• twentyfirstofapril

Öppna presenter under festen?

Vi ska väl egentligen inte ha en regelrätt fest heller utan det blir en middag med buffé och sen kaffe o tårta. M2b:s mamma tycker vi ska öppna presenterna mellan maten o kaffet, det blir ca 13 paket att öppna, såvida alla ger o ingen ger tillsammans. Är detta supertrist eller kan det vara OK?

• Svar på tråden Öppna presenter under festen?
  • discodivan

13 paket kan ju vara helt ok - även om jag tycker presentöppning känns lite B - och att man kan öppna dem privat dagen efter

• Nyfiken gul , nu fru

presentöppning kan bli en stor hit om man som brudpar ger av sig själv och inte blir så förbaskat korrekt..

Trist blir det (oavsett antal paket) när brudparet sliter upp paketet, mumlar ett tack o sen bara skickar saken åt sidan... Då går jag hellre ut o tar en kopp kaffe till...

Vi gjorde så här:

Jag läste vem paketet var ifrån - berättade hur vi känner gästen o kanske nåt oerhört kort o roligt om den speciella gästen, sen öppnade jag paketet och kommenterade innehållet..
    Min man o jag körde lite spontanshow med paketöppningen och spexade o skojade o vi hade vansinnigt roligt allihopa.
    Vi var 35 gäster med oss inräknat.

Tråkigt blir det när presentöppningen blir ett trist måste - det kan bli en skitkul programpunkt om man tänker till lite..

Bara ett tips!!

• blomsterbiet

Typ. - Jaha, denna paket är från Jonas som jag hade ett one-night-stand med när vi var 19 år. Då när du hade druckigt för mycket och inte riktigt fick till det först. Hahah...kommer du ihåg det Jonas?
    -Ja det var ju en fin vas, den ställer vi längst inne i skåpet med de andra.

• LaNovia

Jag tycker personligen att det är sååå tråkigt när brudparet öppnar presenterna på festen..Vi ska iallafall öppna de dagen efter själva. Men det är ju jag..

• Fru Nilsson 1/7-06

Vi lät gästerna sätta presenterna på ett bord, sen tog våra föräldrar hem dem över natten och lämnade dem till oss när vi kom hem dagen efter.
    Mycket behändigt och vi fick chans att öppna dem i lugn och ro, utan att känna oss stressade eller "ta tid" från festen.
    I tackkorten skrev vi "Tusen tack för presentkortet på XXXXXX som vi fick i samband med vårt bröllop, det har vi haft stor nytta av."
    Jag skrev ihop ett brev, som jag skickade med tackkortet, där berättade jag för gästerna vad vi fått av andra, sen lade jag till lite annat oxå.
    Kolla denna tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m2196297-1.html

• Pickles

Då får jag vara kärringen mot strömmen! Jag tycker det är jättekul när brudparet öppnar presenterna under festen, men jag är kanske för nyfiken?
    De flesta bröllop jag har varit på har de öppnat presenterna under kvällen men inte "gjort så stor grej av det" så de som velat se ha varit med och de andra helt enkelt låtit bli.

Hur vi själva kommer att göra vet jag inte än, vi har önskat oss presentkort och det är kanske inte så kul för gästerna att titta på

• Troll-P

Var på ett bröllop där de öppnade sina presenter på festen. Det tog evigheters evigheter... (var kanske 50 gäster). Om man gärna vill att alla ska få möjlighet se vad man fått tycker jag det är helt ok att be någon från personalen öppna paketen medans man äter. Fast jag vill gärna öppna själv så vi tar det efter bröllopet.

I ert fall när det är så få paket tycker jag att ni kan öppna presenterna under festen.

• luzorsus

se då till att öppna presenterna under festen, hatar bjudningar där de inte öppnar en prsent ens...13 paket låter överkmligt, öpnn aett paket var, samtidigt så går dte undan.

• maria070630

...vi har bestämt att inte öppna några prsenter på festen då vi var på ett bröllop där presenterna öppnades efter middagen och det var så otroligt tråkigt. Dessutom lite pinsamt om man inte gillar det man får (skiner lätt igenom..)
    -åhh tack den femte ittala skålen ;)

• luzorsus

Men som gäst, när man gett en present är det väldigt uppskattat att se när paret öppnar presenten, då får man en personlig reaktion, inte ett opersonligt tack kort som är masskrivet.........Man behöve rju inte öppna alla, öppna någon present, man behöve rju inte öppna alla.

Svar på tråden Öppna presenter under festen?