• Stora A

Vad betalar ni för vin/vinpaket???

Jag undrar vad ni betalar för vin när ni har er bröllposmiddag, och om ni fått ett vinpaket, vad kostar det? Och vad ingår då?

Vi har fått ett paket där priset blir 70kr/glas om man slår ut det, och då förstår jag inte om det skulle vara billigare än om vi tar glas för sig? Om ni förstår...? :)

• Svar på tråden Vad betalar ni för vin/vinpaket???
  • augustibrud8

Vi har ett dryckespaket på 195 kr/pers.
    Då ingår 2 glas till brudskålen (vitt mousserande vin),ett glas till förrätten, två glas till huvudrätten, ett glas till efterrätten. Man får välja om man vill ha vin eller öl. Ska man ha alkoholfritt kostar det 100 kr/pers.

• Stora A

Ingen som kan berätta...?

• Stora A

Det är ju jättebra, vi har fått ett på 190 kr och då är det 1 glas bubbel, 1 till förätt och 2 till varmrätt...

• Stora A

förlåt jag menar, 290 kr.

• Stora A

Någon annan som kan dela med sig??

• Amaya

Vi har fått ett förslag på 150kr/person. Då ingår 1 glas mousserande, 1 glas vin till förrätten och 2 glas till varmrätten.

• Stora A

Om era vinpaket ligger så långt under mitt förslag i pris, var har ni era fester då?
    Var i landet och på vilken typ ytav restaurang, herrgård mm?

• augustibrud8

Vi ska ha festen på Öland på en restaurang i ett lite finare pensionat där det ofta hålls bröllop.

• Amaya

Vi ska ha vår fest på ett slott i Växjö.

• Stora A

Kändes bara som att vi betalade så mycket, jag tycker att 70 kr glaset är ganska mycket?
    Åtminstone eftersom det är ett vinpaket, då känns det som att priset borde vara lägre...

Svar på tråden Vad betalar ni för vin/vinpaket???