• Lillan72

Då var det över....

Hade en helt fantastisk bröllopsdag och jag är jättelycklig över att vara gift, MEN nu när det är över så känner jag mig ändå så deprimerad. Har planerat vårt bröllop i många månader och verkligen tyckt att det har varit superkul. Nu när allt är klart och över så känns det så otroligt tomt! Har massor av saker att fylla mina dagar med, men är förvånad att jag ändå känner så här. Är det fler som känner/kände på samma sätt nu när ni är gifta, eller är jag bara patetisk??...

• Svar på tråden Då var det över....
  • novali

Grattis till ett lyckat bröllop!

Jag har inte gift mig ännu, men jag tror att det är ganska vanligt med den känslan som du beskriver. Jag har hört andra säga samma sak. Det blir nog lite så när man har lagt ner sin själ i något och så är det plötsligt över.

Se det från den positiva sidan. Ert bröllop blev bra, och NI hade planerat det själva! Det är inte dåligt om man tänker på hur mycket det är att göra!

Starta ett nytt projekt. Gör en egen bok om ert bröllop och ert framtida liv (klippa & klistra). Då har du kvar lite av bröllopskänslan...

Lycka till tjejen!

• twentyfirstofapril

Vad roligt att ert bröllop blev bra! Jag är redan rädd för att jag kommer att känna likadant som du, bröllopet har ju funnits i tankarna så länge nu, det blir nog tomt...

•  Miss Cee

Jag har tänkt på det där, men eftersom jag bröllops-drogat i 8 år innan vi började planera bröllop så misstänker jag att jag kommer att fortsätta bo här inne och få min dagliga bröllops-dos ;)

Efter bröllopet har man ju
    *tackkort
    * använda presenterna/hitta bra ställen att ha dem på
    * sätta in alla kort
    osv att ta hand om

Annars är det bara att börja planera hur ni ska fira er bröllopsdag, eller fixa en stor 30/40/45 årsfest eller något :)

• 2007-03-24

Lillan72,
    Vad tråkigt att du känner så
    Hur går det med bröllopssidan??
    Har du fått några kort eller videofilmer från bröllopet??
    Jag har tittt på våra filmer flera gånger och skrattat och gråtit..
    Jag känner mig så nöjd och glad att det är klart, men det är klart att man saknar den där förväntansfulla känslan.
    Vi fick ju en resa till Rom i maj i present, så nu planerar jag för den och ser fram emot att åka iväg tillsammans bara jag och min Man.
    Ska ni åka iväg på något?
    Jag tycker du ska göra så här...
    Plocka fram de bilder och filmer du har från bröllopet, titta, minns och mys..
    Gå ut i solen och njut av vårvärmen, köp en glass. Dessutom glittrar ringarna så fint i solen
    Plocka undan i köket, gör en god middag till ikväll, köp tulpaner (det har jag gjort)Lyxa lite en vanlig onsdag!
    Jag tänker öppna en flaska vi ikväll och fira att vi varit gifta i 4 dagar!!
    Hoppas det känns bättre snart
    Ursäkta mitt "svamliga" inlägg.. Kram E

• silverdrake

jag känner igen mig, jag var precis likadan. önskade nästan att jag inte var gift bara för attman kunde ha det framför sig...men det gick över sen, nu ett halvår senare känns det naturligtvis inte så längre, men det var jobbigt ett tag. jag visste inte att det kunde bli så, hade inte ens tänkt på det så ett tag trodde jag det var att jag ångrade mig...sen när jag tänkte efter, och vädrade det här på BT så insåg jag att det var "vigselbaksmälla"

försök att inte tänka på det som över utan som något nytt som börjar, titta på bilderna och minns vad fint det var. och så till slut, vänta ut det, det går över. :D

• brud 070901

Lillan72: kommwe du ihåg hur man kände efter julafton när man var liten??? det kändes tomt o konstigt o man var ganska lessen fast man fått alla fina presenter.. det är faktiskt så man reagerar när man har "avklarat" nått som man längtat till så länge, det är ju som om man "förlorat" en god vän, i detta fall bröllopsplanerna o förväntningen. men ta det lungt... det går över, även om det känns tung nu så kommer det att bli bättre, o vem vet du kanske får nått nytt att se fram emot snart

massor av kramar och hoppas att du får ett LLÅÅNNGGT o lyckligt äktenskap.

• bröllop15/7

Jag kände precis som du. Jätte tomt. Nu har det snart gått 9 månader sedan jag gifte mig. Jag är jättelycklig.

• Lillan72

Tack för alla gulliga svar!!! Det är skönt att höra att det är andra som har känt likadant som en själv. Jag har bestämt mig för att sörja lite den här veckan och sen är det dags att inse att det faktiskt är över och börja ta tag i andra delar som har blivit lidande pga av bröllopet. Har ju två underbara barn som behöver mer uppmärksamhet och jag tror att maken nog också behöver mer uppmärksamhet . Ska göra som ni säger och titta på filmerna och korten från bröllopet för att minnas allt det roliga. Ska också fixa en middag i helgen och fira att vi har varit gifta i en vecka!! Och jag håller med ringarna glittrar ju så fint i vårsolen. Kram till er alla!!!

• alvbröllop

Alla känner nästan som du av vad jag har hört med - utom jag. Jag var så glad att jag hann göra helt vanliga grejer som man inte kunde innan bröllopet för då var det alltid nåt som skulle fixas.

Att drömma sig bort lite kan man väl få göra ändå! Gå å köp en bröllopstidning och njut en stund! Det gjorde jag igår!

Svar på tråden Då var det över....