Inlägg från: Maira |Visa alla inlägg
  • Maira

Vacker plats för litet borgeligt bröllop i Stockholm

Har ni några förslag på vackra platser i Stockholmsområdet där man kan ha en liten borgelig vigsel med endast brudpar, vigselförrättare och två vittnen? Kanske någon båt, ett lusthus, vacker plats vid havet, fin park, plats på Djurgården o.s.v. Kan man ha en enkel borgelig vigsel bland fjärilarna i fjärilshuset kanske? Jag har bar bott här drygt ett år så jag behöver hjälp med förslag!

• Svar på tråden Vacker plats för litet borgeligt bröllop i Stockholm
  • Maira

Oj, då... Jag glömde visst skriva att det inte är mtt eget bröllop utan att jag hjälper en kompis som inte har bott i Sverige så länge och inte heller kan prata svenska. Jag och min man ska vara vittnen.

Bra idé det där med promenader, jag får väl föreslå att vi börjar motionera tillsammans alla fyra Men hon är gravid och orkar inte gå så långt så jag kanske får ta en tur före och visa det mest intressanta sedan.

Det vara flera bra idéer du hade, jag ska googla lite på dem och skicka vidare tipsen. Tack! Fler idéer någon?

• Maira

Vilka bra förslag, nu har jag något att jobba med! Har lovat att presentera lite förslag för brudparet på söndag, då är det ju roligt att ha något konkret att komma med. I länderna som mina vänner kommer ifrån är det inte möjligt att gifta sig på det här sättet var som helst så de behöver lite hjälp med bröllopsfantasi kan man säga. Själv gifte jag mig för 1,5 år sedan så jag visste ju till vilket forum jag skulle vända mig

Tack för hjälpen tjejer, fler idéer är alltid välkomna!

Svar på tråden Vacker plats för litet borgeligt bröllop i Stockholm