• Paola

Sömmerska eller skräddare i Stockholm? Ella K?

Jag letar efter en sömmerska i Stockholm som kan sy min korta brudklänning. Har för mig att jag sett nåt gammalt inlägg här om nån som hette Ella K-nånting, men nu hittar jag inte det inlägget! Någon som känner igen namnet och har kontaktuppgifter eller som kan tipsa om en annan sömmerska eller skräddare? Jättetacksam för alla tips!

Skriv gärna här eller mejla mig: paola.kohler@gmail.com

• Svar på tråden Sömmerska eller skräddare i Stockholm? Ella K?
  • Blue Mountain

Hej!

Jag var igår hos Ella och tog mått på min brudklänning. Jag har dock inte sett något resultat än, men har hört mycket gott om henne. Du kan nå henne på: ella.karrfelt@swipnet.se

B M

• Paola

Hej Blue Mountain och Rallymia! Tack så jättemycket för era tips! Var i Stockholm finns Ella K och Therese L D?

• Rallymia

Therese finns i Enskede söder om stan

• Rallymia

Det var så lite så, var och provade mn klänning där idag och det var lika trevligt som alltid. 1 provning till så är den klar

• Slarvmaja

Ella finns på söder. Hon är super! Mer erfaren sömmerska får du leta efter! Min klänning kommer att bli som en dröm.
    Jag har även varit hos Therese, verkar oxå bra men mycket dyrare.

• Paola

Rallymia, vad spännande att prova klänningen! Jag längtar...

Slarvmaja, tack! Vad bra att Ella finns på Söder, för det gör jag med(: Ska ta kontakt med dem båda två så får vi se... Hoppas att någon av dem har tid. Jag ska ha en kort klänning och det finns så få fina att välja på, tycker jag.

• Paola

Jag har mejlat till både Ella K och Therese L D i förra veckan, men ingen av dem har svarat. Blir nervös! Nån som har flera tips på sömmerskor/skräddare i Stockholm?!

• Tant Brud

Det finns ett ställe på Hornsgatan som heter Svea syateljé. (Har inte adress och tel nr här just nu).
    Vi fick tips om det stället när vi tittade på tyg till min fästmans kläder. Tygaffären på Hornsgatan som också var toppen, en riktig butik med engagerad personal rekommenderade Svea.
    Jag pratade med henne också, och hon var jättetrevlig och engagerad. Nu gällde det ju manskläder, och det gjorde inte hon, men gav i sin tur tips om en skräddare som vi anlitade.
    Lång historia, men Svea verkade väldigt bra och jag tänker själv lämna in min klänning där.

Svar på tråden Sömmerska eller skräddare i Stockholm? Ella K?