• vicki

Marmaris!?

Hej alla goa BT-brudar.

Är lite nyfiken........ska nämligen åka till Marmaris (Turkiet) i maj men har aldrig varit där förrut så nu undrar jag vad ni som varit där tycket om det. Är där bra shopping, sevärdheter, god mat, billigt att handla m.m?
    Brätta gärna vad jag har att se fram emot.

vicki

• Svar på tråden Marmaris!?
  • Jema

Ja, det som weddingplanner nämner ovan angående "vindruvsförsäljarna" på stranden stämmer.
    Vi var nära/blev lurade av en försäljare och vi fortstod först inte att vi blivit det eftersom vi inte hann se vad som "hände".
    Däremot så såg dom i baren det och var snabbt frame och vi fick tillbaka våra pengar (som dom fixade)

Så se upp med just det!

Jema

• Fru W

Hej igen!
    Det finns också de som lägger körsbär i ens hand. Då förväntas du också köpa. Sånt är tråkigt. Man känner sig lite dum om man inte köper, precis som om att bären inte var goda. Vissa är på en hela tiden och det är inte kul att måsta låta irriterad för att dom ska släppa en...

Jag håller med weddingplanner. Att pruta är ett måste. När man vant sig blir det riktigt roligt!

• Jj?

Jag håller med anaonym 17:55... Jag försökte bara uttrycka det lite mer diplomatiskt i mitt första inlägg där jag skrev om trista hotelkomplex och att det inte fanns något genuint... Det är det absolut mest turistiska stället jag någonsin har varit på (Och då var jag där före högsäsongen). Jag kommer aldrig att åka tillbaka och rekomenderar ingen att åka dit.

*kram*

• serendipity

Ja ni som tycker att Marmaris är det värsta stället ni varit på skulle jag rekommendera att resa lite mer.

Turkiet är helt Ok men det är mycket turister. Och med mycket turister kommer gnidna försäljare och tiggare och allt annat. Köp bara det ni vill köpa och lapa sol och roa er så kommer ni nog att ha det jättetrevligt.

• Jj?

Jag skrev: "Det är det absolut mest turistiska stället jag någonsin har varit på (Och då var jag där före högsäsongen). Jag kommer aldrig att åka tillbaka och rekomenderar ingen att åka dit"

Serpendipity skrev: "Ja ni som tycker att Marmaris är det värsta stället ni varit på skulle jag rekommendera att resa lite mer."

Ju mer man har rest desto mer har man att jämföra med. Och jag hoppas att jag inte kommer att komma till platser som är ännu mer turistiska, för då har jag hamnat fel. *ler*

*kram*

• serendipity

Jag syftade mer på Anonym 17:55 - "Marmaris var något av det värsta i turistväg jag någonsin har sett"

Jj? - Jag säger inte att du måste åka till turkiet igen men åker man till turkiet så måste man väl ändå förvänta sej (och hppas) att det är turkiskt? Eller vad gör man där annars?

• vicki

"pruta till man skäms"... ha ha ha ha. Va pinsamt Min väninna får göra det åt mig (feg som man är).
    Såg att några opponerade sig kraftigt mot Marmaris och dess turister. Lite tråkigt att höra. Har i o f sig inga större problem med turister. Där emot så är alla dessa försäljare lite jobbiga när de tvingar på en saker(känner igen det här med fruktförsäljare sen mina tidigare resor). Åker huvudsakligen dit för att SHOPPA, festa och sola.....då kan det väl inte va så hemskt? Har inget större intresse av sevärdheter och utflykter. Aja....ska ner och betala handpenningen nu och försöka att inte slås ner av de negativa jag hört om stället utan tänka på det positiva med Marmaris.

Kram/vicki

• Jj?

Ett turkist Turkiet vill jag gärna besöka. Däremot undviker jag helst alltför turistiska orter (oavsett land). *ler*

*kram*

• Anonym

Serendipity... anonym 17:55 här. Jag har rest över hela världen och tycker verkligen att Marmaris suger. Likaså mitt ex som jag reste med. Men som jag sa... det är min åsikt. Men jag vet vad jag talar om eftersom jag har MYCKET (tja, i princip hela världen exklusive Mallorca - det kanske är just det?) att jämföra med.

Däremot vet jag att Turkiet är billigt. Det var enda anledningen till att vi åkte dit. Kanske är det så för Vicki också. För hennes skull hoppas jag att hon får en bättre vistelse än vad vi fick!

• serendipity

Alla vet väl vad de ger sig in på när det åker på charter. Det är mycket turister men oxå ofta otroligt billigt jämfört med att åka reguljärt.

Jag har oxå MYCKET att jämföra med och nästan varenda stad har ett VÄLDIGT turistiskt område. Har nu visserligen aldrig varit i Marmaris men tom i Alanya kunde man hitta det genuina om man bara gick ett par steg ifrån turist gatorna/hotell komplexen.

• weddingplanner

serendipity, jag tycker att du har helt rätt, om man bara har en positiv inställning så tror jag att man kan hitta NÅGOT man tycker om på varje charterställe. Ibland får man anstränga sig lite, men det finns guldkorn överallt!!
    även i marmaris.
    Jag hoppas att vicki talar om för oss vad hon tycte om Marmaris !!

Svar på tråden Marmaris!?