• Daia Gräddnos

Önska sig penger till bröllopsresa som inte redan är planerad...

Vi kan inte ta med oss presenter (=pryler) från bröllopet (reser själva långt till festlokalen) och önsker oss inget speciellt, utan bidrag till en bröllopsresa.

Vi hinner inte planera någon resa just nu, så presentkort på resebyrå etc utgår.

Hur löser vi detta med att önska oss penger på ett snyggt sätt?

Just nu känns det som att vi bara måste uppge ett kontonummer till dom som tar hand om OSA, och at dessa videreförmedlar detta till gäster som fråger vad vi önskar oss...

Har forsökt söka i gamle tråder, men hittar inte nån med samma problem.

• Svar på tråden Önska sig penger till bröllopsresa som inte redan är planerad...
  • Mrs. 170307

Vi informerade förresten också om detta på både infobladet och hemsidan. Ingen tog illa upp (så vitt vi vet) och framför allt långväga gäster från andra länder var glada över att inte behöva släpa på blomvaser eller brödrostar.

• Engäst

Men önska er presentkort på Ticnet, då kan ni ju planera resan senare. Vi brukar önska oss dessa varje födelsedag, jul osv...

• Daia Gräddnos

Vill inte önska oss presentkort på et särskilt resebyrå eftersom inget är planerat enn och vi inte vet om det blir transsibirska järnvägen eller Mauritius ;)

• bauti

Daia Gräddnos

Vi gör samma som ni. Vi öppnar ett nytt konto i bådas namn som vi uppger i inbjudan. Vi har inte bestämt vart vi skall än. Beror ju lite på hur mycket det blir oxå.
    Här e lite hjälp på vägen.
    Lycka till

Vår högsta önskan är att bli make och maka,
    och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.
    Vi tänkte ge ett litet tips,
    på hur ni problem med en eventuell gåva löser vips.
    Vi har grubblat och funderat,
    och vårt hushåll grundligt studerat.
    Man kan snabbt konstatera
    att vi inte behöver mera!
    Er närvaro är mer än nog, men om ni än mer vår dag vill hylla,
    pengar till en bröllopsresa vår framtid kan förgylla!?

Eller!

"En juicepress och en mixer, servettringar och fat,
    en brödrost och en tavla - och handdukar till spa't.
    Allt ovan har vi redan och ännu mer därtill,
    så önska något sådant är ingenting vi vill.
    För vi har redan handlat och köpt det vi behöver,
    så mycket så det nästan i skåpen svämmar över.
    Det enda som vi saknar är solen och en strand,
    en drink med parasoll - bruna hand i hand.
    Så därför vi oss önskar att resebidrag få,
    så vi på bröllopsresa kan åka just vi två"

• Knasigt bra

Bauti: De där var ju superbra!! De vill jag använda när min inbjudan ska tåtas ihop!

• Daia Gräddnos

bauti

Sista diktet va ju underbart Diktat det själv?

• bauti

Daia Gräddnos
    Nej, ärligt stulet

• jenbp

Bauit och Daia gräddnos

Har oxå tänkt ha med en liknande vers i inbjudan. Det spar gästerna tid och bry samt vi får vad vill vill ha.

Tycker själv att det hade varit bra om någon gjort så i sin inbjusan till oss!

Många tycker att det är fel att göra så, men med våra vänner och vår familj kommer det att tas emot på helt rätt sätt (då vi redan viskat om detta till nyfikna). Det handlar nog bara om hur man formulerar sig!

Lycka till!

• Engäst

Daia Gräddnos: Ticnet tas emot på flera olika resebyråer!!!!!!

• Daia Gräddnos

Engäst

Vad är ticnet? Vi vet inte om vi kommer att använda en resbyrå ens, men ordnar resan själva...

• HalmstadNilla

Har inte läst alla svar så om jag upprepar något ber jag om ursäkt...
    ticnet är ju där man köper t.ex biljetter till konserter mm. Man kan köpa såna presentkort hos ATG ombud mm. Annars kan ni önska er presentkort hos forex. Fick det tipset av nån annan här på BT. DÅ kan ni ta ut pengar i den valutan, dit ni ska, elelr i svenska kronor. Jätte smidigt.
    Annars läste jag i cosmo brud att de hade haft en "luftbalong" i tal´ket där man la sitt bidrag i vita kuvert utan att skriva nåt namn eller så. Då vet man inte vem som ger mycket eller lite. Kan va ganska smidigt om nån är rädd för att ge för lite..
    Jag tänkte genast HELIUM när jag läste det o blev jätte sugen!
    Man kan ju säga till om detta i förväg, tex genom hemsida eller dyl o så får man lägga kontanter elelr presentkort elelr va man vill...

• Engäst

Jag menade egentligen TICKET!!!
    Men Ticnet är ju också en strålande present!

• Daia Gräddnos

Nu har jag som snabbast kollat lite på Ticket. Är det (verkligen) så att dom har "alla" sorters resor, alla flygbolag etc. Så att vi kan önska oss presentkort på Ticket, och senare planera en vilken som hälst resa, inkluderad udda ställen och resemetoder?

• Skalaren

Ticket samarbetar inte med alla flygbolag och resebyråer, men med väldigt många. Vet t.ex. att de inte (i alla fall förrut) sålde flyresor för Aeroflot (stavas det så?). Lättast kanske är att kontakta ett Ticketkontor och höra sig för, de borde ju kunna svara på vilka bolag de säljer resor för.

Vi önskade oss själva presentkort hos Ticket, för att många hellre ger presentkort än pengar. Vi hade inte bestämt någon resa eller resmål och då kändes Ticket som ett bra alternativ.

• Daia Gräddnos

Skalaren

Så Ticket är mest safe om man inte vet var man vil resa enn? Vi giller inte att åka charter nämligen - vil hälst hitta resan och boende själv på nätet...

• September mys

om man önskar sig pengar/presentkort till en resa kan man ju för skojs skull be att gästerna röstar vart man ska åka bland 3 (?) förslag..

Svar på tråden Önska sig penger till bröllopsresa som inte redan är planerad...