligen allt ingår, tom spa och aktiviteter. Hur har ni upplevt all inclusive? Snälla dela med er av era erfarenheter!

• Svar på tråden All inclusive- bra/dåligt?
  • Joleen

Hej,

jag har alltid varit anti All Inclusive men efter att jag börjat titta på resor till Västindien så inser man att där är det mer regel än undantag och ofta ganska generöst. Kolla hur många restauranger, barer och aktiviteter som omfattas av konceptet så ni inte måste äta samma mat varje dag t ex!

• Thailands brud

Joleen

Precis det du nämner är det som gör att jag fortfarane är lite anti all inclusive- att tvingas äta på samma ställe i 2 veckor bara för att man betalt för det i förväg...

• Tittij

Det beror ju på hur det ser ut dit ni åker. Tex Mauritius och Maldiverna har ju inte så många andra restauranger att välja på, och äter man på hotellet nästan alla mltider så är det ju klart att det lönar sig med all-incluisve.

Är det däremot en ort med många mysiga restauranger och caféer så är det ju roligare att kunna gå ut på kvällarna och äta och se nåt annat än hotellet.

Läs på lite om er ort, så ser ni vad som ni tycker är trevligast :)

• Sillal

All inclusive- Är det sämsta man kan ta..
    Samma dåliga mat varje dag..

• Thailands brud

Hmm, är det bra och varierat utbud av mat så ärd etju jätte bra, men är det samma dåliga mat så är det ju verkligen jätte dåligt i 2 veckor...

Hu vilken mardröm

• Joleen

Men ibland så kommer man till en stor resort där det finns 3-4 restauranger, flera barer, massor av aktiviteter (dykning, jetski, wakeboard, vattenskidor etc) och då tror jag det kan vara bra. Det beror väl på hur många stjärnor stället har, ett 5-stjärnigt ställe kan ju knappast ha dålig mat etc!

• Thailands brud

Joleen
    Nej precis! Det måste ju vara eav hög klass, man vågar ju inte åka på all inclusive på ett + + ställe precis.

• TEB

hej Tahiland brud..

Får man fråga med vilken resebyrå ni ska resa med och vad hotellet heter.

• Thailands brud

Resan som jag tittat på var med fritidsresor och till mexiko, hotellet kommer ja tyvärr inte ihåg.kan kolla det...

• Thailands brud

Ria Cancun heter hotellet

• viktualia

Thailands brud - jag har varit i Playa del Carmen i Mexico. Vi åkte med Fritidsresor men skippade "all inclusive".

Anledningen till att åtminstone vi skippade det är att vi tycker att det är så skoj att leta upp nya spännande restauranger när vi är på semester.

Vi pratade med några som bodde på hotellen med "all inclusive" och konsaterade att de blev ganska isolerade där på hotellen. De låg inte mitt i samhället, utan i utkanten och de upplevde inte lika mycket av stadens puls.

Men det är ju väldigt olika vad man är ute efter och vad som passar för varje resa.

• Thailands brud

Precis vad jag också hört, en kompis till mig sa att dom aldrig lämnat hotellet på 2 veckor... Inte riktigt den resan vi önskar oss

• Tittij

Saker och ting blir ju vad man gör dem till. Vi var i Egypten för ett år sen och bodde på lyxhotell och valde att skippa all-inclusive, då vi ville leta mysiga restaruranger.

Tvärr var Sharm El Sheik världens ände och helt totaluselt när det gällde restauranger, så vi åt alla måltider på hotellet iallfall.. Och på ett sånt fint hotell fanns det 4 restauranger att välja mellan. Maten var helt ok, så det beror ju som sagt helt på vad som finns för valmöjligheter :)

Det är svårt att råda dig då det kan va både jättebra och hemskt :)

• Tittij

Jag bara svamlar märker jag.. :)
    DEt jag ville säga var att även om vi åt alla mat på hotellet så var vi ändå ute varje kväll och såg oss omkring, gick in till stan och tog en fika eller en glass, kikade i affärer..

Man behöver ju verkligen inte bli inlåst på hotellet bara för att man äter där..

Svar på tråden All inclusive- bra/dåligt?