• Coornet

Augusti 2008

Någon mer som ska gifta sig då?? Vore kul att byta ideér och tankar..

• Svar på tråden Augusti 2008
  • Mi_24

Jag hade också tänkt skicka efter min(a) klänning(ar) då det verkar vara det mest prisvärda alternativet. Trots dyr frakt och eventuella inlämning hos en sömerska här i Sverige så kommer man ju att tjäna massor på det.
    Än så länge bara tittar jag runt och drömmer om alla fina klänningar. Ska inte beställa förrän till hösten.

Får jag fråga vad du fick ge för din klänning?

• Coornet

Jag såg att den klänning som jag tänker föreslå till min tärna var mycket billigare på sidan du länkade till..

• blomsterbiet

mi_24- jag antar det var min klänning du frågade om!

Den kostar ca 7600 kr i Sverige, i USA gick den 3800 kr + 500 kr frakt. Har jag otur så får jag tullavgift också. Men jag kommer ju ändå att tjäna på det.
    Svärmor är duktig på att sy och kommer att justera det som behövs så det blir ju ingen kostnad där.

• Coornet

Wow, det är lite skilland i pris :)

• Mi_24

Härligt att känna att man faktiskt tjänar på att beställa från utlandet. Även om det finns fina spännande klänningar här i Sverige också så är de ju vråldyra (eller tråkiga och billiga) Jag är inne på samma spår kan jag säga, men det blir nog från Kina. Jag har varit inne på en del Kina-trådar här på BT och tjuvläst och nästan bara hört positiva saker :)

• Coornet

Nja min vill jag gärna inte beställa på nätet eftersom jag har svårt att se mig i brudklänningen och passar inte i vad som helst, då jag är ett par storlekar större än de flesta.

Jag har dock inga problem med beställandet på nätet eller från Kina isig. Ska nog göra det till min tärna tror jag..

• blomsterbiet

Jag testade min klänning i sverige först så jag vet att den sitter som en dröm på mig. Håller med om att annars kan det vara lite vanskeligt!

• Mi_24

Jo, jag inser att det är en stor chansning men jag tycker det är lite spännande att inte ha provat den innan faktiskt.

Dessutom som nån av er sa så går det ju att lämna in den för ändring, om det mot förmodan skulle vara något knas. Men om man lämnar exakta peronliga mått så förstår jag inte hur det kan bli fel egentligen.

• Coornet

Nej det är sant, är väl om någon som jag skulle mäta fel då kanske :)

• blomsterbiet

Nu bytar jag ämne

Vad ska ni ha för musik på bröllopsfesten?
    Jag har bokat ett duo band idag som spelar cover på en massa gamla låtar.

Svar på tråden Augusti 2008