• Tjej_18

Håriga armar!? :( Vad göra?

Jag hatr ett jättestort problem. Jag har alltid tröjor med hela ärmar för att täcka mina håriga armar. På sommaren blir det väldigt jobbigt. Benen kan jag ju raka eller vaxa, men vad göra med armarna?
    Jag har svart hår pch det syns mycket på min ljusa hy.

Vilklet är det bästa alternativet. OK att vaxa? jag tycker att det ser kosntigt ut med helt vaxadae armar. Jag provade en gång och det såg väldigt onaturligt ut.

Jag vet inte vad jag ska göra. några tips???

• Svar på tråden Håriga armar!? :( Vad göra?
  • gargamel

Tycker du ska waxa om du känner att du mår så dåligt över ditt hår. Om du tycker det ser onaturligt ut så är det nog bara en vanesak.

• jagärsåkär

En kompis till mig rakar sina armar. På henne ser det inte konstigt ut, du kanske ska testa?

• M23

Finns jättebra blekningsprodukter på marknaden, jag tycker det känns mycket bättre att bleka än att raka/vaxa. Men det beror förstås på om håret är grovt eller tunt. Och blekning är både billigt och enkelt!

• brud K

Hårborttagnings medel använder jag.
    Och då får du bort allt hår. ( för det är väll det du vill?)Det är en vane sak att vaxa bort det. man tar ju bort allt hår på benen med.
    lycka till :)

• AdoreMe

Tjej_18: Du kan naturligtvis vaxa om du vill, annars finns det blekning som alternativ! *Ler vänligt* Det är upp till dig vad du skulle tycka skulle vara aktuellt för dig

• Bruden blå

Har du väldigt mörkt hår? och har du ljus hy?
    i så fall rekomenderar jag laser behandling, det tar bort håret permanent.
    dte är rätt dyrt, men eftersom det ger ett bestående resultat så blir det ju inte lika dyrt i längden.

• AdoreMe

Tjej_18: Det som "Bruden blå" säger skulle kunna vara ett väldigt bra alternativ för dig, om du känner att det inte är alldeles för dyrt

•  Miss Cee

Jag rakade bort håret på armarna en gång... resultetet: man ser ut som en kyckling. Iaf jag.

Mitt råd är att strunta i det. I andra hand om det verkligen verkligen stör dig: blek det, så det inte syns så mycket.

Det är bättre än att raka och få lägga tid varje vecka på en totalt meningslös sysselsättning.

(så fick jag vara moraltanten från år 68 i den här tråden ;)

• brud K

jag provade att bleka mitt hår på armarna och det såg helt hemskt ut.. Synds lika mycke ändå anser jag. Jag vaxar och det tycker jag är jätte bra de hår som växer ut är tunnt och inte lika mycke.

Svar på tråden Håriga armar!? :( Vad göra?