Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Jag har skrivit ut alla inbjudningarna nu!! Ska bara klippa och klistra lite så är de klara sen! Herregud - hur orkar alla med att fixa sånt själv som har typ 50 inbjudningar eller mer att göra? Jag har 11 st och det räcker gott och väl!!
Har fixat till festprogrammen oxå! Så de är typ klara. Ska bara få till snitsen med utskriften också.
Någon mer som fixar och donar?
Åh vad duktiga ni är!! Jag vill också göra festprogrammen, men jag har ingen ork.. Skolan tar all ork jag har just nu.. Hur ska vi hinna??
Midsummer: vi har gjort 84 inbjudningar, el fler ifall att.. Men en av mina bäst vänner är grafisk formgivare så han hjälpte oss med våra kort, och han hjälpte oss med att skära ut dom i rätt storlek också. Han gav oss det gratis också!! :) Vi fick bestämma allt och han gjorde som vi ville och kom me dlite förslag, som perfekt ju! :D
Jag tycker jag fixar lite varje dag... beställde dock våra inbjudningskort, men det skulle ju skrivas lite på + monteras ihop. Placeringskorten håller jag på att klippa ut o klistra ihop... festprogrammet ska toastmadame o toastmaster få göra, vi ska bara maila över framsida, meny mm. Känns bra att delegera ut lite saker för allt tar ju längre tid än vad man tror.
BlivandeOhlsson:
Ja man kanske skulle ha gjort det, fast å andra sidan är jag lite av kontrollfreak så jag vill veta hur det sur ut och ha koll på det :D Kan ju lätt bli tt det blir en överraskning annars :D
Jag är också ett kontrollfreak men har insett min begränsning. Jag vet att de som ska fixa diverse saker är jätteduktiga på sånt så jag har nästan slutat oroa mig (inte riktigt dock)
Haha, förstår precis hur du menar!! :D Ska åka ut till stugan nu så då kanske man kan fila lite på programmet, där finns inget internet som distraherar en också :) Jag känner att jag inte kan lägga på mer ansvar på vår tärna som också ska vara toastmadam. Men det ska nog gå bra, har fått bra uppslag idag så nu vet jag på ett ungefär, så får jag se om karln är med på noterna också :D Ha en fortsatt trevlig helg med mycket planerande brudar!! Kram
hej på er töser! Hoppas ni har haft finfina helger allihop!
Vilken fantastisk helg det har varit, helt ljuvlig! Lugn och skön med massa frisk luft så jag känner mig väldigt utvilad inför veckan.
Har blivit väldigt lite bröllopspysslande men nu precis satt vi och finslipade litegrann på festprogrammet. Tror det blir ganska bra, det stora vi har kvar att göra är ju bordsplaceringen som också ska med i programmet. Och då måste vi ju avvakta OSA, det är några vi inte har fått svar av ännu.... Ganska knivigt det där med bordsplacering tycker jag, svårt att få det riktigt bra överallt.
Hallå på er alla tjejjor!! :)
Har haft en toppen lugn och skön helg ute i stugan! Har gjort vår livslinje nu idag och det blev jättebra!! Sen får vi se hur det blir med det andra i programmet men det känns som att det inte är lika panik artat längre nu ialla fall :D
Kram på er
Är också lite sugen på det där med livslinje... såg att du Jeli81 också var inne i en annan tråd och fick mailet med nån av de andra tjejernas linje. Var det svårt att göra?
Jag har också haft en bra helg. Dock fullt upp... Hittat såå mycket roligt på ikea! Bla små hjärtformade askar som jag ska ha till weddingfavours - guud vad mycket jobb jag sparade nu.
Nu är inbjudningarna klara. Men herregud vilket pill jag utsatt mig för! På varje inbjudningskort så var det, förutom det som skrivaren fixade: På framsidan klistrat en liten lapp med papper som det står "welcome to our wedding" på. Längre ner på kortet skulle jag sätta ihop två "guldringar" med guldtråd. Det var minsann lättare sagt än gjort. Sedan skulle det klippas en fin kant runt hela kortet och så satte jag på ett vackert klistermärke inuti, bredvid texten. Men tack och lov så blev det faktiskt riktigt bra! Precis som jag hade tänkt mig! Skööönt!!
I övrigt så har jag gjort iordning en cd-skiva samt skrivit ut texterna till det som min syster ska sjunga solo. Det har jag lagt i ett kuvert och ska skicka till henne samma dag som inbjudningarna skickas ut. Så får hon lite tid på sig att öva...
Annars har jag inte gjort så mycket. Filat lite mer på vigselprogrammet och fått festprogrammet helt färdigt. Eftersom vi ingenstans nämner gästerna så kommer jag nog skriva ut det också snart, så är det liksom klart. Vigselprogrammet kan jag inte göra så mycket mer med eftersom jag vill prata med prästen först. Vill höra om det är bra, i vilket ordning han vill ha saker och ting och så. Tycker han borde ha hört av sig vid det här laget... Kanske bara jag som är nojjig... Just det, en sak till har jag gjort, i fredags skickade jag iväg hindersprövningen och blanketten för byte av efternamn, till skatteverket. Skönt att det är klart också Här händer det grejer...