• Coornet

Augusti 2008

Någon mer som ska gifta sig då?? Vore kul att byta ideér och tankar..

• Svar på tråden Augusti 2008
  • 1111

Ahh, man måste sälja in det på ett schysst sätt.

Jag sa att om vi fixar det mesta inom en snar framtid så får vi ju massor av tid över till ex golf...

• Blivande fru - 2008

Självklart, att jag inte tänkte på det

1111: vilken stad gifter ni er i?

Själva gifter vi oss i göteborg!

• 1111

Vi gifter oss nere i Skåne. Vi bor i Malmö men ska gifta oss strax utanför Lund!

Pirrigt och spännande!

Har du koll vad du vill ha?

• Blivande fru - 2008

Nja... Vitt och grönt som färgtema. Det skall synas på inbjudningskorten, dukning, mina blommor etc etc.

Vi hyr en festlokal vid vattnet som fixar dukning, mat och städning. Vi får fixa egen dricka inklusive alkohol, blommor och tårta.
    Det enda som är kvar är kläder, fotograf, musik, sminkning, håruppsättning, transport... Men det är av just den anledningen man är ute i god tid (samt alltid uppe och tjuvläser på BT)!!

Själv?

• 1111

Vi kommer inte att ha något tema eller så utan vi kör faktiskt på vår goda smak...

Vi har bokat en vingård här nere med tillhörande hotell för långväga gäster så hela helgen är bokad, vi kommer också att bo där i deras brollopsvit och umgås med nära och kära och äta frukost dan därpå¨.

Jag vet vilken klänning jag vill ha, ring, enkla inbjudningskort etc.

Jag väntar till i sommar emd inbjudan för jag tycker det är lite tidigt, man har nått att se fram emot!

• Blivande fru - 2008

Låter otroligt mysigt!

Nej, nu får jag jobba lite till innan jag ska hem

• Pillisen

Hej, hoppar in här med
    Vi ska gifta oss den 25 augusti i Nacka utanför Sthlm.
    * Save the date magneter skall skickas ut inom 2 veckor
    * Vi har så gott som inbjudningskorten klara.
    *lokalen är bokad
    *prästen är informerad. (vi ska inte vigas i kyrkan utan där vi ska ha festen i ett litet hus eller utomhus det har vi inte bestämt)
    *Toastmaster, tärna samt bestman är bestämt och informerade.
    * klänningsjakten har börjat.
    *M2B kläder är bestämda ska bara prova ut rätt stl.
    *Brudnäbbens kläder är inhandlade

Nästa vecka ska vi ha möte med dem som ska ordna vår dag, med mat och dekorationer och allt
    *spännande*

Har ni provat klänningar?

• Coornet

Håller med om att man måste lägga fram det på snyggt sätt.

Min m2b är den som vill gifta sig i Växjö och just den här kyrkan så då var det enkelt att argumentera om varför vi ska vara ute i god tid. Vår budget är lagom stor så vi har inte allt för mycket pengar att slänga på lokal, därför är det även där kul att vara ute i god tid.

Frisören ska jag boka snart oxå (min blivande "plast" svärmor) men problemet är ju att vi skulle vilja hålla det hemligt i alla fall till hösten så..men men..

Allt annat i planeringsväg får vänta tills augusti/september tror jag...

Förresten:
    Jag hittade snygga inbjudningar i senaste numret av "Allt om Bröllop" som man kan ladda ner från deras hemsida. Lagom enkla och snygga !! Bara skriva ut på snyggt papper.

• Blivande fru - 2008

Coornet: Bra tips om "Allt om Bröllop"! Trots att jag prenumererar på tidningen så har det gått förbi näsan på mig. Nu har jag fått någonting att se fram emot efter jobbet (bortsett ifrån min sambo och det faktum att det är helg )

Är det redan dags att boka präst? Jag får nog leta rätt på min konfirmationspräst!

Pillisen: Wow, du verkar ha stenkoll på allt! Gifter ni er 2007 eller 2008?
    Själv tänkte jag inte kolla på klänning förrän runt slutet av sommaren! Med att kolla menar jag egentligen prova, för det känns inte som om man gör någonting annat än att vara uppe på internet och titta på klänningar

• Coornet

Jag tyckte de i tidningen var enkla, snygga och stilrena. Passar oxå eftersom vi ska ha guld och rött på vårt bröllop (tror jag).. Bara skriva ut dom på snyggt lite tjockare papper och sen köpa snygga röda kuvert till.

Prästen jag snackade med när vi bokade kyrka sa att det var lagom att höra av sig igen i mars nästa år för att voka vigelförrättare, ha vigselsamtal och allt annat..

Haha.. jag har inte heller provat klänningar, tänkte göra det i typ september eller nåt..

• Pillisen

Blivande fru 2008: vi gifter oss den 25 augusti 2007. 158 dagar kvar.

Var ute på klänningsjakt förra veckan...hittade en modell men den hade för långt släp. Annars hade den varit perfekt. Imorgon är det dags igen...

Snart är vår hemsida klar också..lite mså saker bara.

• bridesilly

Hej flickor

Här ser jag fler som har tankar på augusti, vad tror ni är det en bra månad att gifta sig i? för varmt?

• Madeleene

Hej! får man vara med här? Vi kommer gifta oss 080808 (om prästen jobbar då annars flyttar vi datum under sommaren), vi vill ha en speciell präst.

Som sagt får man hänga på här och utbyta idéer och tankar?

• bridesilly

Hoho flickor som ska gifta er 08?

• Hoffsan

Jag gifter mig den 23 augusti -08. Tärnor, marskalk o toastmaster är bestämt och tillfrågat, kyrka o festplats är bokade, liveband är tillfrågade, festhäftet är påbörjat, skor är inköpta...ja det e i full gång med andra ord...

Svar på tråden Augusti 2008