• Dallas

Klänningshjälp till en man tack! (Ej brud)

Hej!
    Kan någon hjälpa mig?! Jag behöver köpa en vit "Jesusklänning" (sån som di Leva kan tänkas ha på sig). Var kan man hitta en sån, som inte är svindyr. Har kollat på Tradera o Blocket, samt googlat utan resultat.

Svensexa på gång och har blivit ombedd att leta efter denna klänning.

• Svar på tråden Klänningshjälp till en man tack! (Ej brud)
  • Bruden blå

Stockholm??
    tror att dileva köper några av sina kläder i gamla stan.
    bland annat finns det en butik som heter cosmos där som har lite blandning av techno-retro, sen finns det på några sidogator lite sånna där andra cosmiska affärer, minns inte namn på rak arm, men om du bor i stockholm så skulle jag kolla runt och fråga runt i gamla stan.

• Dallas

Tack för snabbt svar! Tyvärr bor jag inte i Stockholm.. bor i vackra Bohuslän . Det borde finnas på nätet tycker man ju... hmmmm kanske di Leva själv säljer ut

• Bruden blå

Oki, jadu, det området kan jag inte. men vad du skall söka efter om du vill googla är en kaftan. en fotsid sådan. för jag antar att det är ett plagg i denna modellen du menar.
    www.befria.nu/elias/sy/kaftan.php

• Dallas

Ja exakt!Tack!!! Vad snällt!!! jag missade fotsid.....skrev kaftan bara= damkläder.
    Nu måste jag tyvärr till jobbet.

Jag skriver ut bilden och ska fråga om min kollega kan sy en sån! Hon är duktig. Annars får jag leta vidare.

• Bruden blå

Dallas

fotsid är bara längden, det finns fotsida både för män och kvinnor. men det borde gå att skreva mens wear eller liknande, då det är ett plagg som är vanligar utomlands. Lycka till i jakten.

• Dallas

Jag får leta vidare! Min kollega var ju givetvis sjuk igår och lär vara det denna veckan, typiskt.

Men idag efter jobbet drar jakten igång igen. Jag funderar på att kolla på second hand i morgon när jag är ledig, man kan ju ha tur.

Jag försökte gå in på BT igår kväll vid 22, men det var helt hopplöst. Det har hänt flera ggr( på kvällen) nu att inte sidan kommer upp.

• Dallas

Glömde ju tacka för engagemanet, Bruden Blå!!!

• Dallas

Kan inte stava heller. engagemanget

• l i s a

Jag förstår att det inte är ett stjärngosselinne du tänker på kanske men ett sådant borde du kunna få tag i billigt! Finns faktiskt för vuxna män också

• Forsfors

en sån är inte så svår att sy, har faktiskt sytt en sån när jag gick i högstadiet (fast då visste jag inte vad det var). Köp vitt bumullstyg och ett mönster på en tunika och förläng mönstret bara så att det blir längre.

Tips annar är ju att kolla på affärer som säljer muslimska läder, då borde ni i allafall kunna få tag i något sånt här:
    www.shukr.co.uk/Merchant2/merchant.mvc&Product_Code=mm0802&Category_Code=men-new

Svar på tråden Klänningshjälp till en man tack! (Ej brud)