• Kakan2007

    Någon mer med resande blivande män?

    Finns det någon mer här än jag som har sin respektive resandes utomlands i jobbet? Min sambo och blivande man kommer förhoppningsvis hem imorgon efter 5 veckor utomlands på jobb! Jag längtar såå!

  • Svar på tråden Någon mer med resande blivande män?
  • Septembercess

    min kille har vart borta nu i 1,5 månader, han är i sitt hemland för att ta lastbilskörkort..väldigt tråkigt eftersom jag har tusen ideer som jag vill planera men jag vill inte göra massor när han inte är här..räcker med att jag bokat kyrka och lokal utan honom (vi hade tittat på dem tidigre men i alla fall) hoppas att han klarar uppkörningen på fredag så att han kan komma hem sedan..

  • Kakan2007

    Ja, inte är det väl lätt att planera allt själv även om jag tycker det är jättekul och vet precis hur jag vill ha det. Jag bestämmer gärna men man vill ju ändå kunna prata om vissa saker, visa honom och höra vad han tycker. Men det är inte lätt när han jobar 10 timmar/dag och sen har 5 timmars tidsskillnad. När ska man prata liksom?!

    Kommer din blivande att vara hemma sen eller ska han iväg igen?

  • Septembercess

    nej sedan hoppas jag verkligen att han kommer att stanna hemma. Jag vet hur du känner dej, jag tycker oxå det är kul att planera men jag vill inte att det ska bli min "grej" utan att vi kan komma på ideer tillsammans. Vad jobbigt du måste ha med tidsskillnaden, den slipper i alla fall jag..men man känner sig väldigt ensam. kommer din kille komma hem sedan eller är han alltid på vift?

  • Bens wife

    Hej tjejer!
    Jag satt precis och funderade på om jag var ensam med att ha min utomlands jämt och ständigt. Han åker ofta men inte så jättelånga perioder. Nu är han i Kina på en vecka, känns hysteriskt jobbigt. Det längsta han har varit ifrån mig var 10 månader i USA. Fy f-n vad jobbigt det var. Tidsskillnaden är 7 timmar, så det är inte jättesmidigt att prata direkt. ALLA saker här hemma gör att jag saknar honom ännu mer, hans doft, hans grejer... usch, nästan lättare att inte vara hemma.

  • Kakan2007

    Septembercess
    Han blir hemma någon vecka sen åker han igen. Det är hans jobb att resa så det är tyvärr så här jämt. Lite olika hur länge han är hemma och hur länge han är borta. Nu har har varit borta i 5 veckor och innan det lyckades han pricka in jobb 5 veckor över både jul och nyår. Midsommar var han också borta på jobb, suck...Måste tillägga att det är hans första år på detta jobbet och då är det inte direkt läge för att vara omöjlig...Men detta året ska han lägga in om semester åtminstone över julen.Aldrig mer jobb över jul säger han. Då var han precis som nu långt borta i västindien. Inte så att man kan åka hem en snabbis heller.

    Så det har ju blivit så att jag har planerat det mesta med bröllopet och även om jag tycker det är kul vill man ju som sagt gärna kunna prata om vissa saker iallafall.

    Bens wife
    10 månader, det är ju en hel evighet...fy vad jobbigt!!! Och som sagt dessa tidskillnader kunde man ju ha klarat sig utan, när ska man prata!? Man har ju ett jobb här hemma så man kan ju inte alltid sitta uppe (iallafall i mitt nuvarande fall) till kl 23 varje kväll för att få prata några minuter. Kostar dyrt (40kr i minuten) att ringa mobil i västindien också och även om företaget betalar så kan man ju aldrig prata så länge man skulle vilja. Det blir inget kallprat som man också skulle vilja ibland utan det är effektivt och koncentrerat...

    Som du skriver Bens wife så kan ju hans grejer göra en galen av saknad. När han åkte sist var det söndag kväll kl 21, det var INTE att rekommendera,myskväll och sen stack han för 5 veckor... Då låg hans tröja framme och såklart kunde jag inte låta bli att lukta på den. Det var så jobbigt att jag var tvungen att lägga in den i garderoben och sen dess har den legat där. Pallar inte lukten, det är för jobbigt...

    Oj vad långt detta blev, men idag kommer han iallafall äntligen hem! Om ca 5 timmar bör han vara hemma, som jag längtar!

  • Heleneli

    Min reser också... Han har ca 170 resdagar om året i jobbet (på pappret) men det kan lätt bli fler.... Just nu är han i Italien sen två veckor och kommer kanske hem på torsdag... Men sånt vet man inte säkert förrän han sitter på flyget... I höstas var han hemma 8 dagar på 11 veckor... Det var väl sådär... Vi håller också på att renovera hemma, men eftersom jag är totalt opraktiskt lagd blir det inte så mycket gjort när han är borta...

    Vi har en del problem med att planera på grund av detta. Han har väldigt sällan tillgång till internet när han är iväg så han kan inte kolla själv... T.ex. ska vi försöka bestämma vilken catering vi ska ha, men det är jättesvårt när bara en av oss kan läsa menyerna och se bilderna och priserna. Eller bestämma hotell för bröllopsnatten. Där vill man ju också se på bilder...

    Jag har hans t-shirt på mig just nu... :) men den luktar nog mer jag än han numera. ;)

    Kakan, kan du inte ringa till hotellet eller nåt istället då? Det finns ju telefonkort man kan köpa för att ringa billigt utomlands.

  • Bens wife

    Kakan2007: Vad skönt att han kommer snart! Önskar jag kunde säga detsamma, min kommer på onsdag, tre jobbiga nätter till... suck. Kvällarna och nätterna är värst. Jag sover med hans t-shirt jag! Lite barnsligt kanske men jag saknar honom så det gör ont, lever inte riktigt mitt liv fullt ut när han är så långt borta, även om jag skulle vilja. Jag bara öser på med jobb och annat för att få tiden att gå.

    Heleneli: Jobbigt med renovering och bröllopsåöanering samtidigt. Vad gäller renoveringen skulle INGET bli gjort om jag var själv hemma. Bröllopsplaneringen vill man ju göra så gott som allt tillsammans, vilket ju blir svårt som du säger. Somk tur är har vi bestämt det mesta nu, och det är skönt.

  • humm

    hos oss är det tvärtom, jag reser, han är hemma... jag reser dock inte mer än max 14 dagar i sträck. han ser till att se sport, actionfilmer samt spela playstation. vi saknar varandra med det är ok. har man ett resejobb så är det ju grejen att man är borta...

    konstigt nog ser hela vår bekantskapskrets till att bjuda honom på middagar och fikor när jag inte är hemma, stackas lite sitta ensam, tror inte att det hade varit dt samma om jag hade varit hemma.

  • Kakan2007

    Heleneli
    Jo, nästa gång han åker ska jag absolut köpa ett telefonkort istället. Men det har på något konstigt sätt fungerat rätt bra innan ändå..men denna gången var det lite drygt så på hans nästa resa blir det kort. Hoppas han inte åker alltför snart, fast vi ska förstås upp till fjällen i påsk så tills dess är han väl i Sverige. Något som också är "roligt" är att han har kontoret 15 mil bort så inte ens när han inte reser är han hemma ordentligt. Då är han borta ca 3 dagar/vecka för att jobba på kontoret.

    Bens wife
    Nä, man är inte riktigt som man skulle önska när han är borta. Jobbar,tränar och träffar kompisar och familj visst, men det är ju inte samma sak. Det blir lättare efter ett tag, man kan vänja sig vid mycket,men det är en märklig känsla.Man är tillsammans med någon som man vet finns där,men ändå inte... Hur länge är han borta? Min brukar resa 2-6 veckor.

    Heleneli
    Har samma situation som du, vet heller aldrig om han kommer hem förrän han verkligen sitter på flyget. Kör det ihop sig, som det på något sätt alltid lyckas göra,måste han stanna tills allt är ok igen. Reser din runt i hela världen också?

    humm
    Jo,det är ju såklart så det är när man har ett resejobb och jag är jätteglad att han fått det jobbet men jag saknar honom inte mindre för det även om jag kan ta det... Hur tycker du det är att resa,är det lika jobbigt att åka som det är att stanna hemma tror du? När man ska iväg har man ju ofta rätt mycket att tänka på och kanske är det också skoj att få se nya platser... Sen är det förstås inte kul att leva i en resväska i över en månad...

  • Bens wife

    Jag tror att det är lättare för den som reser än för den som är hemma. Är man utomlands upplever man saker, träffar massa nya människor och ser nya platser. Hemma påminns man hela tiden om saknaden, och vardagen är densamma. Man absolut, det blir vad man gör det till. Jag är glad att jag saknar för det betyder att jag älskar

    Visst kan man kolla på Arlandas flygplats när ankommande flyg kommer in, förseningar etc? Bara MÅSTE möta honom på Arlanda på onsdag!!!!!

Svar på tråden Någon mer med resande blivande män?