Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av det?

hej igen....

magen har definitivt tömt sig Ha ha ha... inte stenhårt alls
    Fy vad man pratar knäppt här på tråden... sa till maken i går att jag ska ha lavemang och epidural, så han visste om det skulle hänt ngt i natt...
    Nej jag har inte ngt skydd i sängen, om du menar kondim muggles, så har vi inte haft sex sen första slemmisen gick... maken vågar inte.... det kom lite lite slem till i fredags annars har jag inget skydd för ev vattenavgång heller

AM, japp vi ska på bröllop på Gotfland helgen efter midsommar, jag har kolla upp med förlossningen där. barnstol och barnvagn följer med ifall den kommer där. Vi har inte bokat båt hem bara dit.... ifall den skulle komma 1/7....
    Om barnet är fött kommer vi ta med den till Gotland så klart!
    Spännande nu
    Alla tror att barnet kommer tidigare, utan jag (fast i går kändes det annorlunda)... ska till BM i morgon, så då ska vi se vad de säger.

Hur är det med barnet innan förlossningen? Är det mer oroligt eller? Pick'n har levt loppan, det är därför jag undrar, det brukar han inte göra!

• Bröllopstokiig

Snartis... ja i jämförelse med din galning till unge så är min lugn Men i jämnföresle med hur min brukar vara, så är det här crazy! Men nu är han i ofs lite lugnare igen, skönt, känns som jag ska spricka när han håller på där inne....

AM jag har med hört att de ska bli lugnare, men eftersom min har varit det hela tiden, så trodde jag att det är kanske tvärtom för mig...

Muggles: Har ni inte gått några förlossningsförberedande kurser????? Där tar de ju upp allt med storlek på barnet och även spricka osv. Jag känner mig inte alls orolig för något som har med förlossningen att göra efter att vi gått på det. Jag lärde mig jätte mycket o det är inte alls så som jag trodde, att stort barn nödvändigtvis betyder värre förlossning!
    Huvudet kan vara lite jobbigt om det är stort, men annars så är det inte så... det handlar om hur det roterar ner.

Sist lärde jag mig att detta med att navelsträngen skulle kunna strypa barnet, om det är virat runt barnets hals, inte alls stämmer. Barnet får sitt syre genom navelsträngen och om navelsträngen sitter runt halsen så kan inte alls barnet dö pga av det, vilket jar har trott.
    Tips, gå på dessa kurser, så kanske oron minsakr, det gjorde det för mig!

Jag ser verkligen fram emot förlossningen!

• Bröllopstokiig

Mugglan, ja jag är lite snuskig, som sagt, inte fått sex på 2 veckor! Grrrrrr. Men efter besök hos BM i morgon kanske det blir lite åka av! He he he

• Bröllopstokiig

Varför ska man skydda sängen mot vattnet, för det skulle vars äckligt vatten eller. Kan man inte bara tvätta lakanen liksom?

Ja du Snartis, massa annat roligt för honom ja...

Jag tror mitt vatten kommer gå när jag rockar loss på bröllopet om 3 veckor

• Bröllopstokiig

tjing, tittar in en snabbis hemmifrån...
    varit och beställt kök nu äntligen klart, i morgon ska det beställas vitvaror och vinkyl o så ska vi få besök av gaskillen (vi har gasspis)... såå skönt... sen har jag varit på sista delen i den förlossningsförberedande kursen, idag handlade det om smärtlindring - jag ska ha Epiduaral! Shit vad det verkar bra....

BS: Jag ska till BM i morgon o kolla Mu**an och hela kittet där inne + barnet.-D Hoppas det inte har blivit värre sedan sist! men det tror jag faktsikt det har, det känns annorlunda liksom! ja ja ja....

Nu är det ganska nära faktiskt - bara en månad kvar och igentligen kan den ju komma när som helst... alla tror den ska komma typ i morgon men jag försöker vara lugn... allt är klart - så den får väl dyka upp då Fast det skulle vara rackarens roligt att gå på bröllop utan barn!

oms; just som du skrev menade jag faktiskt att BM sa på kursen ag navelsträngen, men typ 90% där trodde att barnet kunde strypas av att ha den runt halsen, men så var det ju inte....

What ever! Nu ska jag kolla in 24 ...

• Bröllopstokiig

God morgon i tråden...
    I dag var jag först!

Sweet: Jag är en ganska energisk person och jag kommer inte sitta hemma... jag ska på bröllopet, med eller utn unge. Sitta kommer bli svårt, men jag ska köpa en badring och ta med mig... lär man behöva, det förstod jag på kursen i går... aj aj aj.. bara man inte spricker så hela ändtarmen går sönder, det känns inte så kul... men spricker gör ju tydligen majiroteten, så det är jag redan inställd på....

Hur som helst, har jag kunnat gympa (även att de rekommenderade mig att inte göra det) och ha möhippa och rocka loss här nu den senaste tiden, kan jag ta med mig ett barn eller en mage på bröllopsfest Tror mycket handlar om inställning!
    Jag skulle kunna ligga hemma still och tycka synd om mig själv, tvinga maken att vara hemma och stötta osv som jag hört många andra gör, men vem mår bra av det?
    Äsch nu kör jag så det ryyyyyker, jag mår så himla bra, så det är helt otroligt!
    *GLAD*

• Bröllopstokiig

Snartis: Kan man muta dem med något så de stannat kvar tror du?? ha ha ha... jag hoppas så in i bengen att han inte kommer tidigare..... och absolut inte på midsommar
    Min lille bebis börjar tramsa runt i magen ordentligt med, jag undrar om det är för att man har varit lite slarvig med tider själv, till exempel varit upp sent vissa dagar o ändrat rutinen för den lille. Jag börjar tro det är Kick'n jag har i magen

• Bröllopstokiig

Frullan, jag letade med efter dig igår, vi gick o köpte vatten, gick ut bakåt och in frammevid, så jag inte skulle missa dig, men men det gjorde jag ju, fan!
    Hur som, den lilla svarta är inhandlad på MQ på rea och det är inte ens en mammaklännng, utan bara stretchtyg. Jätte skön! Kostade max 400 kr och det är tom en märkesklänning, det flotta espirite, ha ha ha
    Jag vill med på festival. Kan vi inte ha picknick utanför Metallica den 12/7, jag kommer inte att få gå in för maken. Han ska säkert in opch headbanga själv. Min man är gammal trummis i rockband och hade långt hår och trasiga kläder innan, tycker det är så ball. Fast nu är han hel, ren och kortklippt, ha ha ha, men musiksmaken samma så klart.
    På möhippan hemma h os oss i lördags bad de om schalger typ vid 01-tiden, jag gick igenom de få CD skivor jag fått av maken, ha ha , det var en det stod Cicci på, resten var Metallica, Rampstein och annan heavy metal, det slutade med att tjejerna satte på RADION, *asgarv*

ÅÅÅÅ kokosen, jag har tänkt på dig, undrade just hur det var fatt! Feber, fy fan! Hoppas knytet har det bra där inne, det brukar inte vara några probs för dem att mammsen är sjuk.....

• Bröllopstokiig

Tjingeling!

Nu har Cicci varit på mvc, det blev att komma tillbaka en timme senare och träffa en doktor eller vad det var, för min kurva hade gått spikrakt ner, alltså såg det ut som ungen hade krympt!

MEN det var ingen fara, jag sa ju att det kändes annorlunda innan idag och det är barnet som nu är helt fixerat NICE!
    OCH döm om min förvåning när vi åkte på tillväxtultraljud, Pick'n väger 2 722 gram och är 6% större än vad han "borde"... oj oj oj NU kan den lille komma när den vill, men de vill så klart sjukskriva mig helt och de ville inte göra vanligt vul också för det de var rädda att de skulle pilla igång mig, ha ha ha... Den 1/7 ska jag har världens tok sex, då är bröllopet avklarat. Jag vill ha sex nu, men maken tror att vi kommer få igång det då
    SEn hade pick'n för första gången hjärtljud över 140!! 142 slag i minuten, tänk om han är en tjej i allafall
    *garv*
    Nu sitter jag hemma o har precis satt till en deg, ska baka kanelbullar, så alla kan komma och fika sen! He he he.. Snacka om att man själv tycker det är nära nu...
    Vattengympa väntar i dag med! Tjohoooo

Hinner inte kommentera allt, utan vinkar till alla och håller tummar för allt från hus till plus till bm besök för vissa.

PUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSS

• Bröllopstokiig

känns verkligen som att ha en kokosnöt mellan benen ha ha ha
    så tänkte jag på kokosen här i tråden o skrattar för mig själv *asgarv* snarare....

Svar på tråden När märker man av det?