• isema

"Mörk kostym" -klänning

Jag och min sambo är bjudna på bröllop och på inbjudan står "mörk kostym". Jag är inte riktigt säker på vad det innebär för mig!
    Jag har precis köpt en klänning som är silvergrå/glansig och slutar precis ovanför knäna.
    Kan någon snälla ge sin kommentar om detta är en ok "mörk kostym"-klänning? Eller måste jag ge mig ut på jakt efter en ny?

Klänningen ser ut så här:
    indiska.com/system/search/product.asp

• Svar på tråden "Mörk kostym" -klänning
  • 4/8

Leta runt här på BT och kolla klädkoder, det står ngnstans.

Lycka till!

• Fru Cinderella

Du ska ju ha lång eller kort elegant klänning.. med rätt accessoarer kan den nog fungera perfekt enligt min mening.

Fast den känns dock aningen vit, eller är det bara bilden?

• brud  nästa år

Jag tror det är lång klänning som gäller.

• meb

Kolla här på BT. På startsidan tittar du i vänster kolumn under högtidskläder och väljer Gästernas kläder. Där ser du att mörk kostym innebär lång klänning eller kort elegant klänning. Lycka till!

• isema

Det är nog bara bilden.
    Som jag har förstått det så ska det antigen vara långklänning eller kort elegant, men vad är kort elegant?
    Tror ni att den jag tänkt ha kan räknas som kort elegant?

• Fru Cinderella

isema
    Oki.. jag tycker att den ser lite elegantare ut ja.. men mycket gör nog vad du väljer att ha för accessoarer, skor, håret ja.. etc

• Storasystern

Jag håller med cinderella - med festliga accessoarer funkar den utmärkt!!!
    Lycka till!

• pasia - www.js070707.blogg.se

oh jag gillade den klänningen, vet du vad det är för material? ska nog köpa en sån

• Lilla Li

Jag tror också att med rätt accessoarer så kommer den bli perfekt. Kanske en tunn sjal över axlarna för att göra den lite mer elegant?

Lång klänning - men inte aftonklänning - är det, eller kort elegant.

Och denna är ju kort och elegant. :)

Svar på tråden "Mörk kostym" -klänning