• jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.

Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?

• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
  • snart fru G

Hej alla midsommarbrudar! Jag har ju skrivit lite grann om vårt bröllop i den gamla tråden men jag skriver det mesta igen tänkte jag eftersom vi har en del nytillskott. Välkomna allihopa som sagt!
    Det verkar som ni också har kommit långt i er planering och alla bröllop låter så himla härliga! Vi har ju verkligen valt det bästa datumet att gifta sig på också

Välkomna att kolla in vår hemsida till att börja med fiaochjonas.weddingannouncer.com

Vill jättegärna se era om ni har några!

• snart fru G

Läser ikapp vad ni har hunnit skriva.... funderar också på blommor och jag tror att jag vet vad jag ska ha nu.

www.porsbring.se/wennerlund/

en vän till mig är florist, så hon har lovat att göra buketten så lik denna som möjligt!

Våra färger är rosa och silver. Kommer bara ha rosa löpare på borden tror jag och dekorera med ängsblommor och silver kandelablar. Sen har jag målat stenar som bordsplacering. Rosatextade namn till tjejerna och killarna skrev jag med vit färg.

Vi har ungefär samma storlek på bröllo som Jeli81. 85 personer och som det ser ut nu så har inte någon tackat nej!

Vi har abbonnerat stadshotellet i min hemstad och dom fixar precis allt, väldigt skönt! så himla roligt att alla tillresande gäster har valt att boka in sig på det hotellet också, så det blir verkligen bara våra gäster på hela hotellet! Kommer ha traditionell midsommar buffé. Kan lägga in menyn om ni är nyfikna...

• snart fru G

Björk ja.... det skulle jag också vilja ha, men här är det jag som är allergisk som tusan.

Och fotograferingen funderar jag på... tror vi ska fotografera oss efter vigseln. Såg att Jenny-maria också ska göra det i alla fall. Hur har ni tänkt att underhålla gästerna under tiden? Vi funderar på mingelbingo i alla fall och ett extra glas mousserande innan vi anländer för brudskålen.

Jaag har inte heller börjat med vigsel eller festprogram. Blir lite stressad av detta! Vet inte hur jag vill att festprogrammet ska vara utformat riktigt. Vigselprogrammet har jag nog ganska bra koll på däremot

• snart fru G

Matjessill med gräslök, gräddfil, finhackad rödlök, hackade kokta ägg
    Nykokt färskpotatis
    Inlagd sill
    Senapssill
    Ägghalvor med majonäs, räkor och dill
    Kall inkokt fjordlax
    Varmrökt sik
    Dillmajonäs
    Kall färskpotatissallad
    Blandad sallad med frukt och grönsaker
    Kall skivad pastramikryddad fläskfilé med mangochutney dressing
    Lime och örtmarierad skivad kycklingbröst med avocadoyoughurt
    Potatisgratäng
    Rostade rotgrönsaker
    Senapsgriljerad quornfärs med vegetarisk paella och rostade rotfrukter (veg)
    Ostbricka med oliver , druvor, kex
    Västerbottenost paj (varm eller kall ?)
    Två sorters hembakt bröd och smör
    Fruktfat

• snart fru G

oops.... tryckte för fort

Jag fortsätter att hålla monolog med mig själv och visar er vår meny. Ge gärna förslag om ni tycker vi borde ändra någonting!

• midsummer

Får lite prestationsångest när jag ser din meny Snart fru G! Jag har inte alls tänkt ha så mycket men så har vi ju också bestämt att ha ett väldigt enkelt bröllop. Från början tänkte vi gifta oss helt hemligt men men... Ska bara ha lite olika sorters kallskuret, några pajer, sallad, potatissallad, pastasallad, fruktfat, bröd och smör och ostar, Och så olika drycker. Det är typ det...

• jeli81

Hallå alla brudar!! Vad ni har hiunnit skriva mycket! Ska försöka svara på det jag kommer ihåg :D

Välkommen ni nya! :D

Vi gifter oss i Uppsala, på hemmaplan.
    Jag har inte heller börjat med festprogrammen, skriver jag då min sambo blir glad att han slipper göra allt sånt jobb och jag blir också nöjd för då blir vi inte osams :D Jag har funderat på om man ska göra i a5 format, visst är väl det de som är halva a4? I lite hårdare papper och sen sätter man fast det med spiral el om man sätter fast med nåt band upp och ner till. Tänkte att det är enklast att skriva ut så, hade tänkt göra i ett stående a4 först med jag är för ointelligent för så avancerade data saker ;)

Jag blir så förbannat tokig på mig själv, jag har idag bara suttit och tittat på nätet och i alla mina tidningar på ringar och klänningar mm mm. Ifall jag inte kommer i min. Och så ska jag kolla om man kan sy på rött tyg längst ner. Kolla in länken, som det är längst ner på klänningen. Skickar den i nästa inlägg

• Jenny-Maria

Vi tänkte ha tipspromenad för gästerna medans vi tar kort. Och lite att dricka till. Vi ska höra om bandet som ska spela på kvällen kan tänka sig att stå och spela lite medans gästerna väntar.
    Jeli vilken underbar klänning.

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2