• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • ninjan

Carma
    tack för peppet :D Jag är 157 cm lång ( kort ) så där runt 50 kg skulle kännas passligt. Eller, mellan 49 - 53.

• ladymarmelade

Usch nej... Jag ÄR ingen löpmänniska.
    Kom precis hem från en liten löptur, och fy säger jag bara. Fick ett infall igår att jag skulle börja springa lite också, för att variera min andra träning som är promenader och cykling.
    Konditionsmässigt går det ganska bra faktiskt, men jag får jätteont i benen. Både i knän, vrister och höftleder. Så det känns kanske som att jag ska hålla mig till mina promenader och simning i första hand.

AggaP
    :) Tack, jag hoppas verkligen att det står små, små siffror på vågen på lördag! Av någon anledning har jag en skum känsla av en liten platå denna veckan, och att vikten inte har minskat nämnvärt.
    Men den som lever får se!

• l i s a

Hillu! Får jag hänga på er? Är inte överviktig men lite sambomullig. Idealet vore att gå ner 5 kg till i mitten av juli. Eller snarare krympa midjemåttet, rumpan och överarmarna några cm. Har satt som första mål att jag ska prova brudklänning med underkläder om en månad och då vill jag gärna väga 2 kg mindre iaf.

• Stora A

Körde pilates igår så det känns bra, måste också berätta att jag gjorde en "secret box" till min m2b i söndags och efter den ALL HEDER ÅT MODELLER! Jag hade sån träningsvärk i mage,rygg så jag kunde inte gå ordentligt förrän i tisdags!

Tänk er att spänna er och sitta i konstiga positioner i över 2 timmar... hon varnade mig men jag bara skrattade, tji fick jag... :D

Måste köpa en våg, var hittar jag en billig? I stan (sthlm)

• Stora A

Och hej l i s a klart du ska hänga på här!

Välkommen!

• Vickan78

Vad impad jag blir av alla i denna tråden som har tappat så mycket! Way to go!

• Vickan78

Själv har jag ätit alldeles för mycket i helgen. Jag som skulle hålla mig till mindre portioner, men oftare. HA! Var inte det minsta måttlig. Men, det är ju bara att ta nya tag. Man vill ju vara "fit" till bröllopet som går av stapeln om 6 veckor!

• Vickan78

Stora A

Clas ohlson kanske?

• Snowsee

Hej på er!
    Idag har varit en okej dag matmässigt, men unnade mig en vaniljmunk då det bjöds på det där vi var med skolan idag. Höll mig dock inom mina tilldelade kalorier (enligt VK). Imorgon blir det dock strängt när det gäller maten, kommer bli en lång dag. Först skola mellan 9 och 16 och sen jobba 17-22.15 så då har jag inte tid att äta onyttigt. PÅ Lördag ska jag och sambon fira att vi varit förlovade ett halvår. Ska firas med Vegitarisk tacos, Quornfärs i stället för vanlig, trots att ingen av oss är veg. :) Men det är faktiskt nästan godare än vanlig och nyttigare! Men ingen alkohol blir det så det blir nog rätt nyttigt trots lite tacochips.

AggaP: Tack för berömmet, sånt är bra för motivationen. :)

l i s a: Välkommen hit!

Hoppas ni får en bra helg allihop!

• ladymarmelade

Good day girls!
    Idag var det egentligen vägdag, men jag bestämde ju mig i början av veckan för att skjuta fram den tills imorgon. Mest för att jag "råkade" :D ha en ätdag i måndags.
    Men... Jag kunde inte låta bli imorse, så jag klev upp på vågen och kisade med ett öga.
    Det var ett minus, inte så stort som tidigare vägningar, men dock. Men jag väntar med att skriva in det tills imorgon, och så väger jag mig då igen.

Ska iväg och simma nu på förmiddagen innan jag börjar jobba. Ska bli jätteskönt att ligga och plaska o klorvattnet igen :D
    Imorgon är det unnardag!!! Finally!

Ha det gött tjejer!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!