• Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
  • Lena+Mattias=sant

bröölopsängeln: Vi gifter oss en vardag så de flesta är lediga :)

• Bens wife

JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag lyckades med det tillsynes omöjliga!!!
    Har nu bokat en underkjol för uthyrning till bröllopet, gissa vad jag betalade???

290:- !!!!!!!!!!!!!!!!
    JIPPI!!!!!!!!!!!! Det är dessutom den underkjol som är sydd för att passa bara min klänning... *gråter en skvätt av glädje*
    Människor o brudaffärer kan vara så himla otrevliga, många säger bara: "vi har inget för den där klänningen". Eller: "Du kan få köpa men det kostar 1500:-"

Så nu är jag glad. (fick springa runt halva stan men det var värt varenda steg)

• Skogstigern

Tack för ert stöd! Det värmer!

Jag hade hoppats så mycket på detta jobbet eftersom de kunde tänka sig att jag fick arbetsträna hos dem. Jag är sjukskriven för utmattningsdepression sedan ett år tillbaka och har ingen arbetsgivare längre. Men nu får jag leta igen, ska ta tag i det om någon vecka när jag orkar.

Det var verkligen ett drömjobb, nära, bra betalt, utvecklande och framför allt så verkade de se personalen som människor!!

Bens wife: Håller tummarna för dig med jobbet.

Jättekul att du hittade underkjol i alla fall, det känns toppen när något klickar som det ska!!

• Johans2B

Skogstigern och Bens wife: Lycka till med jobbsökandet bägge två. Vet att det är jobbigt att söka. Men nånstans finns det där jobbet som bara är som gjort för er.

Kul att det löste sig med underkjolen. Själv så håller jag på och letar Stay Ups. Blev snål när jag köpte underkläderna och de ville ha 175:- för ett par.... Trodde Lindex skulle ha men i vitt har de bara strumpor. Tänkte jag skulle ha stay ups så jag slipper strumpebands hållare. Sen vet jag inte ifall jag skall ha vita egentligen men min tärna tyckte det, och även hon i butiken. Har ni börjat fundera på sånt ännu?

Just nu så går m2b här och provsmakar vinet till bröllopsmiddagen. Är lite avundsjuk måste jag säga, själv fick jag penicilin mot halsfluss idag....så vin är jag inte sugen på.

Har nog bestämt tårtsmaken nu. Det lutar åt något så klassiskt som vanlij och jordgubb.

• Bens wife

Alltså; vad gäller underkläder... *suckar* Jag har jättefina nya vita trosor som hör ihop med en lika fin BH. Jag skulle kunna ha dem tillsammans med ett par vita stayups. Min erfarenhet av stayups är dock att de rasar ner efter ett par timmar. Inte såå kul.
    Så har jag ju beställt strumpebandshållare och trosor (jättefina också) som jag fått, dessa är dock i Ivory, och till de har jag ingen BH. Å andra sidan ska jag ju ha min speciella BH för att klänningen ska sitta snyggt...
    Vad tycker ni?

• Bens wife

Alltså, ingen fattar mitt svammel
    Men antingen köper jag Ivoryfärgade strumpor som jag har till min strumpebandshållare.
    Eller så kör jag på vita stayups och hoppas att de stannar där de ska vara...

• Skogstigern

Johans2B: Trist med pencillinet, hoppas att du blir bättre av det! Du får be din sambo spara lite vin till dig!

Detta med underkläder är inte lätt! Jag har ju inte fått min klänning än så jag vet inte vad jag ska ha för underkläder alls. Det är snörning i ryggen som är öppen ganska långt ner så egentligen skulle väl en Freebra vara bästa alternativet. Min tärna har en klänning som är öppen i ryggen också så hon måste gå utan eller ha en Freebra. Jag har funderat på att köpa hem en sådan och testa.

Egentligen skulle jag dock vilja ha gula underkläder, överdelen på klänningen är ganska transparent gul så det får ju inte lysa igenom något vitt... Men gula underkläder är hopplösa att hitta!

Nu ska jag gå och titta på tv, det är "Hitta Hem" på fyran. Filmat bland annat på Kattstallet där jag volontärar, så jag ser "mina" älsklingar då och då!

• Lena+Mattias=sant

Johans2: Åhlens har många fina strumpor och stayups.

Skogstigern: beiga och rosa brukar inte lysa igenom för de smälter ihop med huden.

• Johans2B

Tack för tipset om Åhlens. Får kika där. Jag tänker chansa på stay ups även om de brukar kännas konstigt. Det är några år sedan sist så de måste väl blivit bättre får jag hoppas...

Bens wife. Jag hade kört på behån som sitter bäst och då chansat på vita stayups.

• Slottet

Hej Tjejer
    Vilken mysig ton det är här inne - jag blir glad när jag läser era inlägg. Har inte hunnit med något bröllopsplanerande idag.
    Kram på er

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)