Halmstad-hjälp!!!!!!
Hjälp!!! Vi har blivit tvugna att byta datum för vårt bröllop och letar nu efter lokal. Har hört talas om "Slottsmöllan" i Halmstad. Vem vet något om detta?! Har sökt på google men hittar inget vettigt. Snälla, hjälp! :)
Hjälp!!! Vi har blivit tvugna att byta datum för vårt bröllop och letar nu efter lokal. Har hört talas om "Slottsmöllan" i Halmstad. Vem vet något om detta?! Har sökt på google men hittar inget vettigt. Snälla, hjälp! :)
Hej Mois!
Slottsmöllan ligger jättefint till , är det restaurangen som man kan hyra , eller? DEt finns en hel del företag därute. Ligger även nära city.
Lycka till //M
Bra att det ligger centralt! Jag har ingen aning egentligen...har bara hört att det är jättefint att ha bröllopefest där... :)
Någon måste veta ngt? :)
Vilken typ av lokal letar ni efter? Vill ni ha hela konceptet med mat och allt eller vill ni ordna själva med catering eller liknande?
Vi ordrar gärna själv med catering o så...annars ett kuvertpris under 500 kr. Vill ha en "lyxig lokal"... :) Hade bokat Skottorps Slott, men fick avboka då min mamma blivit sjuk. Nu är det inte ledigt förrän den 22/9. Vi vill gifta oss i augusti...
Kolla med Heagårds skafferi eller Wapnö slott.
Wapnö slott har vi kollat och tyvärr var det alldeles för dyrt...Heagårds skafferi ska jag kolla upp! Tack för tipsen!
Fler tips`?
Pensionat Frösakull anordnar bröllopsfester och där kan ni få ett kuvertpris på ca 550:- beroende på vad ni väljer för mat och dryck. Där finns även fina övernattningsmöjligheter.
Charlottas Wärdshus i Lilla Böslid anordnar också bröllopsfester och har bra priser. De kan inte ge något fast kuvertpris utan det är ni som bestämmer vad som skall bjudas på och så får man summera det. Billigare än Heagårds Skafferi blir det i alla fall. Nummer till Charlottas (Katarina): 070-5445028
Svarta Örnshuset hade kanske passat er? Det är en fin och lyxig lokal. Men då blir det genast lite dyrare.z
Svarta Örns-huset, kanske?
Charlottas Wärdshus i Lilla Böslid ska vi kolla upp! Tack för tipset! Svarta Örnshuset är tyvärr för dyrt...vi har varit där och kollat men jag tyckte inte det var en bra lokal att duka i heller. Tack för alla tips!!
vi var och tittade på slottsmöllan när vi skulle gifta oss och vi tackade nej på en gång. Men smaken är ju delad. Hela stället "luktar" lite... företagslunch.... modernt och tråkigt. Men ägaren var väldigt trevlig och hjälpsam. Ni kanske skulle ordna med fristående lokal och egen catering istället? i så fall kan ni ju få ner priset ordentligt.
oj, såg precis att ni gärna ordnar med egen catering. i så fall kan ni titta på staffanssalen i söndrum (fast där får man inte dansa eller dricka starksprit, bara vin...), hertz minne är annars det ställe som är flitigast använt.
snöstorps allmogegård är budgetalternativet, men det är helt ok med lite dekorationer.
Sedan ska det också finnas något som heter kvibille gästgivaregård.
Billigare allternativ:
Holms bygdegård
Annies Gård i Harplinge
Fotbollsklubben i Vapne har en fräsch festlokal som går att hyra.
Jag har en kompis som bokat på Tylebäck ute i Tylösand/Frösakull. Det har bra priser och man får mycket för sina pengar. Plus att de har rum där med så alla gäster kan bo över.
Har precis kollat deras hemsida och man kan fixa catering från dem med!
hade det varit för en vecka sen hade jag varmt rekomenderat lilla böslid. Nu är jag tveksam. De krånglar massa och är nu väldigt korta o nästan otrevliga mot oss.. skittrist..
Rekommenderar Susegården!!