billigt och underbart?
Är lite intresserade av vad ni som la lite pengar (under 5000) la och på vad?
Vi planerr giftemål sommaren -08 och har inte alls någon plan att lägga ut mycket pengar då vi förhoppningsvis är föräldrarlediga båda två. blir att köpa två ringar (vi ska byta), men vad mer?
själva vigseln bli borgelig och sker på ett helt annat dautm utan inblandnig från någon. mat/trårtor kostar ju, men hjur mycket (gör det givetsvis själv)?
kläder sys endra själv eller försöks fixas på annat sätt (låna/hyra/ärva/köpa beanat osv). planen är i första hands att var ute på en äng eller dylikt. Natten spenderas på en höskulle eller liknande.
Det enda jag känner är trist är att det inte blir tal om någon bröllopsresa.
Hur gjorde ni?
Ska man bjuda på mat eller bara tårtor och dylikt?
Allt blir alkoholfritt, någotannat är det inte tal om (av ideologiska skäl). Vad bjuder man på för mat? jag är en kräsen jäkel dessutom
vi är 31 personer om i bara tar familjetna dvs föräldrar, mor/far föräldsrar, syskon ocvh deras familjer. har två mostrar (en med make) jag vill ha med dessutom. så 34 som minst. troligen blir det kring 50 gäster dpå det känns lite trist att inte ha någraa v sina vänner där. så blur ett rätt stort bröllops ändå...
Läst att familjer ofta skjuter tillen slant, varför? förväntar mig inte alls några bidrag därifrån, varför skulle jag/de. jo hjälp med bakandet föresten praktisk hjälp uppskattas ju alltid.
lite flummigt inlägg men vill mest höra spontana tankar, hur ni gjorde, tips osv