• Diffy

Hur ska ni göra med alla presenter?

Ska ni ha dem på något bord? och sen hur får ni hem dem? Är det någon som kommer få det uppdraget att samla ihop alla och se till att de kommer hem?

Vi hade tänkt att öppna alla presenter hemma i lugn och ro och skriva personliga tack till alla, men ja som sagt var ska vi ha dem? ska vi plocka med oss dem hem? vi som ska åka till ngt hotell på bröllops natten,

• Svar på tråden Hur ska ni göra med alla presenter?
  • Nessan

Eftersom vi har festen där jag kommer från, och där mina föräldrar ännu bor, kommer vi nog be dem ta med sig presenterna hem över natten.

•  Miss Cee

VI öppnar presenterna på festen. Och då har vi som sagt ett presentbord.

Min pappa och sambo kommer att ansvara för att plocka med sig presenterna hem. de kommer sedan att förvara dem hos sig tills vi kommer hem från vår hotellvistelse.

• Fru Nilsson 1/7-06

Diffy
    Vi lät gästerna sätta presenterna på ett bord, sen tog våra föräldrar hem dem över natten och lämnade dem till oss när vi kom hem dagen efter.
    Mycket behändigt och vi fick chans att öppna dem i lugn och ro, utan att känna oss stressade eller "ta tid" från festen.
    I tackkorten skrev vi "Tusen tack för presentkortet på Inspiration som vi fick i samband med vårt bröllop, det har vi att haft stor nytta av."
    Jag skrev ihop ett brev, som jag skickade med tackkortet, där berättade jag för gästerna vad vi fått av andra, sen lade jag till lite annat oxå.
    Om du vill kan jag skicka det till dig?

• kentfantast

Vi hade presenterna på ett bord. Mina föräldrar tog hem dem i bilar och sen öppna vi dan efter m våra familjer närvarande.

Jag avskyr presentöppning på fester. Partykiller!

• Fru0707

Fru Nilsson

Jag skulle gärna vila ha en kopia på dedär brevet du skrev med tackkorten om jag får..Vi funderar oxå på eller vi ska ha ett presentbord men öppna presenterna först nästa dag..Hur håller man koll på vilka presenter som är från vem, så att inte kort kommer bort från rätta presenten å sånt?1 Tips?

brud07@yahoo.se

• Fru Nilsson 1/7-06

Fru0707
    -Hur håller man koll på vilka presenter som är från vem, så att inte kort kommer bort från rätta presenten å sånt?1 Tips?

Vi lät toastmadamen informera om bl.a presentbordet för gästerna innan vi kom till festen.
    Vi hade ställt fram pennor, tejp och post-itlappar på bordet. De som inte hade kort eller hade flera paket, kunde skriva på post-itlapparna. De som var orolig för att kortet skulle komma bort, kunde tejpa fast det på paketet.

• Fru Nilsson 1/7-06

Fru0707
    Nu har jag skickat mail till dig!

• bröllopstjejen

Fru Nilsson 1/7-06, ohh kan du maila mig oxå?

Svar på tråden Hur ska ni göra med alla presenter?