• 2007-03-24

Blää, m2b ringde från svensexan,,

Vi gifter oss om en vecka, och ikväll var det dax för svensexa. Jag lite svårt att vara helt glad för m2b:s skull när han nu ringer och jag hör hur onykter han är Ååå varför denna helg precis innan bröllopet, när vi har så mycket att göra.
    Jag minns ju med fasa hur trött jag var förra söndagen, när jag hade varit ute kvällen innan.
    Men det är väl så här det ska vara..
    Han har ganska "snälla" kompisar, så jag hoppas han har håret kvar, inga brutna ben eller blåtiror när han kommer hem.
    Men jag skulle vilja att han kommer hem snart, så larvig och osjälvständig är jag men det kommer dröja.
    Fler som sitter hemma ensamma ikväll?

• Svar på tråden Blää, m2b ringde från svensexan,,
  • Bens wife

Japp jag är ensam. Min M2B är iofs inte på svensexa utan på affärsresa i Kina. Jag är oxå orolig för svenasexan, eftersom en av våra vänner är pilot och jag bara VET att de kommer göra nåt som har med flygning att göra...

• Bens wife

Jag vill inte att de super honom för full eller gör obehagliga saker, som den kontrollfreak jag är... visst skäms man lite för att tänka så?!

• 4:e Maj

Hej!
    Ar sjalv inte sa nojd over att h2b (engelsman) ska ha sin svensexa i Sverige over en helg 3 dagar fore brollopet (gifter oss i London). Men vad ska jag gora at det...

• 2007-03-24

Ja, jag tycker inte om när min m2b är onykter. Visst dricker vi vin eller öl ibland, men ytterst sällan några större "mängder". Sen blir han såå sjuk om han dricker för mycket, vilket endast hänt 2-3ggr på 10 år. Men jag minns..
    Men det är sant att jag störs av att inte veta vad de ska göra.. måste träna på att släppa kontrollen över allt som händer

• Bens wife

2007-03-24 ; har du haft nån möhippa då?

• 2007-03-24

Japp, förra helgen
    Mycket trevligt med ridlektion, laga luch på torget på stormkök, bubbel och bad på relaxavdelningen på badhust, god middag och sen dans till kl 2.
    Inga pisamheter mer än att handla lunch på konsum med slöja och tiara och turkos magväska

• Bens wife

Åh vad kul!
    Jag har ingen aning om/när jag ska hippas, gifter mig den 5 maj, så det skulle kunna bli nåt snart... fast jag undrar jag...

• 2007-03-24

Bens wife,
    5:e maj, inte så långt kvar
    Är planeringen klar??
    Har ni festen på restaurang eller fixar ni mycket själva??
    Själv sitter jag och fixar med 21 små krukor med hjärtan på tråd som jag ska ha på borden. Ska ha wellpapp runt krukan istället för ytterkruka, "sisltrassel" runt blomslingorna och ett hjärta som jag gör av pärlor och ståltråd...
    Lagom sysselsättning när barnen sover

• Bens wife

Det mesta är klart, men det känns som att det hela tiden dyker upp saker som vi inte tänkt på...
    Vi gifter oss på Cedergrenska tornet så det mesta fixar dem.
    Kvar är bl.a.:
    -Bordsplaceringsplansch
    -Festprogram skall sys ihop
    -Bordsplaceringsetiketter skall fästas på festprogrammen
    -Underkjol ska köpas/hyras
    -Hår och smink testning
    -Val av meny
    -Öva solist-pianist
    -Köpa grejer till nödkorgen
    + säkert tusen grejer till som sagt,
    Som jag kommer på veckan innan...

Dina dekorationer låter jättefina!

• 2007-03-24

Bens wife,
    Ja dessa dekorationer tar tid.. Jag har vita blockljus i olika höjder som ska stå på borden. Runt dessa har jag lindat några varv med silvertråd med några silverpärlor. Det blev faktiskt jättefint och enkelt. Sen ska jag ha limegröna rosor, styckvis i låga vaser(=värmeljusstakar)
    Vad ska jag göra när bröllopet är över?? Kanske ta tag i all stryktvätt som inte prioriteras just nu
    Eller kanske bli en "riktig fru" som gör långkok, köttfärslimpa och bakar familjens matbröd osv..
    Bra, nu har jag inte tänkt på svensexan på en lång stund

Svar på tråden Blää, m2b ringde från svensexan,,