• Kakeli­kakan
    Äldre 17 May 11:20
    7089 visningar
    17 svar
    17
    7089

    Österlenbrudar 2008

    Hej svejs!

    Tja, nu är det så att sambon inte fått tummarna loss och friat, men vi har dock långt framskrida planer på bröllop. Räknar med 2009!

    Lustigt, vi tänkte också vara i Vitaby kyrka, faktum är att vi har åkt runt till ca. 15-20 kyrkor på Österlen och kom fram till att Vitaby är vad vi behöver.

    Vi tänkte också överraska bröllopsgästerna med ångtåg, för att åka söderöver. Kruxet är väl att tåget bara går till S:t Olof, och det känns inte som stället med bäst förutsättningar för fest.

    Vi kikar på Tosterups slott eller kanske Hammenhögs gästegiveri. Men det innefattar ju busstransport av gäster...

    Hur tänker ni göra?

  • Kakeli­kakan
    Äldre 22 May 09:55
    #0

    Petula:

    Vi kommer från Skåne, minsann. Kommer från Krstd, min sambo från Helsingborg, men jag har växt upp på Österlen på somrarna. Jag är helt galen i detta paradis!

    Vitaby kyrka känns helt fantatiskt med utsikten, stämningen och den mysiga kyrkan. Bra val!! Vet du om det är svårt att få en bra tid?

    Ångtåget är ju också en kul bonus till allt. Vad bra att du har koll, vi har nämligen sökt info om ångtåget några gånger men inte hittat. Framför allt prisuppgift. Känns svårt att uppskatta det mellan tummen och pekfingret liksom. Inte som att handla mjölk...

    Jag gillar också Stockeboda gård! Känns som en härlig atmosfär! Vi vill ha ett riktigt skåne-bröllop, men kanske lite längre söderut på Österlen. Vi försöker också pressa ner priset och kanske ha catering (www.alle.se) och köpa dryck själva. På så vis har vi råd med alla mina ångtågsidéer och andra galenskaper... Har du koll på veteranbussar också? Låter toppen, haha. =)

    Hjälp, jag bombarderar dig med frågor. Har du någon så kanske jag kan svara? =)

  • Kakeli­kakan
    Äldre 22 May 10:09
    #0

    Petula: Håller med. Vissa saker vill man lägga ner mer resurser på: jag tycker det är vikigt med en trivsam miljö och god mat, inte nödvändigtvis att vara på en flådig restaurang.

    Det finns ju alltid församlingshem! =)

    Vet du ungefär vad ångtåget kostar att abbonnera mellan brösarp och gärsnäs?

    Tjoho!

  • Kakeli­kakan
    Äldre 28 May 16:27
    #0

    Isbrud:

    Jag vet hur det känns. Går också och väntar på att ekonomi och frieri ska komma loss.

    Petula: Ja, jag kommer från C4, rättare sagt Vä...

    Så länge det inte blir "skarpt läge" är man ju inte supermotiverad att planera för mycket detaljer. Men Vitaby, ångtåg, skånskt tema, helst catering och egen köpt dryck är bestämt. Kiviks musteri kan vara ett alternativ, de verkar lägga mycket omsorg på det lokala.

    Alle vet jag inte om de är så oerhört mycket dyrare än andra. Känns som tämkbart alternativ om man inte vill ha toast skagen och fläskfilé. =)

    Jaja, jag väntar på att han ska "pop the question" så att jag får kasta mig ut i Österlen och botanisera!

Svar på tråden Österlenbrudar 2008