Jag blev hippad den 21 april, vilken dag! Blev uppringd av en av väninnorna på morgonen, "klä på dig, packa gypaskor och duschgrejer". Blev så stressad att jag glömde vad det var jag skulle packa innan jag ens lagt på luren
.
Två minuter senare står en helt främmande karl utanför och väntar med en mullrande motorcykel. Jag var bara ett stort léende hela vägen in till stan. Blev dumpad utanför Åhlens och fick stå där och vänta ett tag. Tanken på blåsning dök upp ett par gånger, men till slut kommer det fram en tjej och överlämnar en påse med kläder. Säger bara but ugly!!!
Byter om och får stå och skämmas ensam på varuhuste ett tag innan de behager komma fram och göra mig sällskap. Det bästa är när jag kommer på mig själv att rätta till de rosa benvärmarna jag blivit utrustad med. Vad mycket finare jag blev då...
Efter vissa dansaktiviteter bar det av mot Karlberg och lunch. Blev vänligt informerad om att jag inte borde äta allt för mycket... Min misstanke om militär hinderbana besannades... Fick en genomgång av en överste av alla hinder, de var antingen jätteläskiga eller jättesvåra
men jag klarade dem allihop. Så stolt! Sedan var det dags att springa den på tid, svinjobbigt, har aldrig haft så ont i kroppen som efter den dagen!!!
Sedan mer efterlängtad lunch och bubbel i solen. Fick frågor där jag skulle svara vad min m2b hade svarat på samma frågor, klarade det ganska bra.
Sedan blev det lite mys på Centralbadet. Säger bara det, är ni singlar är det dit ni ska gå på lördagar...
Fick på mig nästa omgång kläder efter det. Rosa nätstrumpbyxor, rosa trikåklänning och rosa pumps. Tjejerna hade målat blommor på klänningen som jag skulle sälja, priset fick jag bestämma själv. Köparna fick klippa ut sin egen blomma. Det blev inte så mycket klänning kvar frammåt kvällen, men jag blev 310 kr rikare
.
Avslutade själva hippan med middag och mer vin i en vinkällare i Gamla Stan som vi fick låna av en väninna till min svägerska. Jättamysigt.
Sent om sider anlände jag och två tjejer till till en gemensam väns 30-års skiva som jag hade planerat att gå på innan kidnappningen. Där fick jag också sammanstråla med min m2b, det var inte helt fel det heller!
Jag hade så roligt och hoppas att jag kommer minnas den här dagen så länge jag lever.