• Camill­a 07
    Äldre 28 Mar 22:20
    5717 visningar
    26 svar
    26
    5717

    Ny Skottorp-tråd!

    Vad säger ni om en tråd för oss som ska gifta oss i Skottorp alternativt ha festen på Skottorp Slot?!?

    Vi var ett par stycken som pratades vid innan jul, men sedan dess har det varit tyst!

    Hur går det med er planering? Vi ska gifta oss 1/9 och inbjudningarna har just skickats ut. Fotografen är bokad, klänningen köpt etc. Just nu försker jag hitta något kul transportmedel - kanske någon som har något bra tips?

    Trevlig kväll på er!
    /C

  • Svar på tråden Ny Skottorp-tråd!
  • Midsom­mar07
    Äldre 29 Mar 11:56
    #0

    Hej igen!
    Hur går det med all planering? Vi gifter oss 30/6 och skickade inbjudningarna till Alla hjärtansdag och ca 4 personer har OS¨´t, sista dagen är 30/4. Känns som alla verkar tro att vi fattar att just de kommer. Har du någon aning om man kan hyra runda bord någonstans i närheten av Skottorp? Skulle tycka det vore kul med runda istället för klappborden, men det beror ju på vad det kostar också.. ;)

  • 4/8
    Äldre 2 Apr 08:40
    #0

    Vi ska också ha festen på Skottorp och har också skickat ut inbjudningarna för ett par veckor sedan. Listan fylls på allt eftersom så vi är inte oroliga över det.

    Klänningen är köpt och det senaste inköpet var en korsett som passade till klänningen. Jag var lite rädd att spetsen på korsetten skulle synas lite, men till min lättnad gjorde den inte det.

    Nästa projekt är att köpa kostym till sambon och att beställa min ring. Jag tror jag vet vad jag vill ha så nu ska vi ta kontakt med guldsmeden som ska göra ringen.

    Nu ska jag och min mamma åka till Ikea och köpa lite ljuslyktor.

  • Camill­a 07
    Äldre 3 Apr 21:48
    #0

    Jag köpte massor av ljuslyktor på Ikea för två veckor sedan! Har tänkt ha rätt många värmeljus på borden. Dessutom köpte jag små glas (egentligen dricksglas) som vi ska göra små blomsterarrangemang i och sätta på borden. Blir nog fint tror jag!

    Känner tyvärr inte till någon som hyr ut runda bord... Vi har inte riktigt tänkt på dukningen, men blir nog att vi använder befintliga klappbord. Tycker bara stolarna är lite trista ...

    Har ni bestämt hur era ringar ska se ut?! Eftersom jag har en helt enkel guldring som förlovningsring, vill jag ha diamanter på vigselringen. Funderar på en tunn guldring med diamanter längs hela framsidan - men det kanske blir lite dyrt?!

    Go'natt tjejer!
    Vi hörs.

  • 4/8
    Äldre 4 Apr 08:42
    #0

    Nu har vi varit på Ikea och köpt 125 ljuslyktor som vi även ska använda till att lägga ngn blomma i. Det blir nog bra, ska bara prata med floristen och se om vår plan fungerar.

    Jag är lite nyfiken över var ni andra kommer ifrån eftersom ni ska ha festen på Skottorps slott. Som sagt, bara lite nyfiken...

    Camilla07
    Det verkar som om du och jag har samma tanke angående vigselringen. Jag ska låta en guldsmed göra min så att den passar ihop med min förlovningsring. Den ringen jag har tänkt på påminner lite om Schalins "trinidad". Är det så du också har tänkt dig?

    Några små tips som ni kan dela med er angående dukningen. Av vad jag har hört är borden ganska smala. Ngt annat som kan vara bra att tänka på?

  • Midsom­mar07
    Äldre 4 Apr 21:17
    #0

    :)Ha ha det verkar som om vi alla skall ha liknande vigselringar.. Jag skall oxå ha en tunnare ring med flertalet stenar. Blir nog fint tror jag.
    Skippar nog runda bord, det blir säkert bra med de befintliga. Jag har köpt massa askar med röda rosenblad från Ikea som jag tänkte använda som dekoration på borden men nu börjar jag nog ångra mig, tror jag. Jag får nog oxå prata med floristen om hon har några bra idéer. Skall ni andra köpa några växter och sätta i fönstrena? Det kändes lite tomt tyckte jag. Jag skall på provsmink nu ihelgen men har fått ögoninflamation. Kan man ha mer otur?! Jo det kan man nog i och för sig men det är grymt irriterande.. Får nog inse att det inte kommer att försvinna till på lördag hur gärna jag än vill ;)Sen börjar det väl bli dags att planera för Tysklandsresan.. Skall ni åka dit eller skall ni köpa på Systemet? Får man fråga om ni andra skall ha Maggan oxå?

  • 4/8
    Äldre 4 Apr 23:40
    #0

    Vi ska inte anlita Maggan utan har hittat en kille som heter Kenta från Laholm. Spriten ska vi köpa i Tyskland och håller som bäst på att prova ut vin till maten. Vi är inte riktigt på det klara med vilket vin vi ska välja. Vi har några att välja mellan.

    Midsommar07
    Var ska du sminkas?

  • Midsom­mar07
    Äldre 5 Apr 10:42
    #0

    Hej igen!
    Jag skall sminkas på Madonna i Halmstad. Tänkte att vi skulle börja provsmaka nart oxå... ;)Var skall ni köpa era blommor..Kram

  • Camill­a 07
    Äldre 17 Apr 18:28
    #0

    Hej svejs,

    Jag har oxå köpt massor av ljuslyktor på IKEA för att ha på borden. Några lite mindre för värmeljus och några lite större för små blomarrangemang. Jag tror/hoppas det blir bra! Ev kommer vi också lägga en tunn bladranka mitt på bordet, men annars bara ljuslyktor. Har nämligen också hört att borden är rätt så smala, så man får nog inte plats med så mycket mer ...

    Vilka färger ska ni ha?! Vi har vitt och LITE grönt och guld. Men mest vitt. Vill ha en brudbukett med kallor!

    Har inte bestämt hur vi gör med spriten ...

    Dags att kila iväg till träningen!
    /Camilla.

  • 4/8
    Äldre 21 Apr 23:30
    #0

    Vi valde brunt och vitt som färgtema, vilket går igen på alla trycksaker från inbjudningskort till de kommande tack-korten. Men vi tänkte att vi skulle använda oss av murgröna i dukningen samt vita rosor med lite limegröna inslag. Floristen kunde även rekommendera att använda nypon vid dukningen. Det lät som ett bra förslag.

    För övrigt har jag köpt mina skor, sambon är klar med sina kläder och skor. Vi var hos floristen härom dagen och beställde brudbukett och pratade dekoration vid dukningen. Vi ska komma dit igen ca tre veckor före bröllopet och fatta de sista besluten.

    Nu ska vi "bara" ta och beställa ringen, eller rättare sagt ska jag bestämma vad för slags ring jag vill ha och försöka få guldsmeden att tillverka en sådan.

    Hur långt har ni andra kommit?

  • 4/8
    Äldre 21 Apr 23:50
    #0

    Jag kom på en sak till... är det ngn mer än jag som gärna skulle vilja ha vita överdrag till stolarna. Tror ni att det skulle finnas en möjlighet att Ing-Marie skulle kunna fixa det om vi tillsammans skulle kunna betala ett rimligt pris för att hyra dem? Om det är mer än jag som frågar henne kanske hon inser att det kan vara en investering och att det kanske kan vara lönt att fixa det?

    Det var bara en tanke...

    Gonatt!

Svar på tråden Ny Skottorp-tråd!