• evelina.

vad har du för klädstorlek?

skulle vara intressant att veta vad ni har för byst och midjemått och vad ni brukar köpa för storlek på kläder (t.ex. på h&m). detta för att se lite hur väl måtten brukar stämma med storlekarna så att säga. och om dom flesta med liknande mått köper samma storlek eller om det skiljer mycket.

• Svar på tråden vad har du för klädstorlek?
  • evelina.

kom just på att det kanske inte direkt är något folk vill berätta..

• Fru Cinderella

Jag är en 34/36 och köper kläder i alla olika storlekar på HM allt från 32 till 40, tycker det är lika intressant varje gång och undrar hur det kan vara logiskt..

• evelina.

tycker också att det är märkligt hur det kan skilja så mycket. och ibland skulle kläderna kanske passa i en mindre storlek men är sydda så man inte får på sig dom. (över axlar och höfter t.ex.)

• jocelyn

Haha, ja jag har från 36/small/36-38 till 40/M/40-42....det går inte att avgöra!
    Divided-linjens plagg är ganska små i storlekarna medan "standardkollektionen" är rätt normal, designerkollektionerna är ofta lite stora i storlekarna...En enda röra alltså!

• pasia

jag brukar oftast köpa strlk 36, min midja går på 63 cm, men brösten är rätt stora...har 70D... Ibland passar 34:an bättre men ofta faller det på bysten när det gäller överdelar. Fast igår köpte jag faktiskt en tröja i strlk 32 :o den kanske inte ska se ut som den gjorde på mig, men jag tyckte det passade hehe

• *Blomman*

På HM köper jag 32-34 eller xs. Madonnas kollektion har suttit perfekt på mig i strl 34. Har 64 i midjemått och 80 (70C) runt bysten.

• jagärsåkär

Mellan 42 och 44 just nu. Jag kommer i 40 också beroende på modell osv. Men min idealstorlek är 38-40 och jag vill uppnå det inom 1,5 år.

• ninjan

mina mått är 95, 70, 97.
    Överdelarna jag köper från h&m är oftast i storlek 36, eller mellan xs-m.
    Underdelarna är i storlek 36 och nån enstaka gång 38.
    Just överdelarna är lite knepiga eftersom brösten putar ut en hel del mot vad det gör på resten av kroppen. Skulle väl egentligen behöva nåt i storlek 42 över brösten, men då passar det ju ingen annanstans!

• Soofia

Det där med storlek är inte klokt....jag har en fransk 40 (svenskt 38), och ändå skiljer det sig överallt. Har ingen liten byst direkt, men köper T shirt storlek XS på boomerang (blev helt paff första gången...fattar inte heller varför det är olika i nöstan varje land...rena helvetet när det gäller BH storlekar speciellt...

På Lee skulle jag prova ett par jeans (har alltid haft max storlek 30 i waist) och den fastnade efter knäna...då sa min sambo "jag går och hämtar en 32" och jag halvskrek att "NEJ om jag inte ens kommer i i en 30 vem f** kommer in i en 22-24????" och gick ut....Hos andra jeanstillverkare kommer jag in utan problem i strolek 30...

Menar inte alls att jag är smal, jag är rätt normal men det får ju hålla sig till rimliga gränser det där med storlek...

• pickolina

Mått: 100-70-100
    Strl: 36-38/S i tunnare tröjor, 38-40/M i byxor + tjockare tröjor samt 40 i skjortor/blusar.. Det kan variera lite så klart men oftast dessa strl..

Skjortor/blusar utan stretch kan jag inte köpa och inte heller jackor i den typen av "modebutiker". Dom har alltid för smala ärmar samt är för små över byst/rygg men stora i midjan.. :( Men man lär sig ju vilka kläder som passar ens figur och så får man rätta sig efter det, vare sig man vill eller ej.. :)

Svar på tråden vad har du för klädstorlek?