• Anonym

Slippa mens på bröllopsdagen?!?

Hej! Jag undrar om någon vet hur det funkar om man vill skjuta upp sin mens och inte ha den på bröllopsdagen. Jag äter inte p-piller. Vad finns det för alternativ? Kan man endast skjuta upp den med hjälp av p-piller?
    /Anonym idag

• Svar på tråden Slippa mens på bröllopsdagen?!?
  • happy

Hej

Du kan få tabletter utskrivna av läkare som skjuter på mensen upp till 10 dagar

• Anonym

Tack för snabbt svar happy. Hoppas förstås på att slippa ta tabletter. Ett elände att försöka räkna ut när röda veckan kommer...

• Freja

Funkar det verkligen då?
    Bekymret för min del kommer under bröllopsresan.

Jag äter inte heller p-piller, men när vi åkte utomlands för några år sedan (då åt jag p-piller) så fick jag rådet av min gynekolog att trixa lite med p-pillren. Funkade inte alls, så de sista tre dagarna var ju inte så kul...

• hoppsan

För mig har det alltid fungerat att skjuta upp mensen med p-piller. Innan jag åt p-piller ås sköt jag upp mensen någon gång med ett piller som heter Primolut Nor. De kan endast skrivas ut av läkare. Och även då fungerade uppskjutande av mensen.

Jag förstår dig att du inte vill ha mens på bröllopsdagen. Jag hoppas du kan skjuta upp det på något sätt om det nu skulle vara så att det är tid just när bröllopet ska stånda.

• Anonym

Jag vill inte skjuta på min mens med tabletter, eftersom jag har haft svårt att få igång den över huvudtaget efter p-piller. Men däremot har jag tänkt köpa tabletter som gör att min mens blir mindre - kommer inte ihåg namnet nu - eftersom jag blöder så mycket när jag väl gör det...

• serendipity

Om du inte vill ta piller så är väl alternativet att bli gravid

Allvarligt så funkar skjuta upp pillrena jättebra. Jag är inte som brudarna i reklamen som har vita byxor på mej när jag har mens. Skulle aldrig riskera en olycka på bröllopet i min fina vita klänning.

• Anonym

Jag har aldrig kunnat skjuta på min mens. Min mens kom alltid ett par dagar innan jag slutade med en karta för uppehåll. Så jag fick ta starkare och starkare tills jag inte tyckte att det känndes ok längre.

Så jag får väll ha mitt elände på bröllopsdagen.

• Anonym

En liten varning bara. När jag använde Primolut Nor så fick jag otroligt mycket finnar, och det är ju inte vad man önskar sig på den stora dagen. :(

• TeaSpoon

Jag tillhör dem som INTE sköt upp mensen med piller (har aldrig varit förtjust i minipiller ens) och fick mensen vid 4-tiden (har jag för mig) på bröllopsdgaens morgon... Med ett par värktabletter på morgonen så kom jag igenom hela dagen utan att ens tänka på det mer än att jag var tvungen att ha lite koll på klockan så jag inte gick för länge och blödde igenom... Även bröllopsnatten fick sin beskärda del

Nu har jag tack och lov inte såååå ont eller forsande som vissa har, men jag ångrar inte att jag inte sköt upp mensen.

• Anonym

anonym 11:24, vad är Primolut nor?

Svar på tråden Slippa mens på bröllopsdagen?!?