• Stora A

Vad betalar ni för vin/vinpaket???

Jag undrar vad ni betalar för vin när ni har er bröllposmiddag, och om ni fått ett vinpaket, vad kostar det? Och vad ingår då?

Vi har fått ett paket där priset blir 70kr/glas om man slår ut det, och då förstår jag inte om det skulle vara billigare än om vi tar glas för sig? Om ni förstår...? :)

• Svar på tråden Vad betalar ni för vin/vinpaket???
  • rolander

Vi har inte fått någon offert ännu, men efter att ha räknat lite på det själv kom jag fram till att vi kommer betala ca 450/person för brudskål, 2 glas till maten, kaffe och avec. (Alltså 90:-/dryck typ).

• jessiesthlm

350 kronor för 1 glas bubbel, 1 till förräten 1 till varmrätten och 1 avec.

I stockholm

Tyckte det blev lite lite så vi valde att köpa flaskor av dem istället. KOstar ungefär lika mycket men vi får mer dricka totalt.

• jagärsåkär

Vi väljer i stället vin fr deras vinlista och betalar allt fr 250 per flaska och uppåt. Det billigaste är 250 (inkl moms) och per glas blir det: 250/6 = 41

Så vi betalar 41 SEK per glas om vi håller oss till de billigaste vinerna. Det gör vi nog. Kanske kanske köper vi riktig champagne och då kostar en flaska 500. I så fall blir det 500/6 = 83.

Alltså, vanligt vin till middagen: 41/glas
    Champagne: 83/glas.

Men vi kanske väljer mousserande, får se.

Jag tycker jättemycket om upplägget att vi köper flaskor! Då kan man välja vin själv och jag vet ju att vissa inte dricker nåt, andra mer. Nu kommer det stå vinflaskor på borden + servering av personalen så det kommer till rätt personer.

• jagärsåkär

Stora A: 70/glas är ganska mycket. Nästan det dubbla vi betalar... Är det fina viner? Kanske försök förhandla så att ni köper flaskor i stället...

• Stora A

Jaa, det är ganska bra viner.
    Men tycker ändå att det är lite väl mycket så jag ska nog be dem räkna flaskor istället, tror vi tjänar på det... speciellt om inte alla vill ha så mycket eller om ngn vill dricka öl istället...

• Stora A

rolander

Du betalar väldigt mycket för det där!
    Är det väldigt exklusiva viner annars tycker jag att du ska förhandla!

• T och U

Vi kommer att betala 270 kr/person. Då ingår 1 glas brudskål, 1 glas till förrätten, 2 glas till varmrätten och 1 glas till efterrätten. Tycker att det känns som ett helt ok pris eftersom vi får väldigt bra viner. :)

• fruWiklund

generellt sett är vinpaketen som de föreslår mycket dyrare än om man beställer flaskvis. mycket beroende på att man som personal tar fram ett bra vin som passar bra till just den maten som ni ska äta. eftersom man som personal rekomenderar just det vinpaketet vill man ju att gästerna ska vara nöjda med vinförslaget och framför allt att det passar till maten. men om man beställer ett annat vin och per flaska så är ju inte de "ansvariga" för om det passar till maten eller inte, om du förstår vad jag menar. vi betalar ett paketpris på 995 kr. då ingår
    Mousserande vin (med fri påfyllning)
    snacks
    förrätt
    varmrätt
    dessert
    förrättsvin med fri påfyllning
    varmrättsvin med fri påfyllning
    desservin 8cl
    kaffe och avec 5cl
    vickning senare på kvällen som består av korv m bröd och pucko

• Stora A

Jag bara klurar på om vi tjänar på att ta samma vin de rekommenderar men satsa på att ta flaskor istället,
    De vill ju ha nästan 300 för vinpaketet, och då är det bara ett glas mousserande, 1 till förätt, 2 till varmrätt och varken avec ell dessertvin eller något annat, för oss ingår det dessutom inga påfyllningar...

• Stora A

T och U

Får jag fråga vad du klassar som väldigt bra viner?

Svar på tråden Vad betalar ni för vin/vinpaket???