Unga brudar?
Några 85/86/87/88or inne som ska eller har gift sig?
Vad har folk i er omgivning sagt om att ni gifter er så ungt?
Och varför gör ni det så tidigt?
Bara nyfiken då jag själv vill gifta mig snart, och är 21 år :)
Några 85/86/87/88or inne som ska eller har gift sig?
Vad har folk i er omgivning sagt om att ni gifter er så ungt?
Och varför gör ni det så tidigt?
Bara nyfiken då jag själv vill gifta mig snart, och är 21 år :)
Soofia: Håller med dig.
Bruden blå
Jag är också född 80! Kände mig ung tills jag läste de här inläggen :D Och jag har inte börjat med barnproduktionen än.... Undrar vad barnmorskan kommer kalla mig när det är dags om kanske ett par år.. :)
Lucky_bride
He he oj, då kommer du vara pensionär, kanske kan du yrka på sjukskrivning direkt udner graviditetn pga din höga ålder ;)
hehe... jag känner mej också väldigt ung i såna här sammanhang. börjar få mer och mer kommentarer om det hela tiden från folk man kontaktar ang bröllopet (inget från vänner etc). "oj, ska ni gifta er, ni som är så unga!" mmm... är 23, och min gulleplutt har precis fyllt 24. gammal som gatan. not.
Bruden blå
Ja, så kan det nog bli. Då vet jag vad jag har att vänta... ;)
halloj!
här är en som är född 85...
för oss är det mer polare som påpekar vår unga ålder..någonstans verkar det som att dom vill att både jag och min sambo ska vara singlar igen och gå ut o supa emd dom hela tiden och ha en massa smaskigt skvaller om gårdagens ragg eller nåt...förövrigt så har ingen i varken min familj eller hans familj sagt någonting negativt om vårt giftemål..alla (förutom vissa sk vänner) ät jätte glada för vår skull) :)
Hmm, min sambo fyller 23 innan vi gifter oss, mne enligt den har tradens grans ar inte ens han ung...
Och jag (80a) ar uppenbarligen lastgammal. Ja bara skojar jag forstar att TS vill ha stod fran andra unga brudar. Eftersom vi forlovade oss nar vi var 20 resp 24 har det alltid kants som om vi ar for unga...
Hej Hej Här kommer ytterligare en ung brud är född 85 och vi gifter oss 2/2-08. Dom i min omgivning har väl inte sagt så jätte mycket utan det va r mer eller mindre väntat
Det där med ålder är ju8 så sjukt olika från person till person. Vissa artonåringar har mentalt inte kommit ur fjortisåldern än medan andra tagit asnar och vuxit sig mogna för det mesta i livet. Själv träffade jag min grabb när jag var 18, förlovade mig vid tjugo men gifter mig inte förän nu när jag är 23 och ärligt talat så har jag växt en hel del de här tre åren.
Om ni får knäppa frågor, fråga dem detta: Vem har sagt att livet ska sluta när man gifter sig?
Jag förändrades mycket till det bättre när jag träffade min blivande. Det är hans förtjänst att jag har blivit öppnare och vågat mer och mer. Så honom släpper jag inte i första taget.
hej hej alla!
ännu en lite yngre. är 86:a, min man 85:a, och vi gifte oss i september 06. vi fick enbart positiva reaktioner från vår omgivning. har fått några negativa kommentarer men det är från såna som jag inte känner. någon man på liseberg kläckte ur sig att jag var för ung tex. och nån brudbutik tog mig inte på allvar...
bra sagt fröken_inga!
varför skulle livet sluta när man gift sig?
det är precis som att folk tror att man inte kan göra något på egen hand som gift, och att man måste ge upp sina drömmar. min man ska till fjällen i morgon och blir borta en vecka. han åker med sina killkompisar och jag ska va hemma o plugga. skulle han inte få göra det bara för att vi är gifta? skulle man göra allt tillsammans kanske man till slut inte har nåt att prata om...
en tanke bara... har funderat en del över detta=)
en klasskompis frågade häromdagen om jag är gift, då hon såg ringarna på mitt finger. hon tyckte det var coolt att gifta sig tidigt och inte göra som alla andra...
ha det gott alla unga brudar!
Evelina-september 06:
Bra skrivet.
fröken_inga:
Bra skrivet, du också.
hm. jag är ung, men inte min partner. eller allting är relativt. jag och min fv har bara varit tillsammans i 3 månader nu innan vi förde förlovning på tal. det har varit hemligt men snart byter vi ringar och man vill skrika ut till alla. omgivningen har reagerat över förväntan. men det handlar som sagt om förlovning nu och inte giftermål.
ad astra: Hur gamla är ni?