• Daia Gräddnos

Önska sig penger till bröllopsresa som inte redan är planerad...

Vi kan inte ta med oss presenter (=pryler) från bröllopet (reser själva långt till festlokalen) och önsker oss inget speciellt, utan bidrag till en bröllopsresa.

Vi hinner inte planera någon resa just nu, så presentkort på resebyrå etc utgår.

Hur löser vi detta med att önska oss penger på ett snyggt sätt?

Just nu känns det som att vi bara måste uppge ett kontonummer till dom som tar hand om OSA, och at dessa videreförmedlar detta till gäster som fråger vad vi önskar oss...

Har forsökt söka i gamle tråder, men hittar inte nån med samma problem.

• Svar på tråden Önska sig penger till bröllopsresa som inte redan är planerad...
  • Stora A

Vi vill också ha bidrag till vår bröllopsresa men tycker att det känns dumt att lämna ut vårt konto, tycker det är bättre att de lägger resecheckar respektive pengar i ngn gullig låda eller liknande på plats! :)

• majsanna

Vi kommer också önska oss pengar och vår bröllopsresa är inte bokad. Vi kommer antagligen inte uppge något kontonummer utan gästerna får ha med sig sin ev. pengagåva till festen.

• brud 070901

vi skrev att vi som bröllopsgåva tacksamt motager bidrag till vår bröllopsresa och att de vid eventuella funderingar vänder sig till våra värdpar (i detta fall våra föräldrar).

men jag håller med det är svårt att få det snyggt

• Daia Gräddnos

brud 070901

Ger dina foreldrar ut et kontonummer då eller?

Og skrev ni detta i infoblad/inbjudan eller på en hemsida?

• brud 070901

Daia Gräddnos:

ja precis, de har kontonummer och övrig info.

vi skickade med ett infoblad i samband med inbjudan.

• brud 070901

ja just det, vi tror nog att många kommer komma med "kuvert" oxå så vi kommer göra en lite låda att lägga dem i!

• Daia Gräddnos

brud 070901

Så ni gör både och... Och informerade alle i inbjudan (infobladet). Kanske vi får göra nåt liknande...

• brud 070901

ja vi tyckte det blev bäst så.. hur hade du tänkt..

• Daia Gräddnos

Hmm, tycker det är svårt att skicka med "önskelista" i inbjudan - är jag bara gammaldags och konservativ? Men om vi endå har nåt om det på hemsidan så blir det ju samma sak, eller?

• Mrs. 170307

Jag gillar inte idéen med kontonummer överhuvudtaget, kan inte riktigt säga varför, tycker bara det blir konstigt, opersonligt.
    Vi hade - och det föredrar jag också som gäst - en låda där alla kunde lägga i kuvert med lyckoönskningar och pengar.

Pengarna slumrar nu på ett konto, tills vi bestämt oss för när och vart vi vill åka.

Svar på tråden Önska sig penger till bröllopsresa som inte redan är planerad...