Inlägg från: Torson |Visa alla inlägg
  • Torson

Veg. alternativ till buffén

Quorn är inte vegetabiliskt, det innehåller äggvita, så kolla om era vegetarianer äter ägg innan ni serverar det. Tzayspett däremot är helt vegetariska, det är dem becoming wife tänker på!

Många till dig Huggebugg som tänker på att vi vegetarianer också behöver protein för att bli mätta. Vad har ni annars för mat? Ska det vara strikt vegetariskt eller äter era vegetarianer ägg och mjölkprodukter också?

• Torson

Ölandstok
    Du är långt ifrån ensam om att inte veta det, och det är därför jag gärna påpekar det. De flesta vegetarianer äter dock ägg och mjölk, så det är nog inget jätteproblem! Fast jag skulle ändå förespråka någon sojaprodukt, som tzay, eftersom de innehåller protein som är viktigt för att man inte ska bli hungrig snart igen. Eller bönor i någon annan form...

• Torson

Kolla välsorterat snabbköp, Hemköp t ex har satsat rätt mycket på vegetariskt, och jag vet att flera ICA-affärer i Stockholm har det. Kanske störst chans att hitta i frysdisken, men kan också finnas färdigmarinerade "färska" spett i delikatessdisken.

• Torson

Det är jättedumt. Det var mycket debatt om att quorn innehåller äggvita det när det lanserades i Sverige, men det försvarades med att det var blandkostare som var målgruppen, inte vegetarianer. Må så vara, men det är ju rätt korkat att exkludera en rätt stor grupp potentiella kunder, när det finns bra vegetabiliska bindemedel.

Svar på tråden Veg. alternativ till buffén