Tänkte bara inflika att jag tycker att det är lite orättvist mot oss kvinnor när det gäller kläder, framförallt byxor...
Killar kan köpa byxor i olika längder, och med olika midjemått... Visst finns det byxor i olika längder och storlekar även för kvinnor, men inte alls i samma utsträckning som för män...
Jag tror ju att kvinnor har en större önskan än män, att kläderna ska sitta snyggt, eller är jag ute och cyklar?
Kvinnor( ialla fall jag!) lägger ner mycket pengar på att hitta snygga kläder, och vill ju givetvis att de ska sitta bra på en gång, inte att jag ska behöva sy upp byxorna på en gång... (jag är en 50-52 upptill, och 54 nertill, med korta ben)
De gånger jag har prövat byxor med kortare ben, så är de för korta ändå så jag måste ta de med längre ben, och sy upp dem... Konstigt.
Sedan funderar jag lite över "tjockiskläder". Ju större storlek man köper, ju längre byxben... det är som om de som är smalare, inte kan ha längre ben än tjockare personer... Å att alla som är tjocka, upplevs som långa jättar!
Kanske att uttrycket: "Jag är inte överviktig, utan jag är underlång", faktiskt är sant?
Åtminstone när det gäller vissa storlekar!
Så varför finns det inte större urval på storlekarna?