• Kaysah

Placeringskort - söker inspiration

Jag funderade på att skriva namnen på stenar, men nu vill jag ha något annat eftersom stenar inte passar med resten.

Jag har blått/vitt/silver som färgtema och vill gärna ha några roliga bordsplaceringskort. Jag har inget emot att göra de själv

Hjälp?! Vad ska ni göra? Har ni något tips på en internet sida med sånt här pyssel?

• Svar på tråden Placeringskort - söker inspiration
  • Jonna

Aggy
    Vi har köpt flaskorna från ett företag i Eslöv. Ge mig din mailadress så ska jag infoemera vidare!!
    Kram

• Tine

Jag tycker att det där med gipshjärtan låter intressant, men är det någon som vet om det finns formar att köpa som man kan göra flera åt gången i, och i så fall var?
    Annars kan det ju bli rätt dyrt om man måste köpa en massa formar - alternativt tar det väldigt lång tid om man skall göra dem en och en, och vänta på att de torkar innan man kan göra nästa. Kanske till och med någon som vet vad formar och stålstrådhållare kostar?

/Tine

• pengholm

Tine: Vi köpte form för små hjärtan & massa (inte gips) på Panduro. Väldigt billigt alternativ. Sen gjorde vi bara all våra hjärtan och körde in dem i ugnen så att de blev hårda och fina :)

• Kaysah

åh, vad ni är underbara allihopa!
    Tack så mycket. Nu har jag så mycket förslag att jag inte vet vad jag ska välja!

• Jossebell

Om det blir stressigt och man vill göra det lite enkelt: Klipp en bunt hjärtan. Skriv namn och gör en skåra inte nödvändigt vis på samma ställe. fäst korten på glasen.. Volá ett hav av hjärtan på bordet

• Helene

jag köpte en förpackning med 12 st ståltrådshållare för ca 23 kr på panduro, där har de även olika formar där man kan ha flera hjärtan eller vad för form man nu vill ha, så det går att göra flera åt gången.

• Kaysah

Jag tror bestämt att ett besök till Panduro är ett måste nästa gång jag är i sverige.
    Om jag nu vill använda mig att ståltrådshållare - finns det något annat material än gips som jag kan använda som "fot"? Vet ni någon rolig färggrann lera eller nåt?

Tack på förhand alla ni pysslare.

• Helene

Japp cernit lera som jag tidigare nämnde, finns i alla färger även med pärlemor skimmer i vissa, lätt arbetat sen stelnar den genom att ha den i ugnen.

• Kaysah

Helene,
    kan man köpa cernit leran på Panduro också?

• Helene

Japp absolut kan du det!! Dom brukar ha glas montrar med olika tips och ideér på inbjudningskort och placer kort!

• Vici

Kaysah

Man snurrar dom så det blir som tvåöglor som man sätter kortet emellan

• Såsan

Kaysah,

Cernit lera heter "Fimo" här och finns hos Early Learning Centre och de flesta leksaksaffärer.

Lycka till med pysslandet!

• Aggy

Hej Jonna!

Skicka jättegärna lite info till mig om flaskorna! Jag har precis registrerat en "bt-anpassad" adress, så om du kan mejla på typ torsdag-fredag då adressen borde ha kickat igång... Massor av tack!

aggypaggy@home.se

• Tine

Nu har jag helt snöat in på att göra gipshjärtan och sätta i en ståltrådshållare. Men... hur får man dit ståltråden? Eftersom hjärtat ligger med den runda sidan ner i formen så kan man ju inte sätta i ståltråden innan massan har torkat och när man har tagit ut hjärtat ur formen och då är det ju stenhårt. Hur gör ni alla pyssliga människor???

• cybbeko

betong är ju jättesnygt som fot, billigt oxå.

• Stjärnan

Hej

Jag har funderat på att köpa små sidenblommor och fästa i en liten lapp med gästens namn på. Såg det i en amerikansk bröllopstidning!

Svar på tråden Placeringskort - söker inspiration