Inlägg från: Spanarn |Visa alla inlägg
  • Spanarn

Vacker plats för litet borgeligt bröllop i Stockholm

På Prins Eugens Waldermarsudde (på Djurgårn) har de ett litet lusthus i parken där man kan vigas! Finns båtbrygga precis nedanför

• Spanarn

Hej igen! förlåt att jag inte svarat förrän nu, har varit sjuk...

Jag och min blivande man skulle ha gift oss i somras och vi hade tänkt oss Waldemarsudde, nu fick vi tyvärr skjuta upp bröllopet men jag delar gärna med mig av våra planer!
    Vi hade tänkt oss komma med båt och lägga till på bryggan nedanför lusthuset, gästerna skulle redan vara på plats, och efter vigseln skulle vi ta båten till festlokalen.

Jag pratade med Micke Kirsch på Waldermarsudde och han var jättepositiv, det enda han ville var att vi skulle meddela vigseldatum så att vår vigsel inte skulle krocka med någon annans vigsel! tydligen är det ett populärt ställe att vigas på. Och han påminde om att de inte gör några "avspärrningar", utan man får leva med att japanska turister kanske står och tittar på. Men det är ju lite av charmen

Hmm, det är allt jag kommer på just nu... Men ring och prata med Micke! Lycka till med planeringen

• Spanarn

Tack miamin!

Nej då, det kostar ingenting att få gifta sig där. Vi hade tänkt ha skålen på båten så jag kollade aldrig upp andra alternativ, tyvärr!

Svar på tråden Vacker plats för litet borgeligt bröllop i Stockholm