Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Trevlig helg på er tjejer!
På söndag drar jag på semester, så det blir väl sporadiska inhopp här.
Men oroa er inte, jag är tillbaka till midsommar ;)
*kram kram*
Addiz: Ha en jättebra semester. Men dyker du upp den 16:e?
Godmorgon tjejer!!!
Känns bedrövligt segt att behöva sitta på jobbet en dag som denna. Ok, jag intalar mig själv att det är bara 4 timmar och heldags betalt men tjena vad segt...... Dessutom skiner ju solen något förfärligt!!
igår satt jag o j och tittade på resor till thailand i nov när jag fyller 25 opch vi var sååååå sugna på att boka men så slog det mig, att jag inte får flyga så långt eftersom jag hade blodproppen i benet i höstas.... Så nu måste jag ringa min läkare på mån och fråga bara hoppas att det inte hinner bli fullbokat innan dess ......'
Tezz - jag gör placeringskorten för hand i samma papper som jag gjorde inbjudningskorten (ett ljus cremefärgat papper, ganska hårt) och med samma stil och färg på trycket som på inbjudningskorten. Texten är lite gammaldags och jag hittade schabloner med bokstäver som jag fyller i då med samma färg som sagt. Lite coppar-aktigt.
Vigselprogrammet är i samma färg fast lite mjukare papper och till framsidan har jag köpt en stämpel på format med utdrag ur en bibeltext som jag också då stämplar med coppar färgen. Såå svårt att förklara, får visa någon dag när tillfälle ges.
Kramkram
Hej i värmen
Har kommit hem efter ett dop på Marstrand i fästningen. Alltid kul att träffa gamla bekanta & nya
Nu skall här badas i norra långvattnet. Vi rinner bort.........
Hej så längen
Hallojsan
Hoppas att ni inte har smält bort. Idag har vi varit runt på en liten shoppingturné. Vi har varit runt och kollat lite på tält och proslin bla. Vi inhandlade äntligen dynor och parasoll till altanen. Nu blir det slipa och olja av.
Hej!
Vilken underbar dag det har varit!
Har tillbringat dagen med min syster och mamma. blev en del shopping
Sen åkte jag med till mina föräldrar och fixade med placeringskorten. Nu fattas det bara att skrva ut dom!
Höll även på en del med festprogramet..
Känner verkligen av nu att det börjar bli en del att fixa med inför bröllopet.
Men det känns kul
Kram till er!
Nides - Du har mail
Visst har det varit underbart väder idag, känns nästan som om man är vid medelhavet....
Läste lite längre bak i tråden att ni diskuterade OSA-svarande, jag satt just och funderade över en sak... vi fick första ja-tack redan samma dag korten damp ner i gästernas brevlådor, sen kom de flesta svaren de första veckorna. Men fyra personer återstår, mina två farbröder och en kompis och hennes sambo. Min ena farbror hade jag inte räknat med skulle komma (han är lite speciell) men man vill ju ha ett ja eller nej ändå! Den andra farbrodern har sagt till min pappa att han inte vet än.. men hallå!! Tänk om alla gör så, säger att dom inte vet och väntar med att svara fast OSA gick ut för nästan 2 veckor sen!! Jag tycker det är respektlöst.... Min kompis + sambo som inte svarat har jag pratat med i telefon ett par ggr sen de fick inbjudan, och hon har kommenterat det (så jag vet ju att kortet har kommit fram) men hon har inte sagt om de tänker komma eller inte! Vad göra??? Måste jag fråga henne eller ska jag liksom bara tro att hennes prat OM bröllopet betyder ett ja?? Det tycker jag eg inte...
Kanske ska börja köra med engelska etikettregler istället, där betyder en skriftlig inbjudan att man ger ett skriftligt svar.....
Glömde skriva... han den första farbrodern jag skrev om, jag fick maila min kusin för att få ett svar om han kommer eller ej, och hon ursäktade honom med att han inte kunde komma pga att han ville slippa undan den mörka kostymen... jaja...
Nu sitter jag här och har monolog igen *s*