• Bruden Tina

Tips på roligheter under festen!

Kom igen nu! Dela med dig av dina bästa trix och tips för att få en lyckad fest! Roligheter, happenings och annat tages tacksamt emot. Om de dessutom inte kostar en massa pengar är det förstås ett stort plus i kanten.

• Svar på tråden Tips på roligheter under festen!
  • midsommarbrud-07

jag puffar oxå

• Lotte_86

Jag har läst om en massa lekar, men inte riktigt fastnat för något speciellt. Däremot ska vi ha dansbingo. Herrarna får under kvällen en bingobricka och nummer delas ut till damerna att sätta under t.ex. sin ena sko. Sedan gäller det för herrarna att dansa med damerna för att t.ex. få tre i rad och då bingo. Lite småroligt faktiskt =))

• September mys

en rolig grej som fick vara med på när sambons farbror fyllde jämt var att de hade fått/tagit kort av alla gäster, plastat in och skrivit några stolpar om personen, sen fick alla ett kort var på en person de inte träffat förrut eller inte kände så väl.

därefter skulle man gissa vem man hade fått på kortet genom att se på bilden eller fråga ex vad jobbar du med? osv för att lista ut med hjälp av stolparna..
    på många hade de använt fula kort eller när de var små så man kände inte igen varandra, det var kul.

• Kakan2007

Lotte_86

Det där med dansbingo gillade jag! Men kommer ni att dela ut priser till de som fått bingo och hur kollar man isåfall upp vilka som fått det?!

• Bruden Tina

Kakan2007: Vi ska inte ha bingo utan tio påståenden om oss. Antingen så stämmer påståendet in på mig eller så stämmer det in på min sambo.

Varje gäst ringar in det svar de tror är rätt och sen vet vi inte riktigt hur det ska rättas. Antingen så får man byta med personen brevid eller så samlar toastmastern in allas gissningar och så rättas de efteråt.

Eller så läser man bara upp de rätta svaren och så litar vi på att gästerna rättar rätt.

Priserna består av några vinflaskor, kommer inte riktigt på något annat pris så det blir nog det.

• Lotte_86

Kakan2007

Det blir nog så att den/de som först får bingo får hojta till och så får de typ en hemmagjord dansmedalj eller liknande. Blir ju att minne från bröllopet till den/dem också =))
    Vi ska även ha tipsfrågor om oss, fast de har vi satt in i våra festhäften. Under kvällens gång meddelar vi de rätta svaren, och samtidigt har gästerna kvar själva frågorna och svaren i häftet, även det som ett minne.

• Bruden Tina

Fler bra tips? *puffar*

Svar på tråden Tips på roligheter under festen!