Littlepixiegirl: Nej det är så att man orsakar mindre skador med piercingkanyler. De finns i olika tjocklekar och 1,6 mm är vanligast. Jag säger inte att du inte läste på o.s.v. Vars läser du det? Jag säger att man ska göra det. En navelpiercing tar länge att läka, ett år är inte ovanligt... Visst det är väl inte omöjligt att en piercare gör fel men om man går till någon som är ansluten till något av de två förbunden för seriösa piercare så är det i stort sett omöjligt, de funkar ju som en sorts kvalitetsgaranti. Var din piercare det?
Jocelyn: Jag kollade länken, visste inte att det fanns en ny sorts pistoler och att de har börjat packa smycken på andra sätt. Men de flesta salongerna som gör det har nog kvar de gamla pistolerna som inte går att sterilisera (står t.o.m. på sidan) och som har osterila smycken till men som omskrivs som "rena". Ett annat problem med dessa smycken är att det man inte kan göra så mkt åt längden, vilket blir problem om det svullnar, då är det svårt att komma åt att tvätta. Och, ja jag står fast vid att smycket är trubbigt och tjockt och att det självklart ger en sämre läkningsprocess p.g.a. det.
Yoni: Nej, du är inte ovanlig. Jag vet många som har dragits med återkommande infektioner efter pistolpiercingar.