• Tjej_18

Håriga armar!? :( Vad göra?

Jag hatr ett jättestort problem. Jag har alltid tröjor med hela ärmar för att täcka mina håriga armar. På sommaren blir det väldigt jobbigt. Benen kan jag ju raka eller vaxa, men vad göra med armarna?
    Jag har svart hår pch det syns mycket på min ljusa hy.

Vilklet är det bästa alternativet. OK att vaxa? jag tycker att det ser kosntigt ut med helt vaxadae armar. Jag provade en gång och det såg väldigt onaturligt ut.

Jag vet inte vad jag ska göra. några tips???

• Svar på tråden Håriga armar!? :( Vad göra?
  • Tjej_18

vet ni hur länge en blekning håller? å ser det inte dumt eller konstigt ut med en svarthårig tjej med ljust/blekt långt hår på armarna? Funderat på laserbehandling i framtiden då jag e rikare. e student för närvarande...

• pasia - www.js070707.blogg.se

jag har inte läst alla svar, men om du solar bleks håret lite och armarna blir mörkare så kontrasten blir inte så stor

• brud K

det beror på. på mig synns det jätte mycke då håret är ljust på sommaren.

• helenekl

Min man har hår på ryggen som han skäms över och vi kör med VEET, det är en gel som man kletar över området, låter vila en liten stund och sen tar man den medföljande svampen o gnuggar ilte försiktigt. Det blir lent o fint o inte så där "kycklingaktigt" :D

• Tittij

Jag hade oxå jättekomplex för mina armar när jag var ybngre. Fullt av svart hår! Men nu vaxar jag sen nåt och och tycker det blir jättebra. Det är helt klart en vanesak :)

• twikla

Jag använder epilator på både armar och ben.. på benen epilerar jag allt men på armarna tar drar jag bara snabbt över en gång, så får man mycket mindre hår på armarna + att det håller ganska länge.. gör det ca en gång i månaden!

• 20071231

En liten tröst...
    Min mormor sa alltid att om man har mycket hår på armarna får man en rik man...
    Lycka till med vad du nu väljer att göra!

• plings

Jag hade också komplex för mina håriga armar.. har dock kommit fram till att det troligtvis bara är jag själv som tänker på det. Jag är som jag är och punkt!

• Camilla77

Jag brukar klippa ner mina hår med en sax. Jag tycker att det ser bra ut..

• Modestie

Kör med hårborttagningskräm ifrån Veet. Tycker inte dte ser konstigare ut med kycklingarmar än kycklingben

• Soon to be ... Mrs C

vaa skulle jag göra tror jag. min kompis har mycket hår på sina armar hon bleker eller vaxar.

• SagaTova

Jag vaxar numera. Men det fungerar bra att bleka håret också, sedan kan du använda "sandpapper" (finns bla på Åhlens) som du kan skrubba med, gör håren tunnare du kan rent slipa bort dem men om du vill få dem mindre framträdande.

• Sahar

Om man kommer från mellanöstern som jag, så är det faktiskt rätt vanligt att vaxa armarna med tanke på vårt svarta hårfärg. Så det är bara att vaxa på! Känner flera stycken som gör det, även svenska vänner!

• *snuttan*

Jag har mycket hår på armar och ben ja o lite här o där.....! men jag brukar vaxa mig och det har jag gjort sen jag var 16 år är nu 22 och hårt har minskat och nu vaxar jag bara lite på framsidan av mina ben för det andra håret har försvunnit, och då vaxar jag verkligen överallt, armarna har jag nästan inget på, och jag hade hur mycket får som helst, men det e en bra meod o vaxa för det hjälper verkligen!!! men man ska bara inte sluta och inte tycka att det är jobbigt när det växer ut utan man ska låta håret växa till en bra längd

• hew

Jag skulle ha vaxat, då minskar håren i tjocklek och mängden oxå med åren, till slut finns det nästan inga hår kvar. Men det är svårt om du inte vill ha helt rena armar.

• pickolina

Blek eller vaxa.. Själv har jag typ osynliga strån men rakat dom till och från ändå, jag gillar helt släta och hårlösa armar. Det ser inte alls konstigt ut... :)

Svar på tråden Håriga armar!? :( Vad göra?