• Pringlez

Ibland blir jag så trött på BT...

Jag älskar BT och får många bra tips här..som jag är oändligt tacksam för.

Men ibland i vissa trådar är det "fullt" att spendera mycket pengar på sitt bröllop. Om det nu är ringar, klänningar, fotograf, mat......
    Allt behöver inte vara budget bara för man är på BT? eller?

• Svar på tråden Ibland blir jag så trött på BT...
  • rocketqueen

(Antar att du menar att det är "fult")

Vad menar du?

• chihiro

oavsett vad saken gäller så tycker jag att det är tråkigt att folk ofta hoppar på varandra, vare sig det gäller ekonomi, vilka man ska bjuda eller hur många inlägg man skrivit i nån lek :-P

• rocketqueen

Vad betyder "hoppar på" egentligen? Lite OT kanske men tycker folk använder det i tid och otid så fort någon uttryckt en åsikt som inte stämmer överens med personen i frågas åsikt...

• Pringlez

ojoj...ja jag menade fult!
    Påhoppen också i många fall väldigt onödiga och elaka!

•  Miss Cee

Nejdå det måste det inte alls :)

Det jag uppfattar att det handlar om är att vi med mindre budget är lite känsliga för när _vi_ uppfattar det som att de som spenderar mycket avfärdar mindre kostsamma saker som hafsigt och dåligt. Och då blir det ju lite känsligt ;)

Sen är det ju naturligt att det blir många trådar om tips för hur man håller kostnaderna nere, att spendera pengar behöver ju de flesta av oss inte hjälp med ;)

Men du ska inte känna dig fel. Det är trevligt att höra om större budgetar också :)

• Fröken Malm

Håller med rocketqueen,

tycker ordet begreppet "hoppa på" används fel ibland. Baraför man säger emot och inte håller med om allt och uttrycker en annan åsikt än gemene man så blir man beskylld för taskig attityd och påhopp.

Det är ju olika åsikter som är charmen med ett öppet forum.

TS, jag tycker inte du ska hålla tillbaka din planering om ett påkostat bröllop. Det är ju bara för folk att inse att alla inte har samma ekonomiska förutsättningar. Lycka till!

• Gable

Jag är en av dom som hade ett påkostat bröllop. Under planeringstiden höll jag en hyfsat låg profil om det här på BT. Varför? Jo, varje tråd urartade alltid i att jag var tvungen att försvara varför vi valde att lägga så mycket pengar på just vårt bröllop.

Det blev väldigt tråkigt, tröttsamt och jag kände mig rejält påhoppad ibland.

• Fröken Malm

gable,
    Den svenska avundsjukan..... Tråkigt!

• rocketqueen

Det är ju inte klokt! Trots att jag personligen aldrig skulle lägga så mycket pengar på ett bröllop (har helt enkelt inget intresse för bröllopsplanering till mig själv), så missunnar jag ju inte andra påkostade bröllop! Att folk ständigt ska klaga på vad andra väljer att lägga stora pengar på, missunnsamt och tråkigt säger jag! Sedan kan ju en miljon för en person vara som en femkrona för en annan, alltså en droppe i Nilen...

Jag tycker bara att det är kul att läsa om andras påkostade bröllop, man kan ofta få med så mycket mer om man lägger ner mer pengar och det är superkul att höra om! Därmed inte sagt att lågbudgetbröllop är tråkiga eller något i den stilen - förstås...

• Berner

Jag tycker att var och än lägger så mycket man vill och har ekonomi till på sitt bröllop. Vi hade ett enklare av den anledningen att det var andra gången för oss båda och ville ha ett litet personligt bröllop.
    Annars tycker jag också att det är väl många "påhopp" på folk med avvikande åsikt.Visst kan man inte alltid tycka och känna lika i allt, men ibland är det bättre att vara tyst än säga något sårande.
    Det har säkert med att göra att man inte pratar ansikte mot ansikte utan kan gömma sig bakom sitt smeknamn.

Svar på tråden Ibland blir jag så trött på BT...