• fröken inga

Lek: pest eller kolera

Nu börjar vi en ny lek. Jag ger dig två alternativ att välja på, båda är värdelösa. Du ska välja ett av dem och sedan bilda egna ökenval. Det måste handla om bröllop.

Svara alltid på de alternativen som senast angavs.

Gifta sig naken inför alla du känner eller göra det över telefon utan senare cermoni medan du cyklar till jobbet?

• Svar på tråden Lek: pest eller kolera
  • fröken inga

Om något av det absolut ska hamna på klänningen så säger jag hellre spyor än diareé... blä!

Allt i festlokalen ska vara en viss färg. Då menar jag verkligen allt: golv, tak, väggar, stolar, bord, mat, dryck, gästernas kläder...

Vitt
    eller
    svart?

• Lena+Mattias=sant

Jag tar hela sidan på en gång

Bröllopsresa till antarktis
    -spännande ju

Matchen på
    - den kan vi ju se tillsammans

Naken präst
    - hellre en än flera och han ska itne med på festen :)

Fest på Lindex
    -pälsdjursallergiker till pojkvän

Inga ögonbryn
    -de syns knappt ändå

Barfota
    - jag gillar att gå barfota

Tungkyssa prästen
    - det säjer väl sigt själv?

svett
    -parfymallergiker

spya
    -bättre än diare iaf

vitt
    -svart blir så mörkt.

Du hämtar din brudklänning precis innanv vigseln och upptäcker då att den har fle färg. VIlekt föredrar du?

-den är grisskär
    eller
    -del är svart

• fröken inga

Svart

Du måste gifta dig med en politiker, väljer du:

1. Göran
    2. Carl-Bildt?

• AggaP

Carl Bildt, det tar ju hundra år innan Göran har lyckas svará på en fråga, det blir för drygt...

Festlokalen har brunnit ner på natten innan ert bröllop. De 2 enda lediga lokalerna att få tag på är
    1.Mc Donalds
    2.Icas personalrum

Vad väljer du?

• bröllops häxan

AggaP: :D:D:D *ASG*

Mc Donalds...hahahah...käkar dock aldrig där.

Hur stort är personalrummet förresten?

En hysterisk och totalt tondöv solist i kyrkan som får folk att hålla för öronen..

Eller att fyra-fem barn börjar tok gråta och överrösta allt när ni läser era löften och ska säga ja till varandra(pågår i 5-10 min)

:)

• Snart_FruL

en hysterisk och tondöv solist alla gånger... människan lär ju förhoppningsvis hålla tyst övrig tid och under den viktigaste stunden då vi ger våra löften till varandra. Den vill jag verkligen inte ha förstörd av barnaskrik.

vilket föredrar du
    make-up artisten misslyckas och sminkningen gör att du ser ut som en clown
    eller
    frisören misslyckas och ditt hår ser ut som en illa-använd toalettborste?

• AggaP

hehehe....

Detta var en knepig...men jag valjer nog att haret ska se ut som en illa anvand toalettborste...jag vet hur jag hatade att sminka pa mig en massa nar jag var paskkarring som liten.

1.Att din pappa far panik i kyrkan, reser sig upp och protesterar hogljutt mot erat giftermal
    eller
    2.Kocken som lagar maten till festen tycker helt plotsligt att det ar en valdigt rolig ide att spotta pa varje foratt, syns da som en gul/gron dekoration och gasterna ser exakt vad det ar.

• pasia - www.js070707.blogg.se

jag skulle nog välja att pappa skulle skrika, haha, det blir liksom ett samtalsämne, hade tyckt för synd om gästerna om de hade känt sig tvugna att äta det där haha

1. på väg upp för kyrktrappan råkar du kliva på klänningen och hela underdelen slits av

2. skitsnygga gästen som du alltid varit lite avis på har en likadan brudklänning på sig (trots att hon bara är en gäst) och hon ser bättre ut i den än dig

• mrs karlsson

Jag skulle faktiskt välja 2:an, den skitsnygga gästen.

1. Att middagen och festen blir skittråkig, stel och långtråkig?

eller

2. Att middagen och festen spårar ur totalt, fylleslagsmål, "fel" personer går hem med varandra ??

• fröken inga

Stelmiddag går före fylleslagsmål för mig. Förhoppningsvis är man hög på kärlek så man inte bryr sig.

1. Gifta sig i bikini i snö
    2. Gifta sig påbylsad termokläder i stekande solsten?

• AggaP

Gifta mig påbylsad i termokläder, hihi...är inte så jätteglad i att frysa och tänk er de vita benen mitt i snön, nej fy sjutton..

1.Någon på posten tycker att det är kul att ändra adresserna på alla era inbjudningskort så ni får 100 okända personer på bröllopet som gäster istället för era släktingar och vänner.

2.Inbjudningskorten blir stulna så ni får 0 gäster på bröllopet.

• fröken inga

0 gäster. Ibland önskar jag nästan att det bara var jag och min m2b som skulle närvara.

1.Tvingas följa varje svenska bröllopstradition och etikett som omnämna i Magdalena ribbings bok
    2. Inte få tillämpa någon bröllopstradition alls. Varken svenska eller utländska. Borglig vigsel

• mrs karlsson

nr 2, för det är precis det jag ska göra !!

1. Som vigselring ha en (vad du tycker) riktigt ful ring

eller

2. Inte ha någon ring alls.

• fröken inga

1. En ful ring kan ju ändå ha känslomässigt värde så jag väljer det.

1. En bebis som skriker hela vigseln så ni inte hörs ett ord som sägs.
    2. Att viktigaste personen i ditt liv får lämna kyrkan för att ta hand om bebben.
    (Inte din man förstås)

• AggaP

Att den viktigaste personen far lamna kyrkan, barnaskrik forstar ju hela vigseln, synd att hon inte kan narvara men jag marker nog inte sa mycket av att den personen far ga ut.

1.Att alla saker pa brollopet ar gjort utav dansk ost. Da menar jag allt, tallrikar, stolar "you name it."

2.Allt ar gjort utav plastblommor.

• Snart_FruL

Allt är gjort av plastblommor.. de luktar åtminstone inte

De som har lokalen ni har hyrt hör av sig dagen före ert bröllop och säger att ni dessvärre inte kan vara i den ursprungliga lokalen på grund av skadeinsekter. Ni kan dock få välja mellan två andra lediga lokaler:

det ena är en gympasal som luktar gammal svett och med ribbstolar längs alla väggar.

och den andra är en källare med betongväggar och små fönster högst uppe vid taket.

Vilken väljer du?

• gota

Källaren. Den kan man göra mysig med tända ljus mm.

1. Att din familj inte gillar din m2b och att de visar det tydligt.

2. Att hans familj inte gillar dig och visar det tydligt.

• mrs karlsson

Jag väljer nr 2. Jag behöver inte umgås med dem, vore värre om det skulle vara n1.

1. Ha en riktigt marängig maräng klänning på ditt bröllop??

eller

2.Ha myspysingar (mysbrallor i vanligt bommullstyg) och en smutsig sunkig t-shirt på ditt bröllop ??

Vad väljer du ??

• AggaP

Maräng utan tvekan, då syns det ju iaf att jag har gjort ett försök att klä mig fint..hihi...

1.Sömmerskan har sytt in klänningen för mycket vid benen så att du får gå som en sjöjungfru hela dagen, resten är fluffigt.

2.Hon har sytt in den för mycket under brösten så de putar ut och visar alldeles för mycket.

• Snart_FruL

Hellre att brösten putar ut och vara lite porrig, än att inte kunna gå ordentligt. Min m2b gillar när jag är lite fräck...

Vilket väljer du?
    Prästen är full och sluddrar under vigseln

eller

Toastmadame är full och sluddrar fram vem som ska tala, sjunger oanständiga visor och beter sig allmänt pinsamt under festen.

Svar på tråden Lek: pest eller kolera