• Paola

Sömmerska eller skräddare i Stockholm? Ella K?

Jag letar efter en sömmerska i Stockholm som kan sy min korta brudklänning. Har för mig att jag sett nåt gammalt inlägg här om nån som hette Ella K-nånting, men nu hittar jag inte det inlägget! Någon som känner igen namnet och har kontaktuppgifter eller som kan tipsa om en annan sömmerska eller skräddare? Jättetacksam för alla tips!

Skriv gärna här eller mejla mig: paola.kohler@gmail.com

• Svar på tråden Sömmerska eller skräddare i Stockholm? Ella K?
  • Paola

Tant brud, tack så jättemycket! Berätta gärna hur det kändes när du har varit där! Ska genast kolla upp numret på Eniro. Ska du ändra din klänning eller låta Svea sy klänningen? Jag ska sy upp min klänning från scratch.

• Tant Brud

Jag ska bara sy in den lite. Och det behöver man ju inte vara superproffs till.

Men min fästman har lämnat in tyg till skräddare för att sy en sådan rock han vill ha. På Svea sa hon att hon kunde hjälpa till med vissa detaljer på rocken om herrskräddaren var osäker på dem, så jag tror säkert det blir bra.

Jag gifter mig i augusti, så nu letar jag efter skor. Innan jag hittat dem vill jag inte lämna iväg klänningen, måste ju se att det blir bra ihop. Så vi får väl se vem som hinner först...

• Rallymia

Jag rekommenderar nog att du ringer henne (Therese) så får du svar direkt. Hon kanske inte läser mailen så ofta

• Paola

Rallymia, ja jag ska absolut ringa - Therse verkar ju jättebra. Är bara orolig att orsaken till att jag inte fått svar på mejl är att jag är sent ute -läskigt!

Tant brud: nej, det är ju olika saker att sy in och sy upp en klänning. Hoppas att det går bra för dig, det gör det säkert! Och tack igen för tipset.

• Rallymia

det beror väl på när du vill att klänningen ska vara klar?

• Tant Brud

Blir lite nyfiken på varför du vill låta sy upp en klänning, och hur du har tänkt dig den. berätta gärna!

• h-b

Jag kan rekommendera en skräddare som heter Tina Pettersson och driver Atelje Tina på Horn, hon har varit med och visat många klänningar på bröllopsmässan på Grand. Man kan nå henne via Simbras Siden på Dalagatan vid Odenplan (eller Googla på Atelje Tina på Horn).
    MAKALÖST skicklig och inspirerande - hon ritade och sydde upp min klänning och jag blev SÅÅÅ nöjd!

• saragran

h-b
    Vilken prisklass hamnade din klanning pa? Dvs hur mycket tog hon for arbetet? Tacksam for svar! Googlade henne och hittade klanningar hon gjort tidigare - oerhort fina!!

• h-b

Saragran: Det blev inte så billigt tyvärr...., men när jag hade vant mig vid tanken kunde jag inte tänka mig någon annan klänning. Jag minns inte exakt, men nånstans kring 6000 kronor i arbetskostnad för en tvådelad klänning (som jag hade), tror jag att det bler. Sen hade jag valt dupionsiden till kjolen för 4000 kronor och ett siden från Bangkok som var "nästan gratis"

• Bella79

Jag har sytt min klännng hos Ella. Den blev fantastiskt fin. Här är hennes tel.
    0703 522 577

• Paola

Tant brud: jag skulle vilja ha en sådan här klänning ungefär, fast vit:
    media.anntaylor.com/images/fall2006/AnnTaylor/large/ats_fall_10_large.jpg
    Jag hittar ingen som känns rätt, så jag tänkte att det säkraste sättet att få precis vad man vill ha är att se upp den! Men om nån har sett en liknande klänning nånstans, tipsa mig gärna!

Rallymia: jag vill att klänningen ska vara klar i mitten av augusti, så jag har inte så gott om tid...

h-b: Tack för tipset! Jag ska genast googla Tina på Horn. Vad fantastiskt det är med BT, man får så mycket fina tips och goda råd och massor av inspiration!

Bella79: Tack för telefonnumret till Ella K! Jag blir förstås jättenyfiken på din klänning. Om du vill så får du gärna mejla en bild till mig: paola.kohler@gmail.com
    Och berätta vad det kostade att sy upp den(:

• Rallymia

då tycker jag du ska ringa Therese, tyckte hon sa att hon inte hade så mycket som skulle vara klart i augusti om jag nu inte minns fel

• Tant Brud

Paola: det var en fin klänning! Antar att du ska ha den vit, eller? Samtidigt känns det som om modellen inte var extrem eller så, så den borde gå att hitta. Antar att du letat runt ordentligt. Hoppas det fixar sig med sömmerska

• Paola

Tant brud: Tack! Ja, jag har förälskat mig i att den är så enkel och sydd i "två lager". är löjligt förtjust i sidenorganza. Det är ju en så enkel klänning att man borde kunna hitta nåt liknande nånstans, men icke. Jag skulle vilja att den var vit, kanske ännu hellre creme eller ivory än kritvit. Jag har letat runt, utan framgång. Men det är klart att jag kan ha missat nåt... Men det ska säkert gå bra med sömmerska!

• Tant Brud

Hur går det Paola, har du hittat en sömmerska?

Svar på tråden Sömmerska eller skräddare i Stockholm? Ella K?