• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Kendra

Jo, precis! Läste ingenting negativt om VK här på bröllopstorget, så det var självklart till en stor hjälp i mitt beslut. Största delen var faktiskt hemsidan. Den såg genomtänkt o fräsch ut jämfört med många andra klinikers hemsidor. Jag kände mig välkommen på deras sida. O när jag sedan gick på konsultation så visade det sig att hemsidan verkligen hade avspeglat kliniken! Då kändes det tryggt.

All personal tog verkligen hand om mig på konsultationen, utan att det kändes som någon påklistrad försäljningsteknik!

Det kändes tryggt helt enkelt, så jag tänkte att det här stället kör jag på! Jag behövde inte gå någon annanstans. En operation kostar ändå mycket pengar, så då kan man lika gärna lyxa till det lite! :)

Nu har jag kunnat sova lite mer, försökte lägga mig lite lägre den här gången. Har gjort ett berg av kuddar annars för att jag har haft så svårt att komma upp. Men jag börjar lära mig :) Jag har ju ingen hjälp här hemma, får klara mig alldeles sälv!

Jo visst har jag trevliga kompisar. Men du vet hur killar är, speciellt på fyllan o när man själv har PMS. Då är det ju så himla roligt att retas! Hmpf.. Dem fick igen kan jag lova!

Nej, svimmandet gick bra. Charles märkte att jag inte hörde honom längre så han satte mig i en fåtölj så tuppa jag av där. Jag har lätt för att svimma, speciellt när jag inte ätit o druckit nått på flera timmar!

JAg kom dit vid sju på morgonen o sen opererades jag kvart över tre ungefär. Jag har ingen aning om när jag vaknade upp. Minns bara att jag var väldigt trött o inte ville äta, men att dem tvingade mig :P Det var skitjobbigt att äta, men efteråt mådde jag bättre! Jag delade rum med 2 tjejer till, eller vi var tre från början men den tredje opererade näsan så hon fick gå efter operationen. Dem andra två opererade oxå brösten. Dem pratade hela tiden. Jag kände mig så elak eller vad man ska säga, för jag bara sov hela tiden :P Sen var det två tjejer o en kille till i ett annat rum. Jag tror att den ena tjejen opererade brösten iaf. Kommer inte ihåg.

Jag la in 255ff samt 235fm anatomiska geléhallon, och gjorde ett litet lyft på högra bröstet. Innan hade jag typ full a-kupa.

Oj, vad långt det blev.. Sova lite igen. :)

• dafne

Hejsan!
    jag är en sån där som har snokat runt i forumet,ja faktiskt i flera år utan att vara medlem1

Har nu äntligen gjort min efterlångtade op!
    Min fråga till er tjejer är,var hittar man bikinis någonstans?helt plötsligt är alla för små i kupan!jag behöver 75E-F och är en medium (38)nertill!
    Trodde inte att detta skulle bli ett problem,kärt, men endå!

Skulle vara jätte tacksam för tips!

• Abra

Kendra: Roligt att du är så nöjd med VK du med! Ja, visst känner man sej väldigt trugg och bra omhändertagen där, plus att alla känns så himla proffsiga och behandlar en så respektfullt och verkligen tar sej tid för alla frågor och funderingar man har. De har ju helt stängt v.29-32, men om det är nåt viktigt man vill fråga så kan man ju ringa akutnumret som jag tror Jessika svarar på.

Skönt för dej att du lyckats sova lite mer. Förstår att det inte kan va så lätt att inte få nån hjälp hemma, men det positiva är iaf att man återhämtar sej mycket varje dag som går.

Nu ska jag försöka duscha för första gången sen i söndags - mitt hår är så ofräscht och fett nu - så det ska bli skönt. Plus att jag har 5 dagars "skäggstubb" på benen och under armarna... Känner mej inte fräsch som en nyponros direkt!

Hur har det gått för er andra??

((Kram))

• rosali1

Dafne: Grattis till din efterlängtade op :)
    H&M har en fin halterneck bikini (60-tals inspirerad) som skulle kunna passa. Den har funnits i svart, rött och brunt på nätet. Jag har köpt den i st 40 och min bh size är 70E.

• Misha**

Haha! Jag har samma problem! Blev nästan förbannad när jag skulle testa de nya snygga bikinis som kommit på Stadium och ingen passade! Var nära att ringa till kliniken och skälla ut stackars Peter Cosmo för att han gjort mina tuttar för stora. Hittade till slut en(!) vanlig bh i tantmodell på lindex som passade..storlek 75 F! Absolut inte vad jag tänkt mig innan operation..men men..ska verkligen inte gnälla över det. Bara att gilla läget och anpassa sig efter det. Förvånande dock att ingen än så länge lagt märke till min op, så de är nog inte alltför stora ändå.. Så länge brösten har en hyffsad form skiter jag faktiskt i storleken. Hade varit överlycklig med b-kupa med.

• Abra

dafne: Jättekul att även du börjat skriva - ju fler vi är som delar våra bröst-erfarenheter - desto bättre - anser jag iaf!

Vet att "Victoria Secret" har snygga bikinis i en massa olika storlekar, med måttabeller och så. Deras katalog kan man lätt beställa på nätet.

Får jag va nyfiken å fråga vart du op dej, hur mycket du la in och "vad"? Samt vilka mått du hade tidigare?...

Hur känner du dej nu annars då?

((Kram))

• KalasAnnah

Hej nu är jag hemma igen (eller har varit det i några timmar)

Var på pkc i malmö kl 07:30 i morse, mannen verkade mer nervös än vad jag var. Men fick lite lätt handsvett när jag väl fick komma in och byta om. Allt gick så snabbt. fick byta om, in i rummet och fick några piller, sen var det en kanyl som skulle sättas i armen. läkaren kom o pratde lite och ritade och sen 20 minuter senare sa de att jag skulle gå in till op salen. fattde inget. redan? föreställde mig att jag skulle få vänta en massa, men gick jätte snabbt. narkossköterskan pratade lite väder, vind och vilka förväntningar jag hade och pang så höll jag på att vakna upp. Helt ofattbart att allt redan var färdigt. Men det tog nog en timme att försöka bli hyfsat vaken.

Sen skulle jag gå på toaletten, gick fint, till jag skulle tillbaka till sängen, jag trodde jag skulle dö av illamående, är inte speciellt kännslig men det var något av det värsta jag varit med om, blev helt likblek och helt kallsvettig. fick lite grejer för det och sen var jag fit for fight igen. fick vänta en liten stund till fick sen lite fika. macka, lite frukt,jos och en sevett som var väldigt snyggt vikt :)

Ringde till min man som passade på att åka till danmark med mamma och handla lite öl o vin, men de hann tillbaka lagom för att hämta mig. var från kliniken vid kvart över ett, så knappt sex timmar, trodde jag skulle vara hemma sent ikväll. Fantastisk personal, alla var jätte gulliga o omtänksamma, man kände sig som en princessa. vilken lyx, men det ska det väl vara för 44 000 ;)

har en super snygg tant BH på mig nu och ett band med en löjlig lite blomma på mitt fram, de sa att det skulle vara lite "piffig" om man ska ha linne. men jag tycker inte att den är ett dugg piffig. men men 2 veckor tant BH resten av livet med snygga bröst.

Vi hade pratat om att lägga in 335 cc runda gelehallon på konsultationen, men nu verkade det som han trodde att det blev för stort. så han sa att han skulle prova sig fram. Det blev 295 cc istället,men det verkar blir fint. vill ju vara kvinnligt snygg. På BH:n jag har nu står det 75B men tror att det är något större, men det får vi se, ska på kontroll redan på måndag. Hur som helst är de betydligt större än vad de var när jag åkte dit. :)

Känner mig lite groggy av alla tabletter som jag tar så ni får ursäkta om det verkar lite rörigt, är inte riktigt mig själv just nu, men mår betydligt bättre än vad jag trodde jag skulle göra.

liten sammanfattning av min dag och är det någon som har frågor så fråga på

ha det bra alla

kram kram

• KalasAnnah

hej det är jag igen

glömde fråga om det är någon som har upplevt att handen domnar? handen på den armen som kanylen satt på typ sover hela tiden, eller i alla fall tummen o pekfingret, de sa att det var för att jag har bröstbandet som trycker på och för att jag har haft kanylen, men att det ska släppa, men det känns som om det inte blir bättre, men man är väl för ivrig tror jag.

Men är det någon som har varit med om liknande så dela gärna med er

hej så länge

• Kendra

Åh, vad skönt det var att sova! Sov riktigt djupt.

Men nu har jag ont i nacken o tuttarna har svullnat upp rejält! O det kliar hela tiden! Det är väl ärren som läker antar jag.

Shit va tungt det är..

Abra, gick det bra att duscha? Lät skönt. Skulle oxå vilja göra det. Känner mig jätteäcklig. Torkar mig frenetiskt med våtservetter!

Har ni blivit känsliga psykist? Jag grinar fan hela tiden. Över ingenting. Nyss kröp det ett kryp på benet o jag börja stortjuta! Samma sak när mamma kom hit med en sportbehå o kokade kaffe åt mig! Galet!

• Abra

KalasAnnah: Bra att du är nöjd! Men menar du att du åkte hem redan samma em som op?? Stannade du bara 6 timmar allt som allt på kliniken, eller har jag missförstått det?

Vad hade du för bh-storlek innan op? hur lång är du etc?... För sånt spelar ju jättestor roll när man försöker skaffa sej en inre bild om proportioner och så.

Själv är jag 176 cm och väger 70 kg, vältränad och bredaxlad - hade 80 A-B innan - nu vet jag inte. Har inte provat ut nån nu bh än - vill vänta tills brösten blivit lite mjukare och svullnaden lagt sej, och de "hängt till sej" lite. Sen ska jag ju inte heller använa bh på 3 v., så det är väl ingen bråska.

För er som op er för en tid sen - hur lång tid efter op visste ni vilken er rätta, nya bh-storlek är????? Och hur tog ni reda på den??? Vilken måttabell gick ni efter?...

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 9