Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av det?

Oms, jo, jag ska verkligen göra mitt bästa för att lyckas med amningen, det är ju smidigt att kunna gå hemifrån och sätta sig på en parkbänk och amma nu när sommaren är på väg. Men jag tänker inte deppa ihop om det inte går heller eller om mjölken inte räcker och man får komplettera med ersättning eller vad man nu kan råka ut för. Hoppas att man klarar sig från den hemska mjölkstockningen men sådan tur har man väl inte. Har köpt bröstvärmare och ska göra mitt bästa för att inte bli kall i alla fall.

Min släkting fick ju åka hem från BB efter två dagar men hade inte lyckats få igång amninge så bebisen fick inte tillräckligt med mat och två dagar senare hamnade de på Astrid Lindgren och blev kvar ett tag så jag tänker inte chansa om det känns som om hon inte får tillräckligt att äta.

Jag har andra bekanta som fuskade med lite ersättning på flaska hemma dag två innan amningen kom igång ordentligt dag tre.

• BrudSommar2006

Liten, värst vad du är ute och far på kurser och kick-offer och jag vet inte vad! Ha det så trevligt, skönt att slippa sitta på kontoret gissar jag.

Lycka till hos BM i morgon, själv ska jag ju också dit vilket jag ser fram emot.

• BrudSommar2006

Frejis, ni har inte slagit till och skaffat hund än då?

Det är mycket som händer i morgon, Lappinette ska förhoppningsvis få lämna prover, Liten ska på inskrivning hos BM och jag ska prata igångsättning hos min BM.

• BrudSommar2006

Cicci, det enda men jag kan tänka mig att den lille skulle få av att hänga med på krogen är väl om det är hög ljudvolym, det är väl det man får passa beroende på var man hamnar. I övrigt hoppas man ju att det ska gå att ha bebisen med sig lite överallt, gissar att det kommer att fungera bäst i början, innan hon blivit stor nog att inte vilja sitta still längre.

Vad det gäller alkohol så är jag någonstans mellan Cicci och Omsan tror jag, en sån där som inte kan bestämma mig för vad jag tycker! Egentligen tycker jag nog att ett glas vin inte kan skada, å andra sidan, har jag väntat så här länge så kan jag nog tänka mig att vänta ett par månader till tills amningen kommit igång ordentligt och det går bra att pumpa ur och ge flaska.

• BrudSommar2006

Frejis, lycka till imorgon, det var värst vad allt händer imorgon! Nu hoppas vi ju så klart på resultat redan nu men har ni bestämt er för hur många inseminationsförsök ni ska göra innan ni går över till IVF?

Storasystern, det vore ju trevligt om det var dags snart, beräknat datum var ju i måndags, men det går segt hittills och jag har ju en vecka kvar tills igånsättning kan bli aktuellt, även om jag ska på koll hos BM imorgon och då också prata om hur det går till och när hon ringer och ber om tid åt mig.

• BrudSommar2006

Ja hoppas att det blir fint väder så att man kan sitta ute på kvällarna i sommar, vin eller inte! Och återigen, hoppas att man inte drabbas av den läskiga mjölkstockningen om man råkar sitta ute och amma och får lite drag på sig.

Har annars sparat diverse artiklar jag dykt på om tips på caféer där de tillåter en att komma in med barnvagn, annars har jag läst att det är mer och mer restriktioner på både barnvagn och amning ute på restauranger och caféer, hoppas att jag har läst fel! Uteserveringar borde väl alltid gå bra men ifall att det blir uselt väder menar jag.

• BrudSommar2006

Muggles, min nedräkning har redan tagit slut, men vad har det hjälpt! Har fått börja lägga till fler veckor i kalendern vartefter tiden går, orkar inte ens vara konstant nervös längre som jag var förut, nu kommer det och går, man vill ju så gärna tolka varje litet hugg i magen som en början, men inte då!

• BrudSommar2006

AM, en glad bebis låter trevligt, tänk om man skulle ha en sådan tur! Maken var tydligen en glad och snäll bebis, själv var jag rätt tjurig har jag förstått så hoppas att hon inte brås på mig!

• BrudSommar2006

Oms, usch, det känns nervöst att ge sig ut med den lilla när hon dyker upp men man vänjer sig väl. Solna Centrum har amningsrum utanför toaletterna, där är det alltid fullproppat med mammor som ammar så jag kan tänka mig att det är svårt att få plats därinne, särskilt luncher och helger.

• BrudSommar2006

Budgivningen på huset vi inte kunde bestämma oss över har precis gått upp en miljon, det ska bli intressant att se vad det slutar i. Det känns skönt att inte ge sig på ett sånt stort renoveringsprojekt nu så här när man inte vet hur det kommer att bli. Det verkar inte vara några visningar av intresse nu i helgen heller så det verkar inte som att vi kommer att missa någonting.

Svar på tråden När märker man av det?