• Lillan72

Då var det över....

Hade en helt fantastisk bröllopsdag och jag är jättelycklig över att vara gift, MEN nu när det är över så känner jag mig ändå så deprimerad. Har planerat vårt bröllop i många månader och verkligen tyckt att det har varit superkul. Nu när allt är klart och över så känns det så otroligt tomt! Har massor av saker att fylla mina dagar med, men är förvånad att jag ändå känner så här. Är det fler som känner/kände på samma sätt nu när ni är gifta, eller är jag bara patetisk??...

• Svar på tråden Då var det över....
  • Kaffemoster

Kände precis som du .. nu väntar jag med spänning på att min syster ska bestämma datum, så jag kan hjälpa henne! Måste dock vara försiktig och lyhörd så att jag inte uppfattas som en av "de som inte kan respektera hur vi vill ha vår bröllopsdag" ...
    Annars får man hitta på andra projekt, så som renovering av huset.
    Tänkte också "snart" börja planera min 50 års fest .. som jag tänkt ha på samma ställe som bröllopsfesten .. fast det är ju dryga 7 år tills dess :)

• Tizzeltazz

såg en artikel här om dagen om att det blir allt vanligare med post wedding blues eftersom man planerat och längtat så länge att det känns tomt efter...
    du är inte ensam, lyxa till det lite i vardagen och tänk på din underbara man så går det nog över snart...
    lycka till!

• anpiemonus

Hej hej- kände att jag måste skriva en liten kommentar. Visst är det tråkigt att helt plötsligt inte kunna planera allt det roliga längre, och visst längtar man ju tillbaka till sin underbara bröllopsdag där lyckotårarna sprutar och kärleken är oövervinnerlig. Det kan jag absolut förstå, och visst önskar jag att jag och min älskling skulle kunna gifta oss igen och igen och igen...

MEN tänk lite mindre på själva bröllopet och mer på ÄKTENSKAPET! Ibland tycker jag att fokus blir så himla skevt hos vissa (säger inte att det är så med dig ), att man baaaaaara fokuserar på festen, klänningen, fotografen, middagen etc etc medan det viktigaste är VARFÖR ni faktiskt har gift er. Ni älskar ju varandra och ska dela era liv tillsammans. Det om något är väl ett fantastiskt äventyr! Tänk att just DU har fått din underbare make och att just du får njuta av hans blickar och andetag och vår vakna och somna med honom varje dag. Tänk på allt som ni kommer göra tillsammans och på de band som skapas i ett äktenskap. Tänk på barn och familj, nya steg i livet och det faktum att ni två hör ihop. Bröllopet var ju faktiskt BÖRJAN på något magiskt, inte slutet!

• 2007-03-24

Hallå Lillan72 (TS)!!!
    Hur har du det idag?? Firade ni "en-veckas-bröllopsdag" igår??
    Tänk att det bara är en vecka sen vi gifte oss.. Tycker det känns längre. Imorgon börjar jag jobba igen, var ledig en vecka efter. Jätteskönt, men jag har varit sååå trött. Sovit massor. Måste vara efter all planering och spänning som var över och gjorde mig helt slut. men jag har iallafall nyputsade fönster och städad källare nu till våren. Jag börjar ju med 2 korta veckor på jobbet så jag ska nog orka med. Bra med mjukstart.. Hoppas allt är bra med dig
    Har det blivit någon bröllopshemsida än??
    Nyfiken

• Lillan72

207-03-24
    Visst firade vi "en-veckas-bröllopsdag" igår och inkluderade även mina föräldrar och det var jättemysigt. Låter som om du har haft en bra vecka och fått en massa nyttigt gjort. Har själv börjat ta mig ur depressionen och faktiskt börja tycka att det är skönt att allt planerande är över och att man kan fokusera på vardagen igen . Ska nog snickra ihop en webbsida, men vet inte riktigt om jag vågar låta alla få se den...hur ska du själv göra??

• jagärsåkär

Lillan 72: först blev jag rädd att jag skulle hamna i samma fälla som du och många andra beskriver här på BT. Vi planerar vårt bröllop hela 16 månader i förväg och sparar hutlösa pengar, för att blåsa det på EN dag!! aahhh!

Men jag kom på en sak häromdan. Vi tänkte ha brunch dagen efter bröllopet men eftersom vi gifter oss i samma stad där alla bor tänkte jag: Varför ska vi ha brunch egentligen? Jag hade valt ut ett ställe men budgeten vi har satt på 130 000 ville inte lägga på sig 20 000 till!! Nån måtta får det vara, så vi bestämde oss för att slopa brunchen.

Sen kom jag på den underbara saken: vi har ju hela livet framför oss att ha bruncher och fester och firanden... Jag blev så glad! Plötsligt såg jag livet med min m2b framför mig med allt firande vi kommer göra ihop. Vi älskar att ordna fester och har alltid en julfest varje år och ofta stora födelsedagsfester. Om vi blir nöjda med bröllopet kanske vi har dopfest där nån gång i framtiden... Får se. Och brunchen kan vi ha när älsklingen fyller år tex. Klart att 20 000 är mkt pengar, men jag ser det som att vi sparar det nu till ett senare tillfälle.

Så, njut av erat gemensamma liv. Och börja planera inför nästa fest!! Nån av er måste ju fylla snart? Eller inte alls snart, därför kan du planera massor! Man kan ju fixa roliga inbjudningskort och tackkort redan nu, man kan spara pengar till en bra lokal, hitta på en perfekt present, köpa ny festklänning.

Det är bara att sätta igång i princip!

• BlueTopaz

Jodå, jag kände precis likadant och kan fortfarande, 8mån senare, känna mig ledsen ibland över att jag aldrig kommer att få uppleva det igen!
    I sommar ska jag vara tärna och toastmadame och då får jag ju iaf vara med på ett hörn där, alltid något! ;)

• 2007-03-24

Lillan72!
    Har inte varit inne här så mycket senaste veckan, mkt jobb osv...
    Men nu har vi ju varit gifta i 2 veckor

Dax att fira idag igen
    Återkommer lite senare ang bilder osv, nu ska vi iväg till min mormor på påsk-firande!

• tågjäntan

Vi bjöd in gästerna till dagen efter, där de fick betala maten/fikat själv. Det var så fint väder att vi hamnade i slottsskogen. Det var ca 20 (av 75) som kom. Då kunde man njuta och ta det lugnt.
    Jag vet inte, men kanske blir det lite att bröllopet skönt "fadar" ut om man kan göra en sådan grej.

• Sweety75

"Lillan72"

Jag gifte mig i lördags och känner exakt som du.
    Men det känns ändå skönt att veta att fler än jag känner såhär... Det var så underbart och allt tog slut på en enda dag. Det sa bara puff... Det är nästan så att man vill gifta sig en gång i månaden för att känna på den känslan om och om igen ;)

Svar på tråden Då var det över....