• ladymarmelade

Tips för oss med tjocka lår men som ändå vill ha kjol!

För det kanske finns NÅGON mer därute som har lite för mycket på insidan av låren :D

Men nu!!! Världens simplaste grej - barnolja. Smörj in låren med lite Natusan barnolja tex, så ska ni få känna på ljuvligt :D
    Det blir så mjukt och skönt att man skulle kunna gå och gå och gå... :)

• Svar på tråden Tips för oss med tjocka lår men som ändå vill ha kjol!
  • vixen not a tramp

Det är den sista av trådarna som jag klistrade in som innehåller alal möjliga tips. Ett mycket vanligt problem verkar det som!

• silverdrake

men gud, vad skönt att höra att fler har samma problem...

en gång förra sommaren när jag var på besök hos kompisar och tog en "trevlig promenad" på djurgården slutade det med att jag fick halta hem hjupbent för det brännde så mellan låren, inge kul alls och pinsammt (!) ....hade brännsår i över en vecka efter det...

brukar annars ha hemmasydda sidenmamelucker, det brukar hjälpa, men ibland får man istället problem med att de "vandrar" upp i mumindalen...

ska nog kolla upp de där sloggi-trosorna de pratade om i den andra lår-tråden...:D

ska prova att ta siliconbaserat glidmedel i morgon om det är varmt. vilket bra tips!

har provat talk men tycker den effekten bara håller i typ 5 min eller nått....

• Buslinna

"Vandrar upp i Mumindalen" ... :D

Jag har precis samma problem och undviker att ha kjol av just den anledningen, såvida jag inte kan ha strumpbyxor samtidigt. Men, jag trivs inte med mina ben i shorts heller, det blir bara inte snyggt med mina lår. Så det brukar vara varmt för mig på sommaren. haha

Underbart med några tips! Babyolja och glidmedel ska jag definitivt prova! Och funkar inte det får jag sy mig ett par mamelucker och hoppas att de inte försöker smita upp i Mumindalen! :D

• ladymarmelade

Jag tycker det blir lite för varmt ibland med tex boxertrosor eller ett par extra cykelbyxor/mamelucker... Plus att det har en tendens att bli en extra valk om jag har trosor plus något mer på mig :D

Talk funkar inte heller, det håller bara i några minuter på mig...

Glömde testa glidmedlet igår. Men det är fortfarande ett mycket hett tips :D

silverdrake

:D Jag känner igen det där problemet, när man glömmer... Det gör ju verkligen svinont, och det blir ju riktiga brännsår. Och den där cowboystilen när man går känns inte såååå himla snygg :D

• silverdrake

nä man kanske borde köpa en miniflaska glidmedel att ha i handväskan alltid. Bra att ha till hands ;););)

jag tycket ofta också att det blir för varmt med trosor plus mamelucker, även om det är tunt siden. har provat mamelucker utan trosor men det var då de gärna "kröp" upp och fastnade där (mindre kul) försökte till och med med grenlösa mamelucker :D:D:D men de kröp också, nästan värre. :D:D vet inte vilket jag ska köra på i sommar.

• Buslinna

Är det förresten någon som vet om någon butik i Stockholm som säljer byxunderkjol?

• Johanna

Funkar oxå utmärkt med roll on extra torr.

• Buslinna

viktualia,
    Tack så mycket för tipset!

• liellen

Ta ett par gamla stay-ups, måtta på låret och klipp av fot-delen och lite till. Voila så ar du ett par grenlösa mamelucker som inte syns och inte tar sig någonstans.

• Buslinna

Sambon, som också har problem med infanterield på grund av vältränade lår, provade silikonglidmedel och det funkade extremt bra! Han tog på lite på morgonen och sedan höll det sig hela dagen, trots sol och bad!

Jag har själv inte vågat/haft tillfälle att prova vare sig glidmedel eller byxunderkjol (hittade en på Twilfit), men nu finns det ju faktiskt hopp! :)

liellen,
    Hm, jag har aldrig haft några stay ups som har passat så bra att de inte korvat sig, så det skulle nog ge mig mera skav.

• miffolina

smörj med en fet kräm, det funkar :D

Svar på tråden Tips för oss med tjocka lår men som ändå vill ha kjol!